3 bedste og 3 værste indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym23 skriver:

Indspireret af en gammel tråd på min-mave.dk vil jeg høre om I vil skrive: 

De 3 bedste ting I købte/fik til jeres barn/børns første tid?

De 3 værste fejlkøb/gaver I fortrød/aldrig fik brugt?

Det kan være barnevogne, tøj, senge, sutter, legetøj osv, alt hvad I kan komme i tanke om 

Hilsen en der så småt er begyndt at drømme om baby-udstyr 

Ved ikke om det er det BEDSTE, men vi har blandt andet været glade for nogle orange poser til bleer - mener de hed NappyBags, kan købes i Brugsen :-) 

Kan se mange skriver de ikke har brugt hoved/halefad - vi brugte det de første to år :-) Ét rum til skumklude og ét til vand og så havde vi en termoflaske stående med kogt varmt vand ved siden af. 

Og vi er nogen af dem, der synes man sagtens kan nøjes med relativ få stofbleer ;-) Vi har brugt små håndklæder (de billige fra IKEA) til under numsen ved ble skift og ellers har hun bare ikke gylpet eller savnet meget.

Jeg siger også thumps up til heldragter ! Eller langærmede bodyer med bløde bukser,med fødder i, til.

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

modesty

Det kan være barnevogne, tøj, senge, sutter, legetøj osv, alt hvad I kan komme i tanke om 

Værste:

Vugge

Tisselagen

Tudkop

(aldrig brugt nogen af dem)

Bluser i babystørrelse (vildt irriterende at de skiller på maven)

Bedste:

Flexibad

Voksipose

BRIO væghængt puslebord

Sovepose (min søn sparkede altid dynen af sig inden han fik den)

Anmeld

23. september 2013

EnGodMor

Bedste

Barnevogn

Tudkop

trip trap stol 

lift

Væreste (uha der har jeg mange )

Bæresele

Kravlegård

Handysite

Savlesmækker

Manuel bryspumpe

Næsesuger

Gå vogn

Uro til tremmeseng

Sengehimmel

Anmeld

23. september 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym23 skriver:

Nu har jeg lige læst nogle af kommentarene igennem inden jeg svarede 

3 bedste ting:
-
Avent babyalarm - vi har aldrig haft problemer med vores  Og den er super hyggelig med både natlys og musik.

- Barnevogn selvfølgelig 

- Stofbleer, maaaaaaasser af stofbleer

- Kravlegård. Alle folk er så begejstrede når de besøger os, de kan nemlig se hvor meget gavn vores datter har af vores kravegård. Den er fuld af sjove ting og den har helt klart været med til at fremme hendes motorik da hun har noget at tage ved i. Hun ELSKER at være nede i den og så er det også nemmere lige at kunne støvsuge eller andet 

3 værste ting:
Almidelige pusletaske. Den er simpelthen for lille hvis man både skal have mad, bleer, tøj, legetøj osv med, så jeg har været ude og købe en kæmpe taske 

- Trøjer. Vores datter havde nemt ved at holde varmen, så det var simpelthen synd hvis hun både skulle have en body og en trøje på - jeg køber kun bodyer næste gang

- Natdragter med fødder - hold op de hurtig blev stramme i længden, skulle konstant skifte dem ud. Og hvis de ikke var for lange så svømmede hun i dem og benen kom, i løbet af natten, de forkerte steder hen. Armen et gedemarkede altså.

Men nu kan jeg se at folk ikke vil anbefale hverken hoved- halefad eller blespand. Vi bruge begge vores og har altid gjort det. Jeg foretrækker helt klart skumklude fremfor vådservietter og blespanden er luftsikker så der ikke lugter af baby**** alle vegne - helt klart nemmere lige at have en blespand ved siden af end at skulle ud i køkkenet hver gang - og den skraldespand er jo ikke lugtsikker 

Anmeld

23. september 2013

Trekløver(:

Bedste indkøb: 

Aktivitetstæppe

Stofbleer (MANGE)

Brystpumpe

Værste indkøb:

Bæresele

Tøj i str. 50 

Hoved hale fad

Anmeld

23. september 2013

MorDk

Victoria2013 skriver:

3 bedste ting:

Aktivitetstæppe (efter 1. tigerspring... hun fattede idéen med det samme)

Stofbleer (man KAN virkelig ikke få for mange)

Barnevogn (selvfølgelig)

3 ting vi aldrig har brugt (da hun var helt lille):

Hoved-hale-vaskefad (vi endte med at bruge vådservietter til at skifte og så kommer hun i bad når hun skal vaskes)

Hårbørste (babyen har jo ikke hår nok til det!)

Natdragter (hun var sommerbarn og meget varm... brugte kun bodyer i str. 50, intet andet på det tidspunkt)

Det med hårbørsten.... den er jo med til at stimulerer blodcirkulationen og derved forebygge for meget arp. Så jeg synes en hårbørste er god ....

Anmeld

23. september 2013

MorDk

3

• STOFBLEER

• Babyseng

• Barnevogn

3

• Bæresele

• Aktivitetstæppe

• Strømper

Anmeld

23. september 2013

Bell'star

Min søn er kun 4 uger gammel, men indtil videre er de bedste køb:

bæresele + strikket VARM heldragt MED KNAPPER HELE VEJEN FRA TOP TIL TÅ, så den ikke skal over hovedet når man kommer hjem og han sover. 

næsesuger (han er forkølet, smittet af mor, den stakkel.. og derfor stoppet hele tiden lige pt)

ammepude 

strikket "mary-tæppe" (lavet af min mor) genialt så man ikke skal rende rundt med en "stor" dyne hele tiden, for at han ikke bliver kold

det dårligste køb indtil videre er:

bluser (bodyer fungerer bare, det gør bluser ikke) 

termometer (købt i en BABYbutik, med flere måder at tage temperatur på Ja, i numsen, munden og under armen.. Men iKKE i øret, Prøv du at holde et termometer stille i 1 min på et spædbarn..)

den der "hjælpestol" til et babybadekar - det er ikke nødvendigt, holder ham uden problemer uden den til hjælp (men nu ELSKER han også at komme i bad, ved ikke om det havde været anderledes, hvis han var urolig og ked af det..)

Anmeld

23. september 2013

Victoria2013

MorDk skriver:

Det med hårbørsten.... den er jo med til at stimulerer blodcirkulationen og derved forebygge for meget arp. Så jeg synes en hårbørste er god ....

Altså vi har overhovedet ikke brugt vores hårbørste endnu og hun er 15 uger... når vi skal af med arp, bruger vi jo tættekammen

Anmeld

23. september 2013

MorDk

Victoria2013 skriver:

Altså vi har overhovedet ikke brugt vores hårbørste endnu og hun er 15 uger... når vi skal af med arp, bruger vi jo tættekammen

ja men det er faktisk for at stimulerer hovedbunden. (blodcirkulationen) Ikke så meget for at redde hår  Jo mere man stimulerer hovedbunden jo mere kan du undgå for meget arp. En tættekam er trods alt lidt "grovere" end en blød babybørste.

Var bare en konstatering og anbefaling da vi har gode erfaringer med det. Og det skader jo ikke at "massere" hovedbunden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.