Fik en 4. grads bristning, en del ringmusklen sprang, jeg fik revet hul på tarmen og ja vist det meste af mellemkødet. Har ikke været til efterfødselssamtale, det glemte de vist og jeg ved ikke om det er for sent at bede om sådan en nu hvor min datter er 6 måneder! Men jeg tror jeg bliver nødt til at ringe og spørge!
Min datter kom ud på en gang, altså med hoved og krop i en presseve, så til trods for at hun kun vejede knap 2400 g så gik det ret meget ud over mig alligevel
vi var indlagt i 5 dage og jeg måtte først sidde op, den dag vi blev sendt hjem! Det var op ad bakke og sindsygt hårdt synes jeg!
Men vi har fået verdens lækreste datter, og så er det jo det hele værd 
Kan det påvirke bristingen at man presser baby ud i én presseve? For det gjorde jeg nemlig også. Hvis der var nogen der havde sagt til mig at det ikke var en god idé, havde jeg da holdt lidt igen...
Du skal kræve et efterfødselstjek, det er simpelthen for dårligt at de har glemt det. Når du har fået så stor en bristning, skal de tjekke dig for at afgøre om du vil være i stand til at føde vaginalt igen næste gang (alt efter hvor stærk din bækkenbund er).
Jeg lå nærmest ned den første måned, syntes det var vildt ubehageligt at sidde, og jeg var så bange for at komme til at ødelægge noget.
Det var simpelthen så ærgeligt at jeg slet ikke fik lov til at nyde den første tid med baby fordi jeg bare var fyldt op med bekymringer om der nu var noget der gik galt dernede. 

Anmeld