har lige været til møde i skolen idag, og har fået af vide at lucas slet ikke har det godt i skolen mere

han startede i skole i august, og har altid været en stille dreng og haft det svært med nye ting.
i starten var han glad i skolen, og glædet sig til at lave de ting han skulle, han snakkede ikke til lærene, men tog dem i hånden, og viste dem hvad han ville have og drillede dem, den ene lære har hele tiden siddet ved siden af ham for at hjælpe ham, da han ikke helt kan finde ud af opgaverne.
men idag fik vi afvide at han hele tiden sidder på sin stol (hvis den ene lære ikke sad der, ville man let overse ham, da han bare sidder og kigger, sagde hun) og leger ikke nå de har fri leg, han tager heller ikke lærene i hånden for at vise hvad han vil have mere (kun hvis de skal vaske hænder og han vil have de skal hjælpe dem) han siger stadig ikke til nå han skal på toilet der henne, og gør det heller ikke i sfoen mere(han har altid haft problemmer med selv at gå på toilettet nå der sker noget nyt)
de har også en studerene (som han også er meget glad for) som både er i skolen og i sfo, og hun fik ham til at være med til gynmastik (han har heller aldrig deltaget i aktviteter med de andre børn) men hun kan heller ikke få ham til at lege med noget mere, men i sfo er han som han plejer og er glad og kontakter de voksne som han altid har gjort.
her hjemme har han ikke givet udtryg for at der var noget galt, som han normalt gør

hverken lærene eller jeg ved hvad vi skal gøre og de vil have en psykolog på ham som han har haft før, men jeg kan ikke se havd hun skal kunne gøre da han aldrig vil lave de ting de vil lave med ham

jeg snakkede med ham da jeg hentedet ham.
jeg spørg: lucas er du glad for skolen
han svare: jeg er glad; men det (han bliver optaget af en mejtærsker)
jeg spørg: men hvad.
han siger: opgaverne er svære
jeg spørg:: kan du ikke finde ud af dem?
han siger: nej
jeg spørg: men sidder læren ikke og hjælper dig
han sige: jo( han gider så ikke at snakke mere så jeg siger bare til ham at det er iorden)
senere spøg jeg ham om hvordan det kan være at han ikke vil lege mere, hvor han bare siger at han bare vil lege med farve blyanterne(han har en bøtte med farve blyanter på sit bord)
jeg spørg så hvorfor han ikke vil lege med bilerne mere(han elsker biler)
hvor han siger at han bliver nervøs nå de skal lege

jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe os eller har prøvet noget ligene så jeg ved det nok skal komme til at gå

undskyld det blev lidt langt
hvis du er nået her til må jeg lige oplyse at han er 7 år og letter mental retarderet og lider af selektiv mutisme(i letter grad)