Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Det var bestemt ikke planen fra min side af, at der var nogen der skulle vide hvornår fødslen gik igang.. Desværre endte jeg med at få scangerskabsforgiftning og da min mand havde skadet knæet 2 dage forinden, måtte vi have min mor til at køre os på sygehuset.. Så vidste hun det jo og så tror jeg min mand synes det var snyd hvis ikke hans mor også vidste at vi var indlagt og sat i gang.. Havde ellers glædet mig til at kunne fortælle nyheden, når fødslen var overstået.. Tvivler også på at når fødslen går i gang, at ens første tanke er at informere den nærmeste familie.. Man er da bare så spændt på at man snart skal møde sin baby!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
BigHope13 skriver: Hej de skønne damer, ja fødslen nærmer sig jo 39+1 idag og kan allerede mærke den nærmeste familie giver udtryk for deres utålmodighed.Og derfor kommer der her et spørgsmål som nok mest er rettet til førstegangsfødende som ikke har skullet/skal afsætte andre børn til pasning.Men ringede i til jeres nærmeste familie, forældre og søskende da i tog afsted på sygehuset for at føde? eller for at fortælle at vandet var gået eller veerne var begyndt???Vi har de sidste par dage fået nogle kommentarer fra både mine og kærestes forældre at vi jo lige giver besked når det begynder og vi må da ærligt indrømme at det har vi da bestemt ikke tænkt osog når vi så siger det så for vi besked på at det er da unormalt og tarveligt både mig og kæresten synes at det er vores oplevelse og især jeg ønsker ikke at der skal sidde flere derude og tænke på at jeg er igang med at føde og gennemgå noget så stort. og gider da bestemt ikke at hænge i den mobiltelefon hele vejen igennem.Vi har været i fertilitetsbehandling og det var der heller ikke nogen fra familien som fik at vide mens det stod på, det er privat og intimt for os, og det bliver fødslen af vores første da også.Men ja kom med jeres historier hvad gjorde i?? Og hvad er jeres tanker omkring det hele, er det bare mig der er sart her i det sidste stadie
Hej de skønne damer, ja fødslen nærmer sig jo 39+1 idag og kan allerede mærke den nærmeste familie giver udtryk for deres utålmodighed.Og derfor kommer der her et spørgsmål som nok mest er rettet til førstegangsfødende som ikke har skullet/skal afsætte andre børn til pasning.Men ringede i til jeres nærmeste familie, forældre og søskende da i tog afsted på sygehuset for at føde? eller for at fortælle at vandet var gået eller veerne var begyndt???Vi har de sidste par dage fået nogle kommentarer fra både mine og kærestes forældre at vi jo lige giver besked når det begynder og vi må da ærligt indrømme at det har vi da bestemt ikke tænkt osog når vi så siger det så for vi besked på at det er da unormalt og tarveligt både mig og kæresten synes at det er vores oplevelse og især jeg ønsker ikke at der skal sidde flere derude og tænke på at jeg er igang med at føde og gennemgå noget så stort. og gider da bestemt ikke at hænge i den mobiltelefon hele vejen igennem.Vi har været i fertilitetsbehandling og det var der heller ikke nogen fra familien som fik at vide mens det stod på, det er privat og intimt for os, og det bliver fødslen af vores første da også.Men ja kom med jeres historier hvad gjorde i?? Og hvad er jeres tanker omkring det hele, er det bare mig der er sart her i det sidste stadie
Bare rolig, du har slet ikke overskud til at hænge i telefonen.. Og ja, hvis I vil have det for jer selv, så bare lad være med at sige når der sker noget... Men her ringede Anders til hans mor sådan hen af formiddagen da jeg fødte Silas.. Hans søskende fik det først afvide bagefter... Min mor var med, så det var selvfølgelig ret naturligt at hun fik det afvide hehehe
Sijac skriver: Nej det gjorde vi ikke. Jeg havde aftalt med min mor, at hun skulle være standby hvis manden eller jeg havde brug for det, men selv ikke hun blev kontaktet..Og næste gang får de et opkald og så får de af vide, at vi gerne vil have ro de følgende dage! Det var klart min største fejl, at jeg ikke fik sagt fra, og det fik den betydning at jeg de første 10 dage sad i en bobel..
Nej det gjorde vi ikke. Jeg havde aftalt med min mor, at hun skulle være standby hvis manden eller jeg havde brug for det, men selv ikke hun blev kontaktet..Og næste gang får de et opkald og så får de af vide, at vi gerne vil have ro de følgende dage! Det var klart min største fejl, at jeg ikke fik sagt fra, og det fik den betydning at jeg de første 10 dage sad i en bobel..
Vi ringede først bagefter.. Fødte kl. 8.11 men blødte meget så kom på operationsgangen, så var først tilbage fra opvågning kl. 12.30. Så var glad for at der ikke var nogen der vidste noget, nu det tog så lang tid.. Min mand ringede kl. 13.30 til mine forældre og sagde at de gerne måtte sige det videre til min søskende og familie og det samme med hans forældre.. Da vi ikke selv magtede det store, vi ville også kun have besøg af vores forældre og søskende da jeg ikke havde det så godt.. De kom så først efter arbejde kl. 16, så det var dejligt at få de timer for os selv..
Hej
Jeg skulle sættes igang 40+4, da vores datter var meget lille (2630 gram). Jeg havde gået til MANGE kontroller op til!
Min mor især ville gerne have besked, så da de tog vandet fik hun, min far og søster en sms om, at fødslen var igang, og at vi ville skrive igen, når alt var ovre, og der var kommet ro på.
Den løsning fungerede godt for os. Resten af familien fik ikke noget at vide.
de nærmeste vidste at jeg skulle sættes igang på termin (hvilket jeg fortryder SÅ!!! inderligt at have fortalt!) - men jeg fortalte ikke rigtig særlig meget om det og ringede først efter han var født.
næste gang vil de INTET få afvide og har også planer om at fortælle en termin 2-3 uger senere end den egentlig er, jeg var seriøst lige ved at gå ned på at folk kimede mig ned, både på facebook, smser og opkald flere UGER forinden! jeg blev SÅ stresset og faktsk virkelig ked af det, jeg var jo sjovt nok mere utålmodig og spændt end de var!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128