min søn har fået det svært i skole. håber nogen kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2013

helle85

Barnepigen skriver:

Jeg vil sige han skal have den rette hjælp nu ellers så kommer det til gå udover hans skole senere hen. Jeg snakker af egen erfaring. 

En special klasse vil være det rette sted for ham for så kan han gå med andre der har svært ved det hele og han kan få den hjælp han har brug for

der er for ikke så meget af det her nede på lolland desværre, for det ville jeg også have i starten i har lukket den speciel skole der var fordi de vil inkludere dem i almindelig klasser.

og jeg ved godt at han skal have den rette hjælp helst med det samme, det er også derfor jeg er så fundstreret (staves) og søger om råd.

der er ikke nogen der lige ved hvad der er gået galt, jeg ved at lærene tacklerne på den måde der er bedst for ham.

ved du om der er nogen inden for ppr eller andre dimser(ved ikke hvad man kalder alle de der folk) som kunne have forstand på det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

helle85

skrivemaskine skriver:

Jeg har haft en elev, der ligesom din dreng var mentalt retarderet og led af selektiv mutisme. Inden at jeg udtaler mig, vil jeg gerne vide, hvordan det kan være at du tøver med psykolog? 

jeg vil evt meget gerne høre hvad der hjalp det barn hvis det er du vil fortælle det, hvis du ikke vil skrive det her er du velkommen til at skrive det i en pb. da jeg vil gøre alt for at hjælpe min dreng hurtigst muligt

Anmeld

3. oktober 2013

TbCp

Jeg vil lige starte med at sige at jeg intet kender til det din søn lider af... 

Men .. Jeg tænkte, du snakker selv om at i har prøvet piktogrammer, på hvilken måde? Kunne det hjælpe hvis det feks var et program på en iPad i stedet, der findes flere. Måske ville han synte det var lidt sejt? Og ville så gerne bruge dem?

blot en lille tanke. Vi er lige selv gået i gang med det herhjemme med vores datter, for at se om det kunne hjælpe hende og der kører vi et piktogram-program på ipaden

Anmeld

3. oktober 2013

mariamiss6

helle85 skriver:

jeg vil evt meget gerne høre hvad der hjalp det barn hvis det er du vil fortælle det, hvis du ikke vil skrive det her er du velkommen til at skrive det i en pb. da jeg vil gøre alt for at hjælpe min dreng hurtigst muligt

Selvom han bare ER anderledes, i sammenligning me andre børn i en normal klasse, kan han så oven i det have udviklet noget angst?

Du fortæller, at når han bliver direkte adspurgt, så siger han at han ikke vil lege med biler med de andre, fordi han bliver nervøs. Det lyder for mig som en form for social angst som er tricket af dårlig selvtilli og selvværd, som så måske er fremprovokeret netop fordi kommunen har valgt over-all inklusion. 

Ærligt, jeg tror simpelthen ikke han egner sig til inklusion i en amindelig klasse og en almindelig SFO. JEg tror simpelthen han oplever at føle sig ALT for forskellig fra de andre. Han lyder o som en tænksom dreng når du skriver om ham her, så jeg vil da tro han går og gør sig en masse tanker om de forskelle han nu går og får øje på, og det afføder så at han simpelthen opgiver på forhånd, og konstant føder sin egen angst for ikke at slå til i "det normale" samfund på skole/SFO. 

Jeg håber ikke det lød alt for grimt. Men jeg tror simpelthen han ha brug for en socal hverdag der lever langt bedre op til hans egen formåen, og som samtidig ikke er så voldsomt stort rent socialt. 

Og jeg skal lige slå fast at jeg altså ikke overhovedet har forstand på det rent fagligt. Det er sådan rent gætværk fra min side. 

Anmeld

4. oktober 2013

helle85

mariamiss6 skriver:

Selvom han bare ER anderledes, i sammenligning me andre børn i en normal klasse, kan han så oven i det have udviklet noget angst?

Du fortæller, at når han bliver direkte adspurgt, så siger han at han ikke vil lege med biler med de andre, fordi han bliver nervøs. Det lyder for mig som en form for social angst som er tricket af dårlig selvtilli og selvværd, som så måske er fremprovokeret netop fordi kommunen har valgt over-all inklusion. 

Ærligt, jeg tror simpelthen ikke han egner sig til inklusion i en amindelig klasse og en almindelig SFO. JEg tror simpelthen han oplever at føle sig ALT for forskellig fra de andre. Han lyder o som en tænksom dreng når du skriver om ham her, så jeg vil da tro han går og gør sig en masse tanker om de forskelle han nu går og får øje på, og det afføder så at han simpelthen opgiver på forhånd, og konstant føder sin egen angst for ikke at slå til i "det normale" samfund på skole/SFO. 

Jeg håber ikke det lød alt for grimt. Men jeg tror simpelthen han ha brug for en socal hverdag der lever langt bedre op til hans egen formåen, og som samtidig ikke er så voldsomt stort rent socialt. 

Og jeg skal lige slå fast at jeg altså ikke overhovedet har forstand på det rent fagligt. Det er sådan rent gætværk fra min side. 

han har en form for angst selektiv mutisme er angst sætter lige et link

http://www.angstforeningen.dk/?page=elektiv-mutism e

lucas har det bare i mindre grad. han har det mest over for andre børn, og nå der stilles for store krav til ham. han har altid kun leget med sin søster.
han har aldrig leget med andre børn i børnehave/skole og i starten af børnehave kunne han heller ikke sidde ved siden af dem og lege der gik han væk. men han var nået så lang,t at han var lige glad med om de legede ved siden af ham. men nu vil han jo slet ikke lege ved siden af dem, han sidder bare på sin stol i frikvateret skal de ud så der gå han selvfølgelig også ud.

men jeg har slet ikke tænkt på at det var det, der måske var blevet være igen, da vi ikke rigtig mærker til det her hjemme (kun hvis vi skal noget som vi ikke plejer i bonbonland osv)

han har det fint i sfo der er han som han hele tiden har været(ud over han har flere uheld igen, men det er nok pga. det i skolen)
den studerene der både er i skolen og i sfo, oplever også at han er 1 lucas i skole hvor han ikke er så glad som i starten og anden lucas i sfo som er glad og fræk, hvor han stadig kan drille personalet og lege selv som han plejer.

han er en meget tænksom dreng og han studere meget hvad andre gør, det er den måde han har lært mange ting af

men jeg har tænkt mig at snakke med læren og fortælle hvad han har fortalt mig også evt høre om de har nogen andre opgaver som passer til ham(hvis man kan det) også snakke med hende om at det nok er angsten der er blevet være igen.

vi har for resten fået lov til at han må tage legetøj med hjemme fra og se om det kan hjælpe ham på rette vej så han ikke skal fortælle hvad de andre skal tage ned til ham

og det lød slet ikke grimt jeg havde selv tænkt at det kunne være at han ikke kunne klare en normal klasse fra start af, men de har bare ikke rigtig nogen tilbud herned men da det gik godt i starten så tænkte jeg at det nok var den rigtige beslutning, men vi vil lige kæmpe for at se om vi kan finde ud af og hjælpe ham her og nu (da det "kun" har været de sidste 14 dage og der har han også holdt fødselsdag som der også er reaktion fra)

og hvis det bliver ved må vi ende med at flytte kommune hvis der er andre der kan tilbyde noget bedre
men jeg har jo også en datter jeg skal tænke på samtidig og hun har det rigtig godt hvor hun er

og det er det der gør sådan en beslutning rigtig svær da begge børn skal fungere

og hun er endelig begyndt at tænke på sig selv og lege med sine venner(som hun altid har ville) i stedet for kun lucas

det blev lidt langt og måske lidt rodet men håber du kan læse det

Anmeld

4. oktober 2013

helle85

TbCp skriver:

Men .. Jeg tænkte, du snakker selv om at i har prøvet piktogrammer, på hvilken måde? Kunne det hjælpe hvis det feks var et program på en iPad i stedet, der findes flere. Måske ville han synte det var lidt sejt? Og ville så gerne bruge dem?

blot en lille tanke. Vi er lige selv gået i gang med det herhjemme med vores datter, for at se om det kunne hjælpe hende og der kører vi et piktogram-program på ipaden

jeg svare lige senere

Anmeld

4. oktober 2013

Pigent

helle85 skriver:

der er for ikke så meget af det her nede på lolland desværre, for det ville jeg også have i starten i har lukket den speciel skole der var fordi de vil inkludere dem i almindelig klasser.

og jeg ved godt at han skal have den rette hjælp helst med det samme, det er også derfor jeg er så fundstreret (staves) og søger om råd.

der er ikke nogen der lige ved hvad der er gået galt, jeg ved at lærene tacklerne på den måde der er bedst for ham.

ved du om der er nogen inden for ppr eller andre dimser(ved ikke hvad man kalder alle de der folk) som kunne have forstand på det??

Jeg skriver lige en besked til dig

Anmeld

4. oktober 2013

Studerendemor

helle85 skriver:

Du kan tro, jeg vil fortælle alt, hvad jeg ved.

Jeg har ikke ret god tid i dag, og vil gerne gøre det grundigt. Så jeg vender hurtigst muligt tilbage. 

Anmeld

4. oktober 2013

helle85

TbCp skriver:

han har dem siddene på sit bord i kanten, men som læren siger at de kan virke bar baby agtige de billeder de har fundet.

så de er ved at få lavet nogen rigtig pigtogrammer som er lidt anderledes, og som de sætter op på tavlen.
vi har desværre ikke nogen ipad og det bruger de heller ikke i 0 klasse

men ellers var det en super ide

hvad hedder det program ? for har tænkt mig at købe en billig tablet til datteren i julegave(hvis der er råd) også vile lucas måske godt kunne låne den til det

Anmeld

4. oktober 2013

helle85

skrivemaskine skriver:

Du kan tro, jeg vil fortælle alt, hvad jeg ved.

Jeg har ikke ret god tid i dag, og vil gerne gøre det grundigt. Så jeg vender hurtigst muligt tilbage. 

det er bare iorden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.