3 bedste og 3 værste indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

miig1989

Anonym23 skriver:

Indspireret af en gammel tråd på min-mave.dk vil jeg høre om I vil skrive: 

De 3 bedste ting I købte/fik til jeres barn/børns første tid?

De 3 værste fejlkøb/gaver I fortrød/aldrig fik brugt?

Det kan være barnevogne, tøj, senge, sutter, legetøj osv, alt hvad I kan komme i tanke om 

Hilsen en der så småt er begyndt at drømme om baby-udstyr 

Bedst:
Stofbleer (har ca 50 stk)
Heldragter
Aktivitetstæppe

Værst:
Alt det tøj man ikke får brugt, de første par uger :p

Det var vist det, jeg ventede med at købe alt muligt, indtil jeg fandt ud af hvad jeg havde brug for hvilket så også betød, at jeg pludselig manglede tøj, fordi hun lige pludselig bare var vokset :p

Mht hoved halefad som nogle nævner jeg bruger bare en billig plast skål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Udover barnevognen, så havde jeg ikke kunne undvære en voksipose, babyalarm og doodobamse og en meget tyk sengerand nå ja...stofbleer og aktivitetstæppe. 
Køb jeg fortryder: sådan en vugge der kunne hænge, min dreng ville derefter vugges i søvn. Skråstol...brugte den max 4 gange. 

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

camilla10 skriver:

Bedste:

barbevogn med lang liggemål

babyalarm, der ikke bipper og har en god balance, så man registrerer, at barnet er vågen, uden at han skulle græde, samtidig med at alle andre lyde ikke forstyrrede hele tiden.

babyseng, der mangler en side, så den kunne stå helt tæt op af min seng. På den måde forstyrrede han ikke min nattesøvn og jeg skulle bare række armen ud efter ham, når han skulle ammes.

nusseklude med bånd a la vaskemærker, som jeg syede selv. Til den næste syr jeg 5, da 4 er lige lidt nok.

Strækvikle.

stofbleer til gylp.

Værste: ammepude Langærmede bodyer, som vi kun brugte i den allerkoldeste tid, da vi var mest glade for 2 delte sæt.

for mange savle hagesmække. Jeg tror vi kunne have nøjes med 3.

Hej tak for dit input
Du skriver du var mest glad for 2-delte sæt? Kan du skrive hvorfor? Næsten alle andre har skrevet de ikke kunne lide de 2-delte sæt

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

Happiness skriver:

Bedste

-Strækvikle

-Savlesmække - Lukas har brugt dem til han næsten var 2, og var en meget slem savler Så brugte nok 3-5 om dagen!

-Stofbleer! Købte 40, og nåede at løbe tør!! Selv om vi vaskede et par gange om ugen...

(Har valgt ikke at skrive ting som autostol, barnevogn og lignende, da jeg ser det som en selvfølge )

Værste:

- Bæresele - Brugte den stort set aldrig

- Heldragte med for mange knapper... Tog en krig at knappe både body og heldragterne... Så var det nemmere med 2 delt eller en body og bukser/strømpebukser.

(Og sjovt nok har jeg købt heldragter til den lille ny... Det er først nu jeg tænker over hvor meget jeg banede over dem Men søde er de!)

- ??? Kan ikke komme på den sidste! Men det er egentligt nok meget godt

Tak for input
Du ville hellere have en body og så todelt ovenpå end en body med en heldragt ovenpå som jeg forstår dig?

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

Miin'Baby'Mus skriver:

Nu har jeg lige læst nogle af kommentarene igennem inden jeg svarede 

3 bedste ting:
-
Avent babyalarm - vi har aldrig haft problemer med vores  Og den er super hyggelig med både natlys og musik.

- Barnevogn selvfølgelig 

- Stofbleer, maaaaaaasser af stofbleer

- Kravlegård. Alle folk er så begejstrede når de besøger os, de kan nemlig se hvor meget gavn vores datter har af vores kravegård. Den er fuld af sjove ting og den har helt klart været med til at fremme hendes motorik da hun har noget at tage ved i. Hun ELSKER at være nede i den og så er det også nemmere lige at kunne støvsuge eller andet 

3 værste ting:
Almidelige pusletaske. Den er simpelthen for lille hvis man både skal have mad, bleer, tøj, legetøj osv med, så jeg har været ude og købe en kæmpe taske 

- Trøjer. Vores datter havde nemt ved at holde varmen, så det var simpelthen synd hvis hun både skulle have en body og en trøje på - jeg køber kun bodyer næste gang

- Natdragter med fødder - hold op de hurtig blev stramme i længden, skulle konstant skifte dem ud. Og hvis de ikke var for lange så svømmede hun i dem og benen kom, i løbet af natten, de forkerte steder hen. Armen et gedemarkede altså.

Men nu kan jeg se at folk ikke vil anbefale hverken hoved- halefad eller blespand. Vi bruge begge vores og har altid gjort det. Jeg foretrækker helt klart skumklude fremfor vådservietter og blespanden er luftsikker så der ikke lugter af baby**** alle vegne - helt klart nemmere lige at have en blespand ved siden af end at skulle ud i køkkenet hver gang - og den skraldespand er jo ikke lugtsikker 

Gode ting du kommer med
Det med natdragter, vil du så have nogle uden fødder, sparker de så ikke strømperne af?

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

KTP86 skriver:

3 bedste ting 

Skråstol

Nullerklude

Tyk sengerend

3 værste ting 

Hovedhalefad

Babysko

En blød barnevogn

nullerklude?

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

LuLy skriver:

Fordi den jo på ingen måde fremmer motorikken. Men så længe man ikke har ungen siddende i den i al dens vågne tid, så går det nok Jeg bruger den når jeg er alene og skal i bad eller lave mad

Okay derfor
Men den er jo netop også til når man har brug for at have hænderne fri og ikke til hele tiden

Anmeld

25. september 2013

lycly

Anonym23 skriver:

Okay derfor
Men den er jo netop også til når man har brug for at have hænderne fri og ikke til hele tiden

Ja, men der mener SP'er at man bare skal lægge dem på gulvet - men man kan jo ligesom ikke ligge en baby på køkkengulvet hvis man ikke har særlig meget plads

Anmeld

25. september 2013

camilla10

Anonym23 skriver:

Hej tak for dit input
Du skriver du var mest glad for 2-delte sæt? Kan du skrive hvorfor? Næsten alle andre har skrevet de ikke kunne lide de 2-delte sæt

Han voksede rigtigt hurtigt ud af sparkedragterne. Desuden er han en smal dreng, så dragterne var tit for brede til ham og fødderne sparkede han let ud af fødderne i dragten, så han nærmest blev viklet ind i benene. Bevægelsesfriheden var bedre i de to delte sæt, der passede ham.

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

camilla10 skriver:

Han voksede rigtigt hurtigt ud af sparkedragterne. Desuden er han en smal dreng, så dragterne var tit for brede til ham og fødderne sparkede han let ud af fødderne i dragten, så han nærmest blev viklet ind i benene. Bevægelsesfriheden var bedre i de to delte sæt, der passede ham.

Okay tak Vil du så anbefale det fra de helt små størrelser, eller er det lidt større du tænker todelt er det bedste?
Ved godt det er individuelt, men ved jeg ikke kan holde mig tilbage fra at købe det meste inden den bliver født, så derfor er det rart at få lidt hjælp til hvad der er bedst fra jer der har prøvet det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.