Hvad lavede i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2013

serinasmor

hmm .. Var alene hjemme en helt almindelig mandag aften i Januar (hvor det var isvinter)... Kæresten havde springhold og ville komme hjem omkring kl 22 ... Jeg havde spist lidt aftensmad og sad i sofaen og så tv ... 19.12 begyndte veerne - fik MEGET ondt i maven .. Ville ikke ringe til kæresten for det var meget glat og jeg ville ikke have han skulle komme hjem i huj og hast tog tid på veerne lige så stille med stopur på tlf ... da han kom hjem kunne jeg ikke længere koncentrere mig om at tage tid ... fik ham til at ringe og så tog vi på fødegangen .. 7.12 blev hun født - i snestorm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

mariamiss6

Åh gud så dramatisk synes det er så voldsomt at man ikke lige har tid til at trække vejret og sætte et andet perspektiv på... Bliver helt forpustet af at læse din historie

Det kunne jeg jo godt det første 1½ døgn med nummer 1. Altså, snakke og tage det roligt og lave andre ting. MEn veerne blev bare helt tossede som et lyn fra en klar himmel klokken 2 om natten da jeg sad alene nede i stuen. Og det var først da personalet på sygehuset så mig, at de faktisk troede på at jeg SKULLE føde. Der gik også 2 timer fra presseveerne startede, til jeg rent faktisk fik lov at presse ham ud, fordi jeg kun var 8 cm. åben. Så tid var der vel egentlig masser af, jeg kunne bare ikke rigtig forme så mange ord lol.

2. gang, ja, der har du ret, der gik det sgu stærkt, og jeg kunne næsten ikke følge med. Jeg kæmpede hårdt for ikke at komme til at føde i bilen på vej til sygehuset. Men vi nåede det jo så også kun lige. Jeg havde presseveer hele vejen der til. 

I øvrigt sagde min jordemoder efter nummer 2 var født, at hvis jeg nogen sinde skulle have flere skulle jeg virkelig overveje en hjemmefødsel, for hun ville ikke stole på at vi næste gang kunne nå sygehuset. hehe  

Umiddelbart er begge mine fødsler glædelige begivenheder trods alt. Altså, jeg husker det ikke som dårligt dramatisk. Mere måske lidt komisk dramatisk

Anmeld

11. oktober 2013

L&V

Jeg er blevet sat igang begge gange så vidste jo det ville komme.Men med laura sov jeg da veerne startede og med viktor sad jeg på jensens bøfhus udenfor på en røv varm sommerdag med verdens mest udlige tjener. gud hvor var han langsom.

Anmeld

11. oktober 2013

helle85

Benjamins'mor skriver:

...da i gik i fødsel?
Og startede det med veer eller vandafgang?

Jeg går held tiden lidt med den frygt at vandet går mens jeg handler eller lign.

med den første havde jeg lige spist(hvad der ikke er så smart hvis man er hurtig til at føde)

med nr 2 lå jeg og sov( det startede omkring kl 3 om natten) da jeg vågnede med ondt i maven

Anmeld

11. oktober 2013

Kamulla

Årh... Stod op sårn ca kl 11 ish.. Havde vildt murren i maven.. Tænkte at det nok avr fordi jeg havde holdt mig for længe... Så gik på toilet.. Det hjalp ikke at tisse så trillede ind i stuen.. Havde bare sådan en æv dag... Gad ikke ordne hår eller makeup.. hoppede bare i joggin tøjet... Omkring kl 13.50/14 kom den første ve mens jeg stod i badet... Så var lige ved at skvatte på røven af chock.. Og så gik det hurtigt... Var på fg kl 15.45 og fødte 17.30

Anmeld

11. oktober 2013

PrincessTanja

Haha, mig og kæresten havde lige haft den bedste sex i soveværelset kl. sent om aftenen, og jeg gik ud på badeværelset for og tisse af. Det begyndte så og sive (mere end tis) og jeg siger det til kæresten "jeg tror vandet lige er gået nu..efter min orgasme!" Han rendte forvirret rundt og tog sig til hovedet og pakkede ting og ringede til fødegang og forældre osv. Da jeg følte det var stoppet med og sive gik jeg ind i sofaen til ham og !plask! så gik hele vandet.. Haha.. Lige som vi netop troede det bare var mig der havde skulle tisse meget og jeg ikke var i fødsel, jo så blev vi overbevist hehe.

Anmeld

11. oktober 2013

2babygirls

mariamiss6 skriver:

Det kunne jeg jo godt det første 1½ døgn med nummer 1. Altså, snakke og tage det roligt og lave andre ting. MEn veerne blev bare helt tossede som et lyn fra en klar himmel klokken 2 om natten da jeg sad alene nede i stuen. Og det var først da personalet på sygehuset så mig, at de faktisk troede på at jeg SKULLE føde. Der gik også 2 timer fra presseveerne startede, til jeg rent faktisk fik lov at presse ham ud, fordi jeg kun var 8 cm. åben. Så tid var der vel egentlig masser af, jeg kunne bare ikke rigtig forme så mange ord lol.

2. gang, ja, der har du ret, der gik det sgu stærkt, og jeg kunne næsten ikke følge med. Jeg kæmpede hårdt for ikke at komme til at føde i bilen på vej til sygehuset. Men vi nåede det jo så også kun lige. Jeg havde presseveer hele vejen der til. 

I øvrigt sagde min jordemoder efter nummer 2 var født, at hvis jeg nogen sinde skulle have flere skulle jeg virkelig overveje en hjemmefødsel, for hun ville ikke stole på at vi næste gang kunne nå sygehuset. hehe  

Umiddelbart er begge mine fødsler glædelige begivenheder trods alt. Altså, jeg husker det ikke som dårligt dramatisk. Mere måske lidt komisk dramatisk

Heller ikke tænkt som noget negativt, men her 2 gang var jeg jo total klar over hvordan jeg ville have forløbet skulle gå, men så nåede jeg jo også kun at få bukserne af inden hun kom, så fik slet ikke "lov" at"nyde" min fødsel.

Anmeld

11. oktober 2013

mariamiss6

2babygirls skriver:

Heller ikke tænkt som noget negativt, men her 2 gang var jeg jo total klar over hvordan jeg ville have forløbet skulle gå, men så nåede jeg jo også kun at få bukserne af inden hun kom, så fik slet ikke "lov" at"nyde" min fødsel.

nej, altså jseg tog det heller ikke som en negativ kommetar bare rolig

Jeg mener bare at jeg "fik det hele med" trods det var en voldsom kraftanstrengelse sådan at holde presseveerne tilbage begge gange, og trods det selvfølgelig gjorde ondt. 

I forhold til samarbejdet med jordemoder, og den behandling jeg fik, vil jeg dog sige at min 2. fødsel faktisk var bedst, trods det gik sindssygt stærkt....

Anmeld

11. oktober 2013

M (:

Benjamins'mor skriver:

...da i gik i fødsel?
Og startede det med veer eller vandafgang?

Jeg går held tiden lidt med den frygt at vandet går mens jeg handler eller lign.

Var hjemme hos min mor. fik det sidst på eftermiddagen lidt skidt, så snuppede en lur. Vågnede med svage veer. (:

Anmeld

11. oktober 2013

et-ønske

Jeg havde fået lagt en stikpille kl 14 om eftermiddag, 10 dage over termin - omkring midnat begyndte det at nive lidt - jm havde sagt man kunne få plukveer af stikpillen - så jeg troede ikke det betød noget, men tog et bad omkring kl 01 - mens jeg tørrede mig gik vandet hun blev født næste dag kl 12.30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.