http://www.mst.dk/Borger/Temaer/PersonligPleje/Tat overinger/(Fundet ved hurtig googling)
Nu er udseendet på tattoveringen ikke grunden til at tattovøen direkte siger at hun ikke MÅ lave en tattoo på en gravid. Det er fordi at hun vitterlig ikke må.... Ellers ville hun blot fraråde det...
Ved en tattoo risiker man allergiske reaktioner, og det er vel derfor man ikke tattoverer en gravid...
Når man vælger at stille op i et sådant program, må man som TS siger forvente at få kommentarer med på vejen - positive som negative.
Mener dog personligt at DUM måske bør være liiiidt mere moralske i deres valg af deltagere, for måske lige vedkommende her burde man nok ikke have ladet være med. Hun virker umoden, og bestemt ikke som en der kan stå ved sit valg om at deltage om fx 10 år.
Synes at kunne erindre at hendes IQ blev målt i forbindelse med tvangsfjernelsen, og at den lå lige under eller på kanten til normalen.
Selvfølgelig vil hun kæmpe for at få sit barn tilbage, og det skal hun da også. Men UDFRA hvad vi ser i medierne (og det er det vi har at gå ud fra), så håber jeg helt ærligt det samme som TS.
Jeg tvivler på at man tvangsfjerner en nyfødt uden grund, og jeg HÅBER at baby får lov at blive i laaaang tid hos plejeforældrene,bla af samme årsager som TS.
De første par år af barnets udvikling er SÅ vigtig for hvordan individet håndterer verden (det være sig den ydre omverden eller den indre følelsesmæssige). At tvangsfjerne et barn er at traumatisere det, og man vejer vel for og imod hvilket traume der vil være det største: at blive hos forældrene (og evt blive re-traumatiseret igen og igen) - eller at blive tvangsfjernet og forhåbentlig kun få dette traume samt evt professionel hjælp til at håndtere dette...
Nå, uanset at jeg normalt ikke gider kommentere på Dum-tråde, ville jeg lige give TS lidt opbakning.
Jeg ser intet problem i at debattere et tv-program, og alle har ret til en mening om det. Jeg kan godt forstå at du som kommende ung mor måske må føle dig ekstra stødt, jeg ville i hvert fald være ked af at unge mødre endnu engang blev udstillet som inkompetente forældre, hvis jeg var i dine sko...