Hvad bruger I børnepengene på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

AnthonsMor

Wimmie skriver:

Legetøj er vel legetøj 

(her indgår børnepengene i budgettet og går til alt fra husleje til institution, mad, tøj, legetøj, fornøjelser og diverse faste udgifter)

jeg må altså lige grine lidt

hvor er det en dejlig kommentar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

EnSødMor

sandramor skriver:

Aarh okay svinsk ligefrem?? Wow.. Så er jeg godt nok en forfærdelig person!!!!!
Øøøh hvad så hvis du måneden før børnepengene kommer mangler tøj og fodtøj til børnene?? Så skal de gå uden så længe! Fordi de børnepenge er jo øremærket til det!! Come on altså ! Selvfølgelig køber jeg tøj og andet til børnene for pengene hvis de mangler.... Men hvis de ikke gør så går de til opsparing eller andet i husholdningen eller gæld....
Mine børn får når de mangler og det behøver altså ikke være udelukkende fra børnepengene.... Tror faktisk det er de færreste som bruger børnepengene KUN til børnene.... Netop fordi man jo køber til børnene når de mangler!

Tror du misforstår mig, hvis hun mangler noget inden det er børnepenge tid, så har vi jo heldigvis lagt de resterende fra de forrige gange på to forskellige opsparingen, den ene kan vi tage penge fra hvis hun mangler noget, den anden er øremærket hendes konfirmation..  Så jo hun får skam det hun har brug for.... 

Vi ser ingen grund til at bruge børnepengene på os selv, da vi selx har pengene til det, så hellere at de bliver gemt til hende  

Anmeld

16. oktober 2013

MorDk

EnSødMor skriver:

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Vi bruger vores egne penge til mad, bleer, medicin osv osv!! 

Nu hedder det ikke BØRNEPENGE med BØRNEFAMILIEYDELSE.

Hvis børnene løbende får det de har behov for. IKKE mangler noget. Så kan jeg ikke se noget forkert i at nogle engang imellem bruger dem til sig selv f.eks nyt tøj eller lign.

Herhjemme bliver de brugt til ungerne. MEN vi har også købt opvaskemaskine til hjemmet! (det gavner børnene= mere tid til dem)

Vi betaler ZOO tur, BIOtur, julegaver m.m.

Det hele skal jo hænge sammen.

MEN svinsk? Det sys jeg ikke det er.

Men jeg forstår ikke at mange indregner BFY i budgettet.

Anmeld

16. oktober 2013

Annette A

De indgår i budgettet til at få det hele til at køre rundt. Vi har været studerende i de seneste mange år så de kan ikke ligges til side. Men børnene får løbende det som de skal bruge af ting og tøj og oplevelser, men aner ikke hvor meget det udgør. Så børnepengene er en del af hele den samlede husholdning uden at være øremærket til noget særligt. Men de er helt uundværlige i fht at få det hele til at hænge sammen. Når vi en dag får arbejde kan vi jo nok i langt højere grad afsætte dem til lidt flere oplevelser med børnene i fx ferierne. Det ville være dejligt.

Anmeld

16. oktober 2013

FruK

EnSødMor skriver:

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Svinsk ligefrem??  

At man ikke holder styr på, hvad man bruger dem til, betyder jo ikke at man ikke bruger penge på sine børn...

Jeg holder bare ikke regnskab med, hvilke penge der går til hvad. Men hvis jeg regner sammen hvad jeg bruger på vuggestue, SFO, forsikringer til børn, bleer, modermælkserstatning, tøj, fodtøj, udstyr, børneopsparing, oplevelser for børnene, ferier legetøj osv. mon dog børnepengene så kunne dække det?

At man ikke holder børnepengene afskilt fra de andre, betyder jo ikke, at man bruger mindre end det, eller at børnene mangler noget. 

Anmeld

16. oktober 2013

Bertris

Her indgår det bare i budgettet, hvor det hele kører "automatisk"
Nu mangler Lilli ikke rigtig noget pt, så denne omgang penge bliver nok i sidste ende brugt på regninger og mad og ellers gemt til kommende måned

- men når Lilli mangler noget køber vi det

Anmeld

17. oktober 2013

grinny

Nu får vi ikke børnefamilieydelse endnu, men da vores økonomi vil være stram de første 9 måneder af vores liv som forældre kommer de til at indgå i vores budget for at det hele kan kører rundt.

Hvad der så sker når min barsel er slut det ved jeg ikke

Anmeld

17. oktober 2013

Ellie79

EnSødMor skriver:

Her hjemme er vi heldigvis en familie der hjælper hinanden og deler alt - altså er der ikke noget der hedder mit hvad angår penge og sådan bliver vores børn også opdraget. Her hjælper vi hianden og alle de penge der går ind som en indtægt indgår i budgettet så alle kan få det de mangler. 

Bare lige sakset inde fra skatteministeriets hjemmeside står der:

Børnefamilieydelse 1987-2010

Siden 1987 er der til alle børn og unge under 18 år med hjemsted i Danmark blevet udbetalt en skattefri indkomstuafhængig børnefamilieydelse.

Hvor ser du at penge kun er tilegenet barnet - for ser intet sted de hedder børnepenge men BØRNEFAMILIEYDELSE ? 

Anmeld

17. oktober 2013

NessaXenia

Legetøj, ny seng, har lige købt ny garderobe i ny str her til efterår/vinter, Vinterjakke og flyverdragt, hue osv. Så de går til alt hvad jun behøver. Desuden dækker bfy ikke men er da rare at få som studerende.

Anmeld

20. oktober 2013

Mick

Det vi mangler til vores børn for det meste, og ellers familie oplevelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.