modesty skriver:
Kan det påvirke bristingen at man presser baby ud i én presseve? For det gjorde jeg nemlig også. Hvis der var nogen der havde sagt til mig at det ikke var en god idé, havde jeg da holdt lidt igen...
Du skal kræve et efterfødselstjek, det er simpelthen for dårligt at de har glemt det. Når du har fået så stor en bristning, skal de tjekke dig for at afgøre om du vil være i stand til at føde vaginalt igen næste gang (alt efter hvor stærk din bækkenbund er).
Jeg lå nærmest ned den første måned, syntes det var vildt ubehageligt at sidde, og jeg var så bange for at komme til at ødelægge noget.
Det var simpelthen så ærgeligt at jeg slet ikke fik lov til at nyde den første tid med baby fordi jeg bare var fyldt op med bekymringer om der nu var noget der gik galt dernede. 

Det var i hvert fald det JM troede var årsagen, måske især fordi Thea kun vejede lige knap 2400 g, så det var jo ikke en stor baby jeg havde presset ud

det kan også have noget at gøre med, hvordan baby presser på bækkenbunden, min veninde fødte en stor dreng, der lå skævt og derfor bristede hun.
Ja jeg skal også have taget mig sammen til at få kontaktet dem, synes bare det er lidt svært, men må bare komme i gang og få det gjort!
Jeg kunne godt sidde, men kunne godt nok ikke gå ret langt og havde det også bedst liggende eller siddende på en blød sofa...
Jeg var også død nervøs for at ødelægge noget og det første lange stykke tid, der brugte jeg stadig den der vandflaske til at skylle mig med, når jeg havde været på toilettet, fordi jeg dels var øm og dels var nervøs for at ødelægge noget.
Jeg følte lidt jeg blev snydt for den helt specielle følelse af at sidde med mit nyfødte barn og havde svært ved at knytte mig på den måde jeg havde forestillet mig helt fra starten. Så ja den første tid blev også lidt ødelagt for mig! Træls at der er andre der har skulle igennem det samme, men også lidt rart ikke at være den eneste, der har haft det svært lige efter fødslen!