Snacks om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.673 visninger
58 svar
35 synes godt om
4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg vil så gerne tabe mig 25 kg, men min kæphest er mine aftensnacks.

Når ungerne er puttet og jeg sidder og slapper af, kan jeg nemt kværne en hel masse chokolade / en hel pakke kager eller lignende.

Jeg har de sidste par aftenener spist gulerødder, men det bliver lidt kedeligt i længden, så er der ikke nogen af jer gæve kvinder, der har nogle ideer til, hvad man kan proppe i munden uden dårlig samvittighed?

Jeg spiser sundt og varierende i løbet af dagen, og får også mine 30 min motion hver dag, og hvis jeg kunne komme min dårlige aftenvane til livs, kunne jeg tabe de første 15 kg uden at gøre andet. Det ved jeg af erfaring.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

EnSødMor

PT skriver:

Når ungerne er puttet og jeg sidder og slapper af, kan jeg nemt kværne en hel masse chokolade / en hel pakke kager eller lignende.

Jeg har de sidste par aftenener spist gulerødder, men det bliver lidt kedeligt i længden, så er der ikke nogen af jer gæve kvinder, der har nogle ideer til, hvad man kan proppe i munden uden dårlig samvittighed?

Jeg spiser sundt og varierende i løbet af dagen, og får også mine 30 min motion hver dag, og hvis jeg kunne komme min dårlige aftenvane til livs, kunne jeg tabe de første 15 kg uden at gøre andet. Det ved jeg af erfaring.

På forhånd tak

Google kødchips! Det er det bedste! Og sundt! 

Anmeld

4. oktober 2013

Skouboe

Når du snacker efter aftensmaden er det sjældent fordi du er sulten, men nok mere fordi du keder dig. Drik et glas vand (eller en kande, hvis det er slemt) og giv dig til at lave noget - hvis det er slemt, så børst tænder.

Print denne ud og hæng på køkkenskabet

SNAP I need someone to tell me this ..

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Frk-Anonym skriver:

Google kødchips! Det er det bedste! Og sundt! 

Tak for svar, men det er ikke lige mig

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Skouboe skriver:

Når du snacker efter aftensmaden er det sjældent fordi du er sulten, men nok mere fordi du keder dig. Drik et glas vand (eller en kande, hvis det er slemt) og giv dig til at lave noget - hvis det er slemt, så børst tænder.

Print denne ud og hæng på køkkenskabet

SNAP I need someone to tell me this ..

Jeg ved godt, jeg ikke er sulten, men jeg kan ikke få fortalt min hjerne det.
Jeg drikker mindst 3 liter vand i løbet af en aften netop for at fylde mig op, men jeg mangler noget at gumle på, og jeg prøver ihærdigt at skære ned på mine smøger, så det hjælper ikke just på min "appetit"

Tak for billede - jeg burde lære forskellen på et tidspunkt, eller hvad

Anmeld

4. oktober 2013

Skouboe

PT skriver:

Jeg ved godt, jeg ikke er sulten, men jeg kan ikke få fortalt min hjerne det.
Jeg drikker mindst 3 liter vand i løbet af en aften netop for at fylde mig op, men jeg mangler noget at gumle på, og jeg prøver ihærdigt at skære ned på mine smøger, så det hjælper ikke just på min "appetit"

Tak for billede - jeg burde lære forskellen på et tidspunkt, eller hvad

Jeg har hængt den på køleskabet, det har virkelig gjort en forskel for mine snacks om aftenen. Jeg spiser en lille håndfuld mandler og et par dadler om aftenen.

Og har jeg skåret kraftigt ned på de aktiviteter jeg normalt forbinder med at snacke, fx tv og computer. Istedet hører jeg lydbøger på min iPod og gør rent og ordner vasketøj mens jeg lytter. Det har både hjulpet på vægten og huset

Anmeld

4. oktober 2013

Skouboe

Skouboe skriver:

Jeg har hængt den på køleskabet, det har virkelig gjort en forskel for mine snacks om aftenen. Jeg spiser en lille håndfuld mandler og et par dadler om aftenen.

Og har jeg skåret kraftigt ned på de aktiviteter jeg normalt forbinder med at snacke, fx tv og computer. Istedet hører jeg lydbøger på min iPod og gør rent og ordner vasketøj mens jeg lytter. Det har både hjulpet på vægten og huset

Eller går en lang tur sammen med min lydbog.

Anmeld

4. oktober 2013

B&J

tag noget skyer bland med den dip du kan lig også gulerødder eller agurker selleri som snack det er såååååååååååååååå lækkert

kik på nogle popcorn evt dem man selv laver i en gryde de er faktisk ikke særlige fede i det

Anmeld

4. oktober 2013

marloutti

Næsten hver aften spiser jeg frugt med skyr. Skyren rører jeg med vanillekorn,ikke vanillesukker!!! Drysser 5 gram hakkede mandler over. Det er mums og mega tilfredsstillende. Og jeg har indtil nu tabt 19 kilo...

Anmeld

4. oktober 2013

Julie F

PT skriver:

På forhånd tak

Okay, så du er snacker! Velkommen i klubben. Mange kvinder og mænd for den sags skyld er det, og der findes self mange råd om at drikke vand eller the, strikke eller gøre andet for at holde sig beskæftiget. Helt fint, men man kunne også bare acceptere at man er snacker og finde noget man kan spise med nogenlunde god samvittighed. Det har jeg ihvertfald gjort, og nu har jeg tabt mig ned til min drømmevægt 57 kg!
Kan se du skriver du spiser gulerødder. Fint et par dage, men røv kedeligt i længden. Hvis du endelig vil fortsætte med dem, så lav en super lækker dip til af at magert mejeriprodukt og hvad du lige lyster at putte i. Du kunne også supplere med andre grøntsagsstænger- agurk, peberfrugt, bladselleri - you name it!
Jeg elsker også et godt frugtfad med eks mango, lidt vindruer, et godt æble, appelsin, banan, melon osv. Ved godt det er frugt der indeholder en del frugtsukker, men spiser heller ikke 1 kg. Kasser eller poser i køleskabet gør det nemmere at skære lidt forskelligt og gemme lidt til dagen efter. Ellers lav lidt æblechips i ovnen, lidt ristede nødder el lign.
Hm men nogle dage er det bare ikke godt nok med frugt eller grønt og så spiser jeg lidt nellie dellies, en slikkepind el lign.
Og hva faen, jeg er ikke fanatiker, engang imellem spiser jeg altså også alm slik.
Men ergo- vejen frem for mig har været at acceptere mit behov for snaks og så har jeg fundet det sunde alternativ jeg kunne lide og så spist med måde!
You go girl, det er bare at komme i gang. Hold evt øje med kalorierne på madlog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.