HHC88 skriver:
Generelt når man vælger at være med i et program som De Unge Mødre, hører det med at man hos seerne bliver dømt og vurderet - om det er negativt eller positivt. Alt andet fra de medvirkende er naivt efter min mening. Man må kunne tage den modstand man møder ellers bør man ikke medvirke. Nogle debatterer offentligt, andre bander lidt hjemme fra sofaen.. Vi er forskellige. Når det så er sagt, så kan jeg fuldt ud forstå tankegangen bag indlægget, synes dog den stikker dybere end blot det om tatoveringen, det er helheden i sig selv jeg synes skriger efter hjælp.
Giver nogle ret i, at de i den grad bliver udstillet, og det lugter i mange tilfælde af, at os der følger med i programmet, får at se de scener som er bedst TV - giver nok ret god mening. At se det perfekte liv, skaber ikke seere.
Jeg føler dog i den grad med de forældre der får børnene fjernet, om det er Dea Louise, Hannah, Natascha Nikita eller Natascha Linea - forstået på den måde, at jeg slet ikke i tvivl om de elsker deres børn og vil dem det bedste. Hvor må det være hårdt.
Sidder dog ikke direkte og tænker at de ikke bør få deres børn hjem, men... Arbejder i en branche hvor jeg oplever dagligt Kommunen tager meget hurtige beslutninger, hvor det handler mere om økonomi i nogle tilfælde end det handler om menneskeheden bag. Ønsker for disse mødre, at de kunne få chancen for at modtage hjælp til den opgave de er blevet dømt til ikke at kunne magte eller besidde, i dette såkaldte "velfærdssamfund". Når alle andre kan - hvorfor så ikke også dem. Det er som andre også skriver, stadig billigere end anbringelse. Min holdning er også - alle kan lære, nogle mere end andre.. At man hen af vejen fastslår en beslutning fra Kommunens side, synes jeg deriomod er en helt anden sag, så har menneskeheden bag i det mindste haft sin synlighed.
Håber det bedste for dem og de kære børn..