Natascha Linea.... Surt opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

LinLin

Lykke:) skriver:

Det vidste jeg heller ikke! - tør dog ikke efter jeg er blevet gravid

Jeg har fået lavet siden - som du kan se på mit profilbillede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Holbæktrunten skriver:

http://www.mst.dk/Borger/Temaer/PersonligPleje/Tat overinger/

(Fundet ved hurtig googling)

Nu er udseendet på tattoveringen ikke grunden til at tattovøen direkte siger at hun ikke MÅ lave en tattoo på en gravid. Det er fordi at hun vitterlig ikke må.... Ellers ville hun blot fraråde det...
Ved en tattoo risiker man allergiske reaktioner, og det er vel derfor man ikke tattoverer en gravid...

Når man vælger at stille op i et sådant program, må man som TS siger forvente at få kommentarer med på vejen - positive som negative.

Mener dog personligt at DUM måske bør være liiiidt mere moralske i deres valg af deltagere, for måske lige vedkommende her burde man nok ikke have ladet være med. Hun virker umoden, og bestemt ikke som en der kan stå ved sit valg om at deltage om fx 10 år.
Synes at kunne erindre at hendes IQ blev målt i forbindelse med tvangsfjernelsen, og at den lå lige under eller på kanten til normalen.

Selvfølgelig vil hun kæmpe for at få sit barn tilbage, og det skal hun da også. Men UDFRA hvad vi ser i medierne (og det er det vi har at gå ud fra), så håber jeg helt ærligt det samme som TS.

Jeg tvivler på at man tvangsfjerner en nyfødt uden grund, og jeg HÅBER at baby får lov at blive i laaaang tid hos plejeforældrene,bla af samme årsager som TS.

De første par år af barnets udvikling er SÅ vigtig for hvordan individet håndterer verden (det være sig den ydre omverden eller den indre følelsesmæssige). At tvangsfjerne et barn er at traumatisere det, og man vejer vel for og imod hvilket traume der vil være det største: at blive hos forældrene (og evt blive re-traumatiseret igen og igen) - eller at blive tvangsfjernet og forhåbentlig kun få dette traume samt evt professionel hjælp til at håndtere dette...

Nå, uanset at jeg normalt ikke gider kommentere på Dum-tråde, ville jeg lige give TS lidt opbakning.

Jeg ser intet problem i at debattere et tv-program, og alle har ret til en mening om det. Jeg kan godt forstå at du som kommende ung mor måske må føle dig ekstra stødt, jeg ville i hvert fald være ked af at unge mødre endnu engang blev udstillet som inkompetente forældre, hvis jeg var i dine sko...

Hvis man som ung gravid føler sig stødt over, at unge mødre udstilles som inkompetente i programmer som DUM, var det da oplagt at sætte dét til debat. For mig at se handler TS' indlæg udelukkende om at sætte endnu mere fokus på en navngiven, ung mor og udstille hende som uvidende og uansvarlig. Det er der da ingen, der vinder noget ved - med mindre, man føler sig større ved at nedgøre andre. 

Anmeld

23. september 2013

Lykke:)

LinLin skriver:

Jeg har fået lavet siden - som du kan se på mit profilbillede

De er super flotte!
Jeg fik inden. Men nu tør jeg simpelthen ikke mere

Anmeld

23. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
stjernehimmel skriver:

en ung pige der ik aner hvad hun går ind til og som ik har det bedste netværk er vist en bedre forklaring af hende...

Efter MIN mening burde de have tilbudt at hun og barnet kunne komme på mor-barn-hjem med bent tæt knyttet dertil så de kunne udvikle sig på den måde og få den hjælp som de behøver.. nogle skal hjælpes lidt på vej... og de kunne ha kommet dem tvivlen tilgode...

Men det er for meget arbejde og koster for meget for div kommuner... selvom det garanteret bliver dyrer i længden på den måde som de har valgt...

at hun køber gaver osv til bent, hun har for første gang penge mellem hænderne, alt begyndelse er svær og mon ik os hun ved at pengene bliver små igen når den bette først kommer og så muligheden for ekstra forkæelse inden....

MEN igen det er blot MIN mening

Det er meget dyre at anbringe et barn end at sende på mor-barn hjem. Og forældrene får hjælp mens barnet er anbragt så barnet kan komme hjem en dag.
Desuden kan man ikke lade forældtene komme tvivlen til gode på barnets bekostning. Et barn kan få alvorlige skader på blot de første 14 dage af dets liv.

Anmeld

23. september 2013

stjernehimmel

mor:) skriver:

Det er meget dyre at anbringe et barn end at sende på mor-barn hjem. Og forældrene får hjælp mens barnet er anbragt så barnet kan komme hjem en dag.
Desuden kan man ikke lade forældtene komme tvivlen til gode på barnets bekostning. Et barn kan få alvorlige skader på blot de første 14 dage af dets liv.

Det er LANGT billigere MEN visse kommuner ser det jo så på en anden måde...

Det er det bestemt.. jeg skrev også at det var en mulighed... jeg mener ikke alle skal ha en chance.. men at det var en mulighed....

Barnet må komme i første række, nogle kommuner er bedre end andre til at klare sådanne sager...

Anmeld

23. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
stjernehimmel skriver:

Det er LANGT billigere MEN visse kommuner ser det jo så på en anden måde...

Det er det bestemt.. jeg skrev også at det var en mulighed... jeg mener ikke alle skal ha en chance.. men at det var en mulighed....

Barnet må komme i første række, nogle kommuner er bedre end andre til at klare sådanne sager...

Jeg tror ikke jeg forstår indlægget. Er det fordi du mener at NL's kommune har tacklet sagen forkert?
Og jeg er ret sikker på at alle kommuner er enige om at anbringelse er dyrest.
Desuden kan en sagsbehandler ikke bare vælge at fjerne et barn. Det skal jo fremlægges for et børne og unge udvalg. Så det skal jo være velbegrundet og en nødvendighed.

Anmeld

23. september 2013

Holbæktrunten

Mor og meget mere skriver:

Hvis man som ung gravid føler sig stødt over, at unge mødre udstilles som inkompetente i programmer som DUM, var det da oplagt at sætte dét til debat. For mig at se handler TS' indlæg udelukkende om at sætte endnu mere fokus på en navngiven, ung mor og udstille hende som uvidende og uansvarlig. Det er der da ingen, der vinder noget ved - med mindre, man føler sig større ved at nedgøre andre. 

Det er jo ikke TS der har udstillet hende - det klarer hun fint selv ved at vælge at stille op i et sådant program. Nu er det jo ikke første sæson der kører, så hun må jo have haft en ide om hvad hun har stillet op til...

Anmeld

23. september 2013

VIPpigen

Nihell skriver:

Jeg har læst om det at få tatovering under graviditet, og man giver kroppen et chok som kan udvikle sig til en spontan abort, samt den blæk der kommer ind i huden ikke kan være godt for barnet.

Men som du har gjort anderledes end hende er, at du har undersøgt det inden du har fået lavet noget, det havde hun ikke ;-) Jeg vil jo mene at man som det mindste, undersøger det før man får noget gjort.

Har hørt om at man udvikler nogen stoffer i kroppen pga spændingen ved at få en tattoo, men efter som jeg ingen angst har for nåle, og en høj smertetærskel mente jeg ikke det var det jeg udviklede mest af. Og alt var da også ok eller fantastisk til NF... (Udover en usamarbejdsvillig pige)

Men kunne forstå på min læge at det handlede om området man får lavet tussen på, hvor langt der var til barnet fra tussen, og det bekymrede hende ikke da mit var på anklen. Om det så har noget at gøre med blækken på nogen måde aner jeg ikke...

jeg er enig i at man skal undersøge det inden, og jeg vil til enhver tid råde folk til at kontakte tatovør og læge for at høre deres mening, hvis man er i tvivl

Anmeld

23. september 2013

HHC88

Generelt når man vælger at være med i et program som De Unge Mødre, hører det med at man hos seerne bliver dømt og vurderet - om det er negativt eller positivt. Alt andet fra de medvirkende er naivt efter min mening. Man må kunne tage den modstand man møder ellers bør man ikke medvirke. Nogle debatterer offentligt, andre bander lidt hjemme fra sofaen.. Vi er forskellige. Når det så er sagt, så kan jeg fuldt ud forstå tankegangen bag indlægget, synes dog den stikker dybere end blot det om tatoveringen, det er helheden i sig selv jeg synes skriger efter hjælp. 

Giver nogle ret i, at de i den grad bliver udstillet, og det lugter i mange tilfælde af, at os der følger med i programmet, får at se de scener som er bedst TV - giver nok ret god mening. At se det perfekte liv, skaber ikke seere.

Jeg føler dog i den grad med de forældre der får børnene fjernet, om det er Dea Louise, Hannah, Natascha Nikita eller Natascha Linea - forstået på den måde, at jeg slet ikke i tvivl om de elsker deres børn og vil dem det bedste. Hvor må det være hårdt. 

Sidder dog ikke direkte og tænker at de ikke bør få deres børn hjem, men... Arbejder i en branche hvor jeg oplever dagligt Kommunen tager meget hurtige beslutninger, hvor det handler mere om økonomi i nogle tilfælde end det handler om menneskeheden bag. Ønsker for disse mødre, at de kunne få chancen for at modtage hjælp til den opgave de er blevet dømt til ikke at kunne magte eller besidde, i dette såkaldte "velfærdssamfund". Når alle andre kan - hvorfor så ikke også dem. Det er som andre også skriver, stadig billigere end anbringelse. Min holdning er også - alle kan lære, nogle mere end andre.. At man hen af vejen fastslår en beslutning fra Kommunens side, synes jeg deriomod er en helt anden sag, så har menneskeheden bag i det mindste haft sin synlighed. 

Håber det bedste for dem og de kære børn..

Anmeld

23. september 2013

Carina:-)

HHC88 skriver:

Generelt når man vælger at være med i et program som De Unge Mødre, hører det med at man hos seerne bliver dømt og vurderet - om det er negativt eller positivt. Alt andet fra de medvirkende er naivt efter min mening. Man må kunne tage den modstand man møder ellers bør man ikke medvirke. Nogle debatterer offentligt, andre bander lidt hjemme fra sofaen.. Vi er forskellige. Når det så er sagt, så kan jeg fuldt ud forstå tankegangen bag indlægget, synes dog den stikker dybere end blot det om tatoveringen, det er helheden i sig selv jeg synes skriger efter hjælp. 

Giver nogle ret i, at de i den grad bliver udstillet, og det lugter i mange tilfælde af, at os der følger med i programmet, får at se de scener som er bedst TV - giver nok ret god mening. At se det perfekte liv, skaber ikke seere.

Jeg føler dog i den grad med de forældre der får børnene fjernet, om det er Dea Louise, Hannah, Natascha Nikita eller Natascha Linea - forstået på den måde, at jeg slet ikke i tvivl om de elsker deres børn og vil dem det bedste. Hvor må det være hårdt. 

Sidder dog ikke direkte og tænker at de ikke bør få deres børn hjem, men... Arbejder i en branche hvor jeg oplever dagligt Kommunen tager meget hurtige beslutninger, hvor det handler mere om økonomi i nogle tilfælde end det handler om menneskeheden bag. Ønsker for disse mødre, at de kunne få chancen for at modtage hjælp til den opgave de er blevet dømt til ikke at kunne magte eller besidde, i dette såkaldte "velfærdssamfund". Når alle andre kan - hvorfor så ikke også dem. Det er som andre også skriver, stadig billigere end anbringelse. Min holdning er også - alle kan lære, nogle mere end andre.. At man hen af vejen fastslår en beslutning fra Kommunens side, synes jeg deriomod er en helt anden sag, så har menneskeheden bag i det mindste haft sin synlighed. 

Håber det bedste for dem og de kære børn..

Det er dyrt at anbringe børn,så tror næppe der ligger økonomi bag sådan en beslutning.

Og det kan da godt være de forældre elsker deres børn.

Men det ændre ikke på at f.eks Nikita gav hendes søn sprut at drikke.

Dea og Rasmus nægtede selv at komme på et forældrehjem.'

Og Linea er testet til at være mentalt handicappet.

Man kan nok så meget elske sine børn,men magter man ikke opgaven skal vi kun være glade for at vi har et samfund der så kan tage over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.