Hvad bruger I børnepengene på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

Laulund87

Vi ser først på hvad Maria mangler og så får hun det. Det der er tilbage bliver brugt på oplevelser, ferie og generelt fornøjelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

sandramor

Jeg har forresten valgt at mine børnepenge som er ca 11000 i kvartaler allesammen ryger på budget kontoen sådan at jeg som enlig mor kun har udgifter for 2500kr om måneden.... så har tøserne og jeg 10000 om måneden til mad og tøj og hvad vi ellers mangler.... når jeg til februar skal på SU vil vores rådighedsbeløb hedde 9500kr... og det er for mig vigtigere at have luft økonomien i stedet for at skulle vende hver en 5kr indtil der kommer børnepenge

Anmeld

16. oktober 2013

Clisolka

Børnepengene bliver primæt brugt til børnene når de mangler ting. F.eks. denne måned skal vi have juniorseng til min store pige der fylder 3 lige om snart - og så skal tøjgaderoben fyldes op igen, da hun er ved at springe i en ny str. tøj  Samtidigt skal lillebror også have fyldt op i sin gaderobe - han vokser hurtigt af sådan en lille størrelse de næste par måneder 

Anmeld

16. oktober 2013

lineog4

Børnepengene er ikke øremærket noget specielt men tænker de bliver brugt på fodtøj, overtøj, tøj osv - jeg har ofte bare købt det før udbetalingen for det var der jeg fandt tilbuddene. En gang har de været brugt til klapvogn

Anmeld

16. oktober 2013

lineog4

EnSødMor skriver:

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Vi bruger vores egne penge til mad, bleer, medicin osv osv!! 

Nu er mine penge så også bare ungernes penge - synes de i hvert fald ;-) og de der mangler noget får det de mangler, skulle jeg bruge flere penge til ungerne end børnepengene står de jo ikke og skylder mig penge fra "mine" penge

Jeg oplever børneydelsen som et tilskud til familien, hvor man ved lønnen hurtigt kan få ben at gå  med børn i hjemmet. Tidigere var de et fradrag og det synes jeg egentlig er mere korrekt fradrag pr barn (også fordi det rent faktisk hjælper de lavtlønnede mere at have er større fradrag og det derfor er mere lige fordelt og man kan undvære debatten oM indkomstregulering).

Jeg kan ikke forstå den sort/hvide opstilling - mine og børnenes penge. Hos os er det vores penge som jeg bestyrer fordi jeg er den voksne og ja børnene ved ikke det er deres penge men vil tro min største udgifts post overhovedet er mine børn, så skulle der den 20 oktober ryge et pAr strømpebukser eller andet i kurven til mig har jeg da god samvittighed

Anmeld

16. oktober 2013

B&J

de bliver 100% brugt på tøj og klapvogn i sin tid og nu en ny junior seng

Anmeld

16. oktober 2013

Wimmie

Anne Larsen skriver:

Hej alle sammen,

Jeg læste lige på Business.dk (http://bit.ly/16LUOo1) at mange forældre åbenbart bruger deres børnepenge på sig selv og at mange vælger at bruge dem på sexlegetøj for at styrke forholdet. Det er da egentlig lidt interessant.

Jeg har ikke selv født endnu så jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er vil rigtig gerne høre jeres reaktion på det. Har I selv investeret i jeres parforhold på den måde, kunne I finde på at gøre det eller går børnepengene ubeskåret til jeres barn/børn?

Hvis I har prøvet det, gav det så noget ekstra til jeres forhold?

Legetøj er vel legetøj 

(her indgår børnepengene i budgettet og går til alt fra husleje til institution, mad, tøj, legetøj, fornøjelser og diverse faste udgifter)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. oktober 2013

Kamulla

obs.. det er børne FAMILIE ydelse her går pengene på det vi nu lige står og mangler... har INGEN skrubler over at bruge nogle på mig selv, har de andre mdr brugt penge på termostøvler, vinterstøvler mm. til ham som jeg bare kunne gøre af børnepengene.. men her går vi ikke op i at kun han skal have dem-... mangler vi intet ryger de på opsparingen

denne omgang børnefamilie ydelse bliver brugt på : en vinterjakke til sønnike, gardiner til hele lejligheden, nogle andre små ting til vores nye rækkehus, samt bliver de brugt til at leve for, da der er kommet ordentligt rod i indkomsten efter flytning for 1 mdr siden grundet manglende boligstøtte, samt personen der boede her før ikke har fået meldt flytning til folkeregisteret, så min forsøger SU er taget fra mig, og behandlingstiden er lang... desuden stod jeg med 2 huslejer den 1. denne mdr.. im broke... 

Anmeld

16. oktober 2013

Laulund87

EnSødMor skriver:

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Vi bruger vores egne penge til mad, bleer, medicin osv osv!! 

Hehe det hedder børneFAMILIEydelse og er egentlig et tilskud til daginstitution Så din teori holder ikke

Anmeld

16. oktober 2013

AnthonsMor

Anne Larsen skriver:

Hej alle sammen,

Jeg læste lige på Business.dk (http://bit.ly/16LUOo1) at mange forældre åbenbart bruger deres børnepenge på sig selv og at mange vælger at bruge dem på sexlegetøj for at styrke forholdet. Det er da egentlig lidt interessant.

Jeg har ikke selv født endnu så jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er vil rigtig gerne høre jeres reaktion på det. Har I selv investeret i jeres parforhold på den måde, kunne I finde på at gøre det eller går børnepengene ubeskåret til jeres barn/børn?

Hvis I har prøvet det, gav det så noget ekstra til jeres forhold?

Her bliver de brugt på lidt af hvert..

Anthon får nye ting, når han mangler, uanset hvad det så end lige er..

Denne gang går nogle af pengene til vores bil som har været på værksted, og på en CD med billeder fra et fotoshoot vi var på i går hvor der er billeder af os 3

Og jeg ved også allerede hvad næste omgang skal bruges på, der skal vi nemlig have ny autostol og en klapvogn, og det har været planlagt længe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.