Hvad bruger I børnepengene på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

sandramor

EnSødMor skriver:

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Vi bruger vores egne penge til mad, bleer, medicin osv osv!! 

Aarh okay svinsk ligefrem?? Wow.. Så er jeg godt nok en forfærdelig person!!!!!
Øøøh hvad så hvis du måneden før børnepengene kommer mangler tøj og fodtøj til børnene?? Så skal de gå uden så længe! Fordi de børnepenge er jo øremærket til det!! Come on altså ! Selvfølgelig køber jeg tøj og andet til børnene for pengene hvis de mangler.... Men hvis de ikke gør så går de til opsparing eller andet i husholdningen eller gæld....
Mine børn får når de mangler og det behøver altså ikke være udelukkende fra børnepengene.... Tror faktisk det er de færreste som bruger børnepengene KUN til børnene.... Netop fordi man jo køber til børnene når de mangler!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

StudPsyk

EnSødMor skriver:

Jeg har kun en holdning til det... Hør ordet BØRNEPENGE, hvad lyder det som? - At bruge pengene på sig selv syntes jeg er svinsk!! 

Sorry, men det er min mening, her bliver hver enkelt øre af børnepengene brugt på tøj, børneopsparing, legetøj og gaver.... 

Nu hedder det jo faktisk ikke børnepenge ;-) klassisk set har det altid heddet BørneFAMILIEydelse. Fordi det er en ydelse til familien. Nu hedder det Børne og unge-ydelse, ikke fordi pengene ikke længere er til familien, men for at gøre det klart helt eksplicit at kravene for at få penge til unge ser anderledes ud end kravene for at få penge til børn. Så synes ikke dit argument holder :-) endvidere har jeg en masse andet at sige til den sag, men det må blive fra computeren senere.

Anmeld

16. oktober 2013

Aabye

Vi bruger børnepengene på vores børn.. 
Der bliver blandt andet sat ind på deres opsparinger... Det gør der hver måned.. Men der bliver sat ekstra ind hvert kvartal når vi får børnepenge..

Anmeld

16. oktober 2013

Vik

Vores børnefamilieydelser brug vi på det vores familie mangler. Vi er ikke så firkantet. Vores datter få tøj og sko når hun mangler, legetøj, bøger når hun trænger til noget nyt. Vi har f.eks købt alt vintertøj ( faldt over nogle gode tilbud) uden at vente på børne penge. Snart er det jul, så julemanden og nisser skal snart på jagt. I den sidste ende få hun for meget mere end de 3200 vi få. Vi har ikke dine, mine eller børnepenge, vi er EN familie og  vi har kun fælles penge/ budget

Anmeld

16. oktober 2013

M&N

Anne Larsen skriver:

Hej alle sammen,

Jeg læste lige på Business.dk (http://bit.ly/16LUOo1) at mange forældre åbenbart bruger deres børnepenge på sig selv og at mange vælger at bruge dem på sexlegetøj for at styrke forholdet. Det er da egentlig lidt interessant.

Jeg har ikke selv født endnu så jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er vil rigtig gerne høre jeres reaktion på det. Har I selv investeret i jeres parforhold på den måde, kunne I finde på at gøre det eller går børnepengene ubeskåret til jeres barn/børn?

Hvis I har prøvet det, gav det så noget ekstra til jeres forhold?

De bliver brugt på Malucca.

Malucca mangler ikke noget i hverdagen, så hvis det var vi stod og manglede penge ville det ikke betyde noget hvis vi lånte nogle af hendes penge.

Denne måneds børnepenge går til de forskellige ting jeg har købt til hende over internettet på børnepenge kredit

Anmeld

16. oktober 2013

stjernehimmel

Bruger udelukkende dem på min datter: tøj, sko osv alt hvad hun står og mangler.... Resten bliver gemt til når der mangler noget.....

Anmeld

16. oktober 2013

CarinaSB

EnSødMor skriver:

Puha så er jeg sq da på den .. vi bruger vores børnefamilie ydelse til alt .. både ungerne og os selv .. og ærligt jeg skammer mig sq ikke .. 

Anmeld

16. oktober 2013

morethanperfect

Har ikke styr på hvad vore blir brugt på ..

For det meste tøj til drengene hvis de mangler noget , men det gør de ikke lige nu .. Dog mangler Oscar flyverdragt og en hue og nye sko .. Det er faktisk det jeg kan komme i tanke om lige nu .. 
Men skal starte på SU den 1. Nov. så det kunne være rart hvis der var lidt til overs på den konto

Anmeld

16. oktober 2013

Aagaard

Anne Larsen skriver:

Hej alle sammen,

Jeg læste lige på Business.dk (http://bit.ly/16LUOo1) at mange forældre åbenbart bruger deres børnepenge på sig selv og at mange vælger at bruge dem på sexlegetøj for at styrke forholdet. Det er da egentlig lidt interessant.

Jeg har ikke selv født endnu så jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er vil rigtig gerne høre jeres reaktion på det. Har I selv investeret i jeres parforhold på den måde, kunne I finde på at gøre det eller går børnepengene ubeskåret til jeres barn/børn?

Det kunne vi aldrig finde på ikke på noget som KUN var for os på den måde - vi dem som familie penge. Så er madkonto eller budgetkonto presset så kan de godt gå bl.a. der til,
ellers går de til hvad Milja skal bruge af tøj og sko. Er der noget til overs bliver de brugt til familie ting - årskort, udflugter, eller et hjælpemiddel til far, som har psoriasisgigt ud over det hele, og derfor ville det gøre familiens hverdag bedre. 

Anmeld

16. oktober 2013

MorTil4<3

Anne Larsen skriver:

Hej alle sammen,

her bliver børnepengene medregnet i vores dagligdag

MEN mangler ungerne noget så får de selvfølgelig der

men ellers er de sådan til os alle sammen da vi ikke lever på mange basseøre , så det er rart at vide at tøj og nye sko i hvert fald kan komme på tale der til os alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.