Natascha Linea.... Surt opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

KTP86

Ja der var noget hun ikke havde undersøgt og nu er hun den information rigere  Og skal man have sit barn taget fra sig på det grundlag? Er det mangel på faste rammer at man ikke havde undersøgt noget om en tattovering? Det NL havde i tankerne var at glæde sin kæreste. Det er en sød tanke, og at det så slog fejl da hun blev bedre oplyst det er så hvad det er. Som tidligere nævnt,så er hun nu den informtion rigere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Morjanne76

Nihell skriver:

Ååååh Gud altså! Jeg er selv (meget) ung mor, undskyld, men magen til umodenhed skal man lede længe efter. Tatovering mens hun er gravid :-o Hun står jo der og ligner (meget) en der er skuffet over, at hun ikke kan få en tatovering.. Hvis jeg intet vidste om, om det var sundt for barnet eller ej, så var det da helt sikkert noget jeg lige ville have undersøgt først eller havde ladet tvivlen komme mit barn til gode. Synes nu også det siger sig selv, at det på ingen måde kan være sundt for barnet. Hvordan kan hun tage sig af et barn, når hun ikke kan tage sig af sig selv.

Jeg håber bestemt ikke jeg støder nogen med dette indlæg.

Nu fortalte Natascha Linea jo også, at hendes veninde havde fået en tatovering mens hun var gravid. Havde min veninde fortalt mig det, ville jeg da hellere ikke tvivlet på det. Så hun var da så forberedt  som hun kunne være. 

Anmeld

23. september 2013

Holbæktrunten

http://www.mst.dk/Borger/Temaer/PersonligPleje/Tat overinger/

(Fundet ved hurtig googling)

Nu er udseendet på tattoveringen ikke grunden til at tattovøen direkte siger at hun ikke MÅ lave en tattoo på en gravid. Det er fordi at hun vitterlig ikke må.... Ellers ville hun blot fraråde det...
Ved en tattoo risiker man allergiske reaktioner, og det er vel derfor man ikke tattoverer en gravid...

Når man vælger at stille op i et sådant program, må man som TS siger forvente at få kommentarer med på vejen - positive som negative.

Mener dog personligt at DUM måske bør være liiiidt mere moralske i deres valg af deltagere, for måske lige vedkommende her burde man nok ikke have ladet være med. Hun virker umoden, og bestemt ikke som en der kan stå ved sit valg om at deltage om fx 10 år.
Synes at kunne erindre at hendes IQ blev målt i forbindelse med tvangsfjernelsen, og at den lå lige under eller på kanten til normalen.

Selvfølgelig vil hun kæmpe for at få sit barn tilbage, og det skal hun da også. Men UDFRA hvad vi ser i medierne (og det er det vi har at gå ud fra), så håber jeg helt ærligt det samme som TS.

Jeg tvivler på at man tvangsfjerner en nyfødt uden grund, og jeg HÅBER at baby får lov at blive i laaaang tid hos plejeforældrene,bla af samme årsager som TS.

De første par år af barnets udvikling er SÅ vigtig for hvordan individet håndterer verden (det være sig den ydre omverden eller den indre følelsesmæssige). At tvangsfjerne et barn er at traumatisere det, og man vejer vel for og imod hvilket traume der vil være det største: at blive hos forældrene (og evt blive re-traumatiseret igen og igen) - eller at blive tvangsfjernet og forhåbentlig kun få dette traume samt evt professionel hjælp til at håndtere dette...

Nå, uanset at jeg normalt ikke gider kommentere på Dum-tråde, ville jeg lige give TS lidt opbakning.

Jeg ser intet problem i at debattere et tv-program, og alle har ret til en mening om det. Jeg kan godt forstå at du som kommende ung mor måske må føle dig ekstra stødt, jeg ville i hvert fald være ked af at unge mødre endnu engang blev udstillet som inkompetente forældre, hvis jeg var i dine sko...

Anmeld

23. september 2013

Kløver

Holbæktrunten skriver:

Nu er udseendet på tattoveringen ikke grunden til at tattovøen direkte siger at hun ikke MÅ lave en tattoo på en gravid. Det er fordi at hun vitterlig ikke må.... Ellers ville hun blot fraråde det...
Ved en tattoo risiker man allergiske reaktioner, og det er vel derfor man ikke tattoverer en gravid...

Når man vælger at stille op i et sådant program, må man som TS siger forvente at få kommentarer med på vejen - positive som negative.

Mener dog personligt at DUM måske bør være liiiidt mere moralske i deres valg af deltagere, for måske lige vedkommende her burde man nok ikke have ladet være med. Hun virker umoden, og bestemt ikke som en der kan stå ved sit valg om at deltage om fx 10 år.
Synes at kunne erindre at hendes IQ blev målt i forbindelse med tvangsfjernelsen, og at den lå lige under eller på kanten til normalen.

Selvfølgelig vil hun kæmpe for at få sit barn tilbage, og det skal hun da også. Men UDFRA hvad vi ser i medierne (og det er det vi har at gå ud fra), så håber jeg helt ærligt det samme som TS.

Jeg tvivler på at man tvangsfjerner en nyfødt uden grund, og jeg HÅBER at baby får lov at blive i laaaang tid hos plejeforældrene,bla af samme årsager som TS.

De første par år af barnets udvikling er SÅ vigtig for hvordan individet håndterer verden (det være sig den ydre omverden eller den indre følelsesmæssige). At tvangsfjerne et barn er at traumatisere det, og man vejer vel for og imod hvilket traume der vil være det største: at blive hos forældrene (og evt blive re-traumatiseret igen og igen) - eller at blive tvangsfjernet og forhåbentlig kun få dette traume samt evt professionel hjælp til at håndtere dette...

Nå, uanset at jeg normalt ikke gider kommentere på Dum-tråde, ville jeg lige give TS lidt opbakning.

Jeg ser intet problem i at debattere et tv-program, og alle har ret til en mening om det. Jeg kan godt forstå at du som kommende ung mor måske må føle dig ekstra stødt, jeg ville i hvert fald være ked af at unge mødre endnu engang blev udstillet som inkompetente forældre, hvis jeg var i dine sko...

Må være enig, nu har man minimum gennem 10 år hørt, diverse deltagere sige de manipulerer, men alt er jo taget ud af kontekst, men så må man lade være at stille op og være med i sådanne programmer, hvis man ikke vil høre hvad der følger med, for alle har en mening, om det er dum, ph, Robinson, 4 bryllupper og hvad der nu ellers findes

Anmeld

23. september 2013

Hyacinth

Først vil jeg sige, at en tatovering ikke kan måle, om man er en god el. dårlig forælder. Det er der mange andre faktorer der måler.

Det må være de professionelles job/ansvar, at vurdere forælderevne.

Når det så er sagt, synes jeg personligt, at programmet næsten burde skamme sig;
NL virker utroligt umoden og ikke som en person, der nødvendigvis forstår de mulige konsekvenser af sit valg om at være med i et realityprogram.

Jeg synes, det er trist, at de medvirkende nærmest(forstå mig ret) bliver "værre" for hver sæson. Det virker som om, det bare handler om at finde de mest "skæve" eksistenser og udstille dem på nationalt tv

Derudover vil jeg sige, at det er en virkelig trist situation for NL og ikke mindst for barnet. Det virker ikke som om, hun har så mange voksne i sit liv til at vejlede hende og give støtte og det er synd i sig selv.

Det er svært for os i sofaen, at vurdere om myndighederne gør ret i deres handlinger ift. den familie. Lad de kloge om vurderingen af familien.

Til slut vil jeg sige, at jeg oplever, det er en lidt skarp debat, hvor det handler om at være for eller imod NL. Det fører jo intet med sig, for debatten mister sin saglighed.

Vi er ikke i stand til at vurdere, om hun kan varetage barnet, så man kan ikke sætte sig og flage for, at hun enten mister retten til barnet eller omvendt, at hun absolut burde få barnet hjem.

Dernæst kommer lige et statement jeg vil slå fast(baseret ud fra en god viden om forælder-kærlighed);
Det er IKKE en selvfølge, at man elsker sit barn. Der er visse psykiske lidelser, hvor man ikke er i stand til at elske et andet menneske - barn eller ej. Dette skal man lige have in mente, da det er en realitet der forekommer.

Og ellers er god debattone altid vejen frem og man kan ikke gøre sig selv eller andre, værre eller bedre, fordi man enten er tilhænger af NL eller modstander. Alt er et holdningsspørgsmål og ikke faktuelt.

Anmeld

23. september 2013

B&J

Nihell skriver:

Ja det kan hun sagtens være, det ved jeg ikke.. Har set flere udtrykke sig om hende, så jeg kan ikke se at fordi jeg også kommer med en mening om hende, at det så vil være meget anderledes. Som jeg skrev i indlægget, håber jeg ikke at jeg støder nogen.

Det første år af et barns liv, er der hvor barnets personlighed bliver dannet, så der skal helst være en meget stabil, tryg og rolig hverdag for barnet. Det får barnet ikke, hvis hun først skal lære sin mor og far at kende, for (måske) dernæst at blive taget fra moren og faren.

jamen dem har jeg ikke set... jeg syntes bare stadig det er forkert at udtrykke sig om hun er her inde eller på tvet syntes det er forkert..

jaa der skal være trykhed og kærlighed men ingen kender den lille familie og kan jo være hvis de fik lidt hjælp at de kunne danne en vidunderlig familie, nogle skal bare have lidt hjælp

Anmeld

23. september 2013

EnGodMor

Barnes hjerterytme ændres under sådanne en  proces med tatto. 

Det kan medføre til spontan abort. 

Det kan ydermere medføre til allergisk reaktion/allergi hos barnet. 

Og farve hår er det samme som og få en tatto, hvis du farver hår under graviditeten, kan dette medføre til allergisk reaktion/allergi hos barnet. 

Så hvis NL er umoden over en tatto, og uansvarlig., og man så mener hun skal have taget sit barn af den grund,    ja  så siger jeg da bare hold da op med uansvarlige og umodne mødre  der burde få taget deres børn så,    for jeg ser satme mange gravide som farver hår. 

Anmeld

23. september 2013

Benjamins'mor

Nihell skriver:

Ja det har jeg godt hørt og læst om. Jeg ved bare også, at de forsøger (meget) på at få hende hjem igen. Jeg håber bare ikke de får hende hjem, da jeg er af den mening, at datteren vil få det bedre et sted hvor der et stabile og trygge rammer.

Hendes mor har udtalt at kommunen ikke arbejder på hjemgivelse.

Anmeld

23. september 2013

Monski

Holbæktrunten skriver:

Anmeld

23. september 2013

EnGodMor

B&J skriver:

jamen dem har jeg ikke set... jeg syntes bare stadig det er forkert at udtrykke sig om hun er her inde eller på tvet syntes det er forkert..

jaa der skal være trykhed og kærlighed men ingen kender den lille familie og kan jo være hvis de fik lidt hjælp at de kunne danne en vidunderlig familie, nogle skal bare have lidt hjælp

Hjælp kan alle lære meget af. Så hvorfor ikke os denne lille familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.