mariamiss6 skriver:
Jeg kunne sagtens forstå hvad du skriver 
Jeg kom bare til at tænke på mig selv da du beskrev hvordan han sidder stille og slet ikke leger i skolen.
Jeg har ikke nogen diagnoser, men jeg kan tydeligt huske hvordan jeg følte mig udenfor i klassen, selvom jeg kun ganske få gange er blevet drillet/mobbet direkte. Og det drejede sig meget om at jeg simpelthen ikke duede rent socialt. Jeg var en gammel sjæl, og jeg vidste ikke hvordan man legede fantasilege, som det kræves med for eksempel dukker og biler.
Det endte med at jeg blev god til at læse, og så var det det eneste jeg gjorde. Så på den måde kan man sige at jeg hele tiden forstærkede mig selv i at jeg slet ikke kunne finde ud af de ting de andre gjorde. Og til sidst kunne jeg slet ikke følge med, selv når jeg blev opfordret.
Så jeg skabte mig min egen verden, og den var ikke større end min stol og mit bord.
Jeg kan sagtens forstå at det må være svært bare at skulle finde sig i at der simpelthen ikke er andre muligheder i jeres kommune. Det må virkelig være frustrerende.
Jeg synes også det er virkelig dumt, ufølsomt, og dårlig menneskelig indsigt, fuldstændig at lukke ned for special skoler og andre specielle pasningstilbud. For i bund og grund lyder det til at din søn trods alt er kvik nok og faktisk klarer sig okay (om ikke andet så i de gode perioder), og jeg kan derfor ikke lade være med at tænke på at der da må være andre børn i jeres kommune som er langt dårligere stillet rent mentalt, end din søn er, og som virkelig slet ikke ville kunne indgå i andet end særlige pasningstilbud. Det lyder helt forrykt at der vitterligt ikke er andre muligheder.
jeg har også været ådan lidt som barn og det er også derfor at jeg prøver at finde ud af hvad der kan hjælp ham nu og ikke ser tiden an.
der er andre børn der også har brug for hjælp nogen få støtte på andre få slet ikke noget hjælp fordi forældrene ikke har overskud til at kæmpe.
der er nogen tilbud men først fra 3 eller 4 klasse og der syntes jeg er lang tid til
jeg har snakket med læren og givet nogen forslag til hvad de kan gøre her og nu som måske kan hjælpe lidt se svar længer oppe.
og nu venter jeg på det næste møde(selvfølgelig snakker jeg med læren omkring hvordan det gå ind til da og hvis jeg tænker at der er andre ting de kan gøre)
og hvis de på længere sigt ikke kan gøre noget så må vi flytte til en anden kommune men det er ikke noget jeg gør lige med det samme da vi også har en datter på snart 6 år og tage hensyn til