Snacks om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2013

camilla10

PT skriver:

Jeg vil så gerne tabe mig 25 kg, men min kæphest er mine aftensnacks.

Når ungerne er puttet og jeg sidder og slapper af, kan jeg nemt kværne en hel masse chokolade / en hel pakke kager eller lignende.

Jeg har de sidste par aftenener spist gulerødder, men det bliver lidt kedeligt i længden, så er der ikke nogen af jer gæve kvinder, der har nogle ideer til, hvad man kan proppe i munden uden dårlig samvittighed?

Jeg spiser sundt og varierende i løbet af dagen, og får også mine 30 min motion hver dag, og hvis jeg kunne komme min dårlige aftenvane til livs, kunne jeg tabe de første 15 kg uden at gøre andet. Det ved jeg af erfaring.

På forhånd tak

Isis free lækkerbar - næsten som chokolade 

lidt ost og nødder8

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

Svenne

PT skriver:

Jeg vil så gerne tabe mig 25 kg, men min kæphest er mine aftensnacks.

Når ungerne er puttet og jeg sidder og slapper af, kan jeg nemt kværne en hel masse chokolade / en hel pakke kager eller lignende.

Jeg har de sidste par aftenener spist gulerødder, men det bliver lidt kedeligt i længden, så er der ikke nogen af jer gæve kvinder, der har nogle ideer til, hvad man kan proppe i munden uden dårlig samvittighed?

Jeg spiser sundt og varierende i løbet af dagen, og får også mine 30 min motion hver dag, og hvis jeg kunne komme min dårlige aftenvane til livs, kunne jeg tabe de første 15 kg uden at gøre andet. Det ved jeg af erfaring.

På forhånd tak

Jeg sidder lige nu med en skål vindruer

Jeg er også selv dårlig til det med aften-snacks (og især fordi min kæreste er det! For det er hans skykd, det er i huset - og så kan jeg altså ikke lade det være... øv)

Men ellers lidt yoghurt, udskåret frugt, knækbrød (f.eks. dem med kanel - det er næsten som at spise en kage).

Anmeld

4. oktober 2013

Michella2

Har ikke lige læst de andres svar, så ved ikke om der allerede er et magen til mit 

Men gulerødderne skåret ud i stænger er stadig en super ide at fortsætte med. Hvis du vil gøre det mindre kedeligt, så skær nogle agurker strimler også, køb dip mix og creme fraise, og spis agurk og gulerodsstrimler med dip til

Det tager det værste af kedsomheden, kender det nemlig alt for godt selv.

varier dag efter dag. Køb evt cherry tomater og små spis af dem også.

Måske et frugtfad nogle andre dage, så er det ikke det samme hverdag.

Og til weekender kan popcorn også bruges som alternativ til fredag/lørdags hygge 

Anmeld

4. oktober 2013

EnGodMor

Der er mange slags chokolade, kage og chips osv, men tingene bliver jo lavet af det samme stort set fx hvis du spiser to forskellige slags kager to dage i træk, så er det jo næsten de samme ingredienser der er i, så det burde man jo også blive træt af, ligesom du os syntes gulerødder bliver for kedeligt i længden.

Bortset fra det, så kan jeg udmærket godt følge dig, jeg har selv gjort det samme med og spise alt for usundt og så var det netop hurtigere og pakke nogle chips

Eller kager op, fordi jeg simpelthen var det doven til at skulle snitte frugt og grøntsager og lave dip til fx. 

Men blev enig med mig selv om, at nu skulle det være slut!!!

Jeg Googlede og fandt disse fantastiske billeder/sider,  og tog mig sammen derfra. 

For jeg var jo egentlig ikke sulten, som en anden os skrives. Jeg kede mig bare om aften, og derfor spiste jeg. 

Nu går jeg og nusser med en masse forskellige hver aften, de dage jeg har lyst  til at spise noget ,om aften,  laver jeg frugt, grønt eller mandler.

Og drikker vand. 

Men ha  altid nogle mandler, nødder, knækbrød, 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Skouboe skriver:

Jeg har hængt den på køleskabet, det har virkelig gjort en forskel for mine snacks om aftenen. Jeg spiser en lille håndfuld mandler og et par dadler om aftenen.

Og har jeg skåret kraftigt ned på de aktiviteter jeg normalt forbinder med at snacke, fx tv og computer. Istedet hører jeg lydbøger på min iPod og gør rent og ordner vasketøj mens jeg lytter. Det har både hjulpet på vægten og huset

Jeg vil printe den ud i morgen og hænge op. Jeg er villig til rimelig meget for at ændre på de her vaner

Desværre har jeg ikke mulighed for at gå en tur om aftenen, da ungerne sover, og jeg er alene med dem. Men de andre forslag er bestemt et forsøg værd

Tak for svar

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
B&J skriver:

tag noget skyer bland med den dip du kan lig også gulerødder eller agurker selleri som snack det er såååååååååååååååå lækkert

kik på nogle popcorn evt dem man selv laver i en gryde de er faktisk ikke særlige fede i det

Jeg ved ikke, hvad skyr er, men lidt dip kunne absolut hjælpe med motivationen til at fortsætte med gulerødderne

Jeg ELSKER popcorn - men det er ikke vejen frem for mig lige nu, for jeg vil komme til at spise dem for ofte. Det må vente, til jeg har brudt vanen

Tak for svar

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
marloutti skriver:

Næsten hver aften spiser jeg frugt med skyr. Skyren rører jeg med vanillekorn,ikke vanillesukker!!! Drysser 5 gram hakkede mandler over. Det er mums og mega tilfredsstillende. Og jeg har indtil nu tabt 19 kilo...

Jeg ved ikke, hvad skyr er, men jeg kan kigge på det, for en dip ville hjælpe gevaldigt på at fortsætte med gulerødderne og evt agurk.

Lyder også lækkert med frugt, men jeg har siden min sidste graviditet ikke været i stand til at spise så meget uden at få kvalme ( )

Nødder og mandler er jeg allergisk mod.

Tillykke med et flot vægttab og tak for svar

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Julie F skriver:

Okay, så du er snacker! Velkommen i klubben. Mange kvinder og mænd for den sags skyld er det, og der findes self mange råd om at drikke vand eller the, strikke eller gøre andet for at holde sig beskæftiget. Helt fint, men man kunne også bare acceptere at man er snacker og finde noget man kan spise med nogenlunde god samvittighed. Det har jeg ihvertfald gjort, og nu har jeg tabt mig ned til min drømmevægt 57 kg!
Kan se du skriver du spiser gulerødder. Fint et par dage, men røv kedeligt i længden. Hvis du endelig vil fortsætte med dem, så lav en super lækker dip til af at magert mejeriprodukt og hvad du lige lyster at putte i. Du kunne også supplere med andre grøntsagsstænger- agurk, peberfrugt, bladselleri - you name it!
Jeg elsker også et godt frugtfad med eks mango, lidt vindruer, et godt æble, appelsin, banan, melon osv. Ved godt det er frugt der indeholder en del frugtsukker, men spiser heller ikke 1 kg. Kasser eller poser i køleskabet gør det nemmere at skære lidt forskelligt og gemme lidt til dagen efter. Ellers lav lidt æblechips i ovnen, lidt ristede nødder el lign.
Hm men nogle dage er det bare ikke godt nok med frugt eller grønt og så spiser jeg lidt nellie dellies, en slikkepind el lign.
Og hva faen, jeg er ikke fanatiker, engang imellem spiser jeg altså også alm slik.
Men ergo- vejen frem for mig har været at acceptere mit behov for snaks og så har jeg fundet det sunde alternativ jeg kunne lide og så spist med måde!
You go girl, det er bare at komme i gang. Hold evt øje med kalorierne på madlog

Tak for godt og uddybende svar

Jeg må nok erkende, at jeg er en snacker. Kan vi lave en Anonyme Snackers klub?

God ide med en dip, der giver lidt smag på grøntsagerne. Det vil jeg give et forsøg.

Frugt kan jeg desværre ikke spise så meget af, da det siden min sidste graviditet har givet mig kvalme. Vindruer og bananer er næsten det eneste, jeg kan spise

Jeg har overvejet at melde mig ind i vægtvogterne, så jeg kan få deres bog og skrive ned, hvad jeg spiser, og jeg har i dag købt nye batterier til min vægt, så nu kan jeg holde ordentligt øje med den.

Jeg vil ændre min livsstil, så det er ikke en kur, og derfor vil jeg også have lov til at spise kage eller chokolade en gang i mellem. Ellers bliver det for surt, og så kører jeg træt i det

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
camilla10 skriver:

Isis free lækkerbar - næsten som chokolade 

lidt ost og nødder8

Jeg kender ikke den bar, men jeg må se, om jeg kan finde en.

Nødder er jeg desværre allergisk mod

Tak for svar

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Michella1988 skriver:

Har ikke lige læst de andres svar, så ved ikke om der allerede er et magen til mit 

Men gulerødderne skåret ud i stænger er stadig en super ide at fortsætte med. Hvis du vil gøre det mindre kedeligt, så skær nogle agurker strimler også, køb dip mix og creme fraise, og spis agurk og gulerodsstrimler med dip til

Det tager det værste af kedsomheden, kender det nemlig alt for godt selv.

varier dag efter dag. Køb evt cherry tomater og små spis af dem også.

Måske et frugtfad nogle andre dage, så er det ikke det samme hverdag.

Og til weekender kan popcorn også bruges som alternativ til fredag/lørdags hygge 

Tak for svar

Gode ideer, jeg absolut vil tage med mig. Lidt dip vil helt sikkert kunne gøre underværker mht gulerødderne, så jeg ikke kører surt i det, og agurk og tomat vil jeg tilføje sammen med andre grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.