Gik du i stykker under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

modesty

Sisse Vinther skriver:

Oh.. Jeg har lige læst at man kan forebygge ved at massere sit mellemkød.

Det er en skrøne. Det handler om hvordan fibrene ligger i kødet og dermed hvor elastisk man er. Det er ikke noget man kan forebygge selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

modesty

Fik en 4. grads bristning, en del ringmusklen sprang, jeg fik revet hul på tarmen og ja vist det meste af mellemkødet. Har ikke været til efterfødselssamtale, det glemte de vist og jeg ved ikke om det er for sent at bede om sådan en nu hvor min datter er 6 måneder! Men jeg tror jeg bliver nødt til at ringe og spørge!

Min datter kom ud på en gang, altså med hoved og krop i en presseve, så til trods for at hun kun vejede knap 2400 g så gik det ret meget ud over mig alligevel vi var indlagt i 5 dage og jeg måtte først sidde op, den dag vi blev sendt hjem! Det var op ad bakke og sindsygt hårdt synes jeg!

Men vi har fået verdens lækreste datter, og så er det jo det hele værd

Kan det påvirke bristingen at man presser baby ud i én presseve? For det gjorde jeg nemlig også. Hvis der var nogen der havde sagt til mig at det ikke var en god idé, havde jeg da holdt lidt igen...

Du skal kræve et efterfødselstjek, det er simpelthen for dårligt at de har glemt det. Når du har fået så stor en bristning, skal de tjekke dig for at afgøre om du vil være i stand til at føde vaginalt igen næste gang (alt efter hvor stærk din bækkenbund er).

Jeg lå nærmest ned den første måned, syntes det var vildt ubehageligt at sidde, og jeg var så bange for at komme til at ødelægge noget. 

Det var simpelthen så ærgeligt at jeg slet ikke fik lov til at nyde den første tid med baby fordi jeg bare var fyldt op med bekymringer om der nu var noget der gik galt dernede. 

Anmeld

14. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mi&Mi skriver:

Ja, det glemte jeg at tage med i afstemningen, men et klip hører under grad 2 da det involverer samme muskler 

Ok, det vidste jeg ikke

Anmeld

14. oktober 2013

Kamulla

et-ønske skriver:

Jeg har svaret 4. Grad - men iflg min jm meget mere, hvis der var noget der hed det....
Jeg sprak hele vejen - og ringmusklen sprang også. De vægge der skiller skeden og endetarmen var væk! Jeg mistede 3,5 liter blod og var på operationsbordet i knap 5 timer bagefter.
Men jeg fik den dejligste datter ud af det

øv... lyder som min tur... fik blodtransfusion bagefter  hvordan har du det med evt. flere børn? jeg er ikke sikker på jeg vælger at føde selv næste gang, i frygten for at sprække igen... samt første fødsel tog 3 1/2 time fra første ve, frygter hvor hurtigt det går de efterfølgende gange

Anmeld

14. oktober 2013

Kamulla

Mi&Mi skriver:

Jeg synes også det var hårdt bag efter. For mig, stjal smerten lidt af glæden ved det hele. 

På sygehuset synes de, at jeg skulle prøve at sidde op og amme 1 1/2 dag efter, det var ikke sjovt! 

det forstår jeg ikke.. jeg måtte ikke sidde op de næste 5 uger, og blev sendt til hospitalets fys som skulle genoptræne mig efter den 4. grads jeg fik... man må da slet slet ikke sidde op, jeg kunne ikke sidde på nummeren de første 3 mdr... 

Anmeld

14. oktober 2013

tarkoflen

Mi&Mi skriver:

Jeg synes også det var hårdt bag efter. For mig, stjal smerten lidt af glæden ved det hele. 

På sygehuset synes de, at jeg skulle prøve at sidde op og amme 1 1/2 dag efter, det var ikke sjovt! 

Jeg måtte under ingen omstændigheder "sidde" i mere end 30 graders vinkel og skulle om på maven for at komme ud af sengen det jeg synes var værst var at jeg ikke kunne sidde og kigge på min lille guldklump og bare svømme helt væk i hende! Både på grund af smerter men også fordi jeg skulle ligge ned og ikke måtte løfte hende, det var godt nok hårdt! Og jeg kan faktisk stadig tude over det

Anmeld

14. oktober 2013

Mi&Mi

Kamulla skriver:

det forstår jeg ikke.. jeg måtte ikke sidde op de næste 5 uger, og blev sendt til hospitalets fys som skulle genoptræne mig efter den 4. grads jeg fik... man må da slet slet ikke sidde op, jeg kunne ikke sidde på nummeren de første 3 mdr... 

Okay, det er da helt vildt at jeg ikke fik det at vide  

Anmeld

14. oktober 2013

Kamulla

Mi&Mi skriver:

Okay, det er da helt vildt at jeg ikke fik det at vide  

ja ret utroligt...   hvor fødte du?

Anmeld

14. oktober 2013

Mi&Mi

tarkoflen skriver:

Jeg måtte under ingen omstændigheder "sidde" i mere end 30 graders vinkel og skulle om på maven for at komme ud af sengen det jeg synes var værst var at jeg ikke kunne sidde og kigge på min lille guldklump og bare svømme helt væk i hende! Både på grund af smerter men også fordi jeg skulle ligge ned og ikke måtte løfte hende, det var godt nok hårdt! Og jeg kan faktisk stadig tude over det

Synes godt nok det er vildt at de ikke informerede mig om det, jeg skulle både løfte, sidde, skifte og bade min første i dagene på hospitalet 

Øv det er jeg ked af at høre 

Anmeld

14. oktober 2013

Mi&Mi

Kamulla skriver:

ja ret utroligt...   hvor fødte du?

ja  Fødte på Bornholms hospital 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.