Snacks om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
EnGodMor skriver:

Der er mange slags chokolade, kage og chips osv, men tingene bliver jo lavet af det samme stort set fx hvis du spiser to forskellige slags kager to dage i træk, så er det jo næsten de samme ingredienser der er i, så det burde man jo også blive træt af, ligesom du os syntes gulerødder bliver for kedeligt i længden.

Bortset fra det, så kan jeg udmærket godt følge dig, jeg har selv gjort det samme med og spise alt for usundt og så var det netop hurtigere og pakke nogle chips

Eller kager op, fordi jeg simpelthen var det doven til at skulle snitte frugt og grøntsager og lave dip til fx. 

Men blev enig med mig selv om, at nu skulle det være slut!!!

Jeg Googlede og fandt disse fantastiske billeder/sider,  og tog mig sammen derfra. 

For jeg var jo egentlig ikke sulten, som en anden os skrives. Jeg kede mig bare om aften, og derfor spiste jeg. 

Nu går jeg og nusser med en masse forskellige hver aften, de dage jeg har lyst  til at spise noget ,om aften,  laver jeg frugt, grønt eller mandler.

Og drikker vand. 

Men ha  altid nogle mandler, nødder, knækbrød, 

Sikke nogle lækre billeder - jeg bliver jo helt sulten

Chips, kager og chokolade ER nemlig bare lettere at finde frem, men en skål med lækkert frugt og/eller grønt er mindst lige så lækkert - og endnu mere indbydende pga farven. Jeg må til at gøre noget ud af min snack, så jeg ikke føler, jeg mangler noget

Kunne ske jeg skulle lære at strikke for at holde mine hænder beskæftiget, nu hvor jeg heller ikke ryger så meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

EnGodMor

PT skriver:

Sikke nogle lækre billeder - jeg bliver jo helt sulten

Chips, kager og chokolade ER nemlig bare lettere at finde frem, men en skål med lækkert frugt og/eller grønt er mindst lige så lækkert - og endnu mere indbydende pga farven. Jeg må til at gøre noget ud af min snack, så jeg ikke føler, jeg mangler noget

Kunne ske jeg skulle lære at strikke for at holde mine hænder beskæftiget, nu hvor jeg heller ikke ryger så meget

Jeg har tyvstjålet billederne på nettet nemlig for at selv kunne Gøre kunsten efter

Jeg hadede os og skulle bruge tid på at stå og lave noget sundt snacks klart, når det tog 0.0 tid at tage en pose kager eller chips med mig ind. 

Det er så slut for noget tid siden

Nu bliver der lavet frugt og grønt med sund dip til  og mandler.

Børnene her elsker det os det vil de heller ha end slik, så det er bare fantastisk. 

Go idé med at strikke jeg selv gider ikke sidde ned, ser os meget sjældent tv. Så om aftenen er jeg begyndte på at lave aftensmad klar til næste dag, og bruger go tid på at putte mine børn og andre småting

Anmeld

4. oktober 2013

tarkoflen

De her smager MEGA godt og hun laver masser af lækre og sunde sager! Der er jo godt nok frugtsukker i, men de mætter godt og man spiser ikke så mange

Jeg kan se, du ikke kan tåle nødder, men jeg har erstattet nødder/mandler med solsikkekerner og det smagte også skønt

Der er masser af god inspiration på hendes blog, håber du kan finde noget lækkert

http://annawurtz.com/2012/07/sodt-men-sundt-3/

Anmeld

5. oktober 2013

Team Putte

PT skriver:

Jeg vil så gerne tabe mig 25 kg, men min kæphest er mine aftensnacks.

Når ungerne er puttet og jeg sidder og slapper af, kan jeg nemt kværne en hel masse chokolade / en hel pakke kager eller lignende.

Jeg har de sidste par aftenener spist gulerødder, men det bliver lidt kedeligt i længden, så er der ikke nogen af jer gæve kvinder, der har nogle ideer til, hvad man kan proppe i munden uden dårlig samvittighed?

Jeg spiser sundt og varierende i løbet af dagen, og får også mine 30 min motion hver dag, og hvis jeg kunne komme min dårlige aftenvane til livs, kunne jeg tabe de første 15 kg uden at gøre andet. Det ved jeg af erfaring.

På forhånd tak

hjemmelavet guaccamole er rigtig lækkert til gulerødder

jordskok chips er mega lækre og smager rigtig meget som alm chips

Anmeld

5. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
tarkoflen skriver:

De her smager MEGA godt og hun laver masser af lækre og sunde sager! Der er jo godt nok frugtsukker i, men de mætter godt og man spiser ikke så mange

Jeg kan se, du ikke kan tåle nødder, men jeg har erstattet nødder/mandler med solsikkekerner og det smagte også skønt

Der er masser af god inspiration på hendes blog, håber du kan finde noget lækkert

http://annawurtz.com/2012/07/sodt-men-sundt-3/

Tak for linket. De opskrifter må jeg prøve - det ser lækkert ud

Anmeld

5. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Team Putte skriver:

hjemmelavet guaccamole er rigtig lækkert til gulerødder

jordskok chips er mega lækre og smager rigtig meget som alm chips

Åh ja elsker guacamole. Det var også en god ide, tak.

Jordskokkechips har jeg aldrig hørt om, men jeg vil prøve det af.

Tak for svar

Anmeld

5. oktober 2013

AnthonsMor

PT skriver:

Jeg vil så gerne tabe mig 25 kg, men min kæphest er mine aftensnacks.

Når ungerne er puttet og jeg sidder og slapper af, kan jeg nemt kværne en hel masse chokolade / en hel pakke kager eller lignende.

Jeg har de sidste par aftenener spist gulerødder, men det bliver lidt kedeligt i længden, så er der ikke nogen af jer gæve kvinder, der har nogle ideer til, hvad man kan proppe i munden uden dårlig samvittighed?

Jeg spiser sundt og varierende i løbet af dagen, og får også mine 30 min motion hver dag, og hvis jeg kunne komme min dårlige aftenvane til livs, kunne jeg tabe de første 15 kg uden at gøre andet. Det ved jeg af erfaring.

På forhånd tak

Jeg kan ikke så godt selv lide det, men mange bruger Cheasy Vanilie Yoghurt med 0,1% fedt i, også evt. lidt mandler, nødder, frugt osv. til

Jeg selv spiser MANGE vindruer i løbet af en dag, især om aftenen kan der godt ryge 500 gram, minimum..

Det kan også være rugbrøds snacks, ristede rugbrødsstykker med en dressing lavet af skyr og f.eks. hvidløg

Anmeld

5. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
EnGodMor skriver:

Jeg har tyvstjålet billederne på nettet nemlig for at selv kunne Gøre kunsten efter

Jeg hadede os og skulle bruge tid på at stå og lave noget sundt snacks klart, når det tog 0.0 tid at tage en pose kager eller chips med mig ind. 

Det er så slut for noget tid siden

Nu bliver der lavet frugt og grønt med sund dip til  og mandler.

Børnene her elsker det os det vil de heller ha end slik, så det er bare fantastisk. 

Go idé med at strikke jeg selv gider ikke sidde ned, ser os meget sjældent tv. Så om aftenen er jeg begyndte på at lave aftensmad klar til næste dag, og bruger go tid på at putte mine børn og andre småting

Mine unger vil også hellere have frugt og grønt end slik og kage, men det er, når de er kommet i seng, at jeg sidder og "synder".

Jeg bruger al for megen tid foran computeren om aftenen, og så er det nemlig lækkert med lidt at gnave i.
Burde gøre noget mere aktivt, før jeg sætter mig ind i stuen. Hmm må lige fundere på, hvad det kunne være

Anmeld

5. oktober 2013

marloutti

PT skriver:

Jeg ved ikke, hvad skyr er, men jeg kan kigge på det, for en dip ville hjælpe gevaldigt på at fortsætte med gulerødderne og evt agurk.

Lyder også lækkert med frugt, men jeg har siden min sidste graviditet ikke været i stand til at spise så meget uden at få kvalme ( )

Nødder og mandler er jeg allergisk mod.

Tillykke med et flot vægttab og tak for svar

Tak

Skyr er et fedtfattigt proteinrigt mælkeprodukt. Altså en yoghurt. Tyk, cremet og lækker...

Anmeld

5. oktober 2013

Antioxi

PT skriver:

Jeg ved ikke, hvad skyr er, men jeg kan kigge på det, for en dip ville hjælpe gevaldigt på at fortsætte med gulerødderne og evt agurk.

Lyder også lækkert med frugt, men jeg har siden min sidste graviditet ikke været i stand til at spise så meget uden at få kvalme ( )

Nødder og mandler er jeg allergisk mod.

Tillykke med et flot vægttab og tak for svar

Skyr er et mælkeprodukt, lidt ligesom creme fraiche.

I stedet for mandler kan du blande hindbær, blåbær, brombær etc. i skålen med skyr. Smager fantastisk! Det er det min morgenmad består af, sammen med en lille håndfuld ristede mandler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.