Hvad bruger I børnepengene på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

Anne Larsen

Janne T. skriver:

Helt i orden :-) du kan jo altid oprette en tråd hvor du fortæller en smule om dig selv, det er der mange der gør når de kommer herind. Men det kommer jo helt an på hvad du har det bedst med :-)

Det var da egentlig et godt forslag. Det tror jeg at jeg vil prøve på senere Kan ikke love at det bliver særligt godt, men det er vel bedre end ingenting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

LilleSmølf

Vi bruger børnepengene på vores barn

Tøj, legetøj, bleer, MME, møbler...

Ville kun bruge det på andet, fx. mad eller husleje, hvis det var virkeligt nødvendigt men selvom vi begge to er på SU, kan vi sagtens lægge en del til side til ham hver måned (excl. børnepenge), så kan ikke se hvad vi skulle pille i hans børnepenge for.

Det er jo ikke fordi de rådner af at komme ud at stå på en opsparingskonto eller lign. Der er jo også konfirmation og kørekort og flytte ud at betale engang, så dem får han lov til at beholde

Anmeld

16. oktober 2013

kriknu

Nu er det begrænset hvad vi har haft at bruge dem på endnu, 
Ludvig er lige fyldt 4 måneder, og vi har faktisk haft det meste af det vi skulle bruge til ham liggende, da vi har fået ALT min søster gamle baby/børnetøj - men nu begynder vi at nå til et stadie hvor det kniber lidt...

Så nu skal jeg ud og shoppe, julegaver til ham og tøj til juledagene og alt sådan noget, en masse overtøj skal han også have, så det bliver dejligt!

Anmeld

16. oktober 2013

C-Dog

Vi bruger altid alt børnefamilieydelsen på sexlegetøj... Er det ikke derfor man får dem da?

Anmeld

16. oktober 2013

lycly

Her bliver de først brugt på fx flyverdragt og andre nødvendige ting til børnene. Og så bliver resten sparet op. Hvis vi er hårdt ramt økonomisk i den måde, indgår lidt af dem bare i vores budget og husholdning

Hvad andre bruger børnepengene på er jeg rimelig ligeglad med - om det er sexlegetøj eller hvad det er, det må folk selv om. Så længe deres børn har tøj, rene bleer og får mad

Anmeld

16. oktober 2013

EnSødMor

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Vi bruger vores egne penge til mad, bleer, medicin osv osv!! 

Anmeld

16. oktober 2013

baby012

Vi sparer op af dem  

til ferier og ting til børnene  

Anmeld

16. oktober 2013

Bshizzle

Her går pengene på min gæld..  Og kommende Julegaver.

for hvis ungerne mangler noget, så køber vi det bare af vores 'egne' penge hen af vejen 

Anmeld

16. oktober 2013

lailamik

Anne Larsen skriver:

Hej alle sammen,

Jeg læste lige på Business.dk (http://bit.ly/16LUOo1) at mange forældre åbenbart bruger deres børnepenge på sig selv og at mange vælger at bruge dem på sexlegetøj for at styrke forholdet. Det er da egentlig lidt interessant.

Jeg har ikke selv født endnu så jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er vil rigtig gerne høre jeres reaktion på det. Har I selv investeret i jeres parforhold på den måde, kunne I finde på at gøre det eller går børnepengene ubeskåret til jeres barn/børn?

Hvis I har prøvet det, gav det så noget ekstra til jeres forhold?

Her ved os plejer vi at købe Adam det han mangler når han mangler det.  Men den her gang har vi lige valgt at vente til pengene kommer, så skal der shoppes igennem af vintertøj. Listen er allerede lavet og har det vist sig at der løber penge af. Så vi har valgt at komme resten af pengen til vores opsparing til sommerferien  

Anmeld

16. oktober 2013

StudPsyk

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Vi bruger vores egne penge til mad, bleer, medicin osv osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.