Isabellas vej til verden :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

tarkoflen

Hold nu op hvor er hun lækker stort tillykke

Jeg håber l alle har det rigtig godt! Storebror ser i hvert fald glad og stolt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

K&S

TILLKKE 

Anmeld

13. september 2013

l.kjoeller

Nessie skriver:

Onsdag d. 21. august kl. 21.22, kom vores lille Isabella til verden

Vi var mødt ind til igangsættelse tirsdag aften, og der blev lagt et ballonkateter. Jeg havde nævnt for JM, at jeg var i tvivl, om babyen lå rigtigt.

Først næste morgen, da jeg skulle have taget blodtryk, kom jeg til at tænke på, at det da vist ikke var blevet undersøgt, hvordan hun lå, så JM mærkede efter, og måtte give mig ret i, at hun lå på tværs.

Blev skannet ved 8-tiden, og fik bekræftet, at hovedet var i venstre side, og den ene fod stod i bækkenet.
Jeg fik derefter lov til at gå ned og spise morgenmad, mens læger og JM konferede om det videre forløb.

Mens jeg spiste kom manden, og en halv times tid efter kom JM og fortalt at de ville forsøge at vende hende.

Så vi kom ind på en fødestue, lægen kom og talte med os, og jeg prøvede at ruste mig til det meget smertefulde og ubehagelige vendingsforsøg, som jeg har hørt andre omtale det som.
Lægen tog fat, var glad for at baby var nem at flytte med, men hun kunne ikke presse hende det allersidste stykke ned i bækkenet.
Lægen prøvede igen, og samtidig prøvede JM at tage vandet, så de på den måde kunne "skylle" hende ned i bækkenet, men Isabella er en stædig lille rad, så hun nægtede stadig at komme det sidste stykke ned, og JM kunne ikke komme til at tage vandet.

Nu blev det så besluttet at det skulle være kejsersnit, og da der var en del planlagte KS/operationer og alm. fødsler den dag, kom vi bagest i køen. De kunne ikke give nogen garantier, men de regnede med at det blev den dag.

Så vi ventede, og ventede og ventede. Det var en MEGET lang dag.

Endelig lidt før kl. 21, kom der en portør og hentede os, og vi løb et øjeblik lidt forvildede rundt
Og så gik det jo ganske stille og fredeligt. Jeg fik lidt kvalme, og fik lidt for at stoppe det, og kl. 21.22, blev hun taget ud.

Hun var bestemt ikke så stor, som hun var skannet til. Hun vejede 3.370 gram og var 52 cm lang
Og så har hun masser af hår, hvilket vi var meget overraskede over, da Daniel havde noget fint, tyndt, rødblondt hår, men Isabella har en masse mørkt hår, og ligner i øvrigt mig, da jeg var spæd.

Isabella havde slugt en masse fostervand, og havde kvalme de første par døgn, og ville ikke spise.
Jeg fik det dårligt af morfinen, og kan ikke huske så meget fra de første dage, så det var en lidt underlig start for os.
Hun tabte sig til grænsen af de 10% hun måtte tabe, så vi fik lov at komme hjem lørdag, men skulle til kontrolvejning søndag.
Dér havde hun så tabt sig yderligere, så vi blev indlagt igen.

Vi kørte på med ekstra mad og udmalkning, og det virkede hurtigt, hun tog fint på, og vi kom hjem onsdag.
Siden har sundhedsplejersken fulgt os tæt, men Isabella har ikke taget på siden vi kom hjem, selvom jeg har forsøgt at malke ud og holde mælkeproduktionen i gang. Så nu hedder det amning, efterfulgt af modermælkserstatning.

Udover den lidt skæve start vi fik, så går det godt, og hun er en dejlig og nem lille pige, der dog ret kraftigt fortæller at hun ikke bryder sig om at komme i bad, eller få skiftet ble. Hendes temperament fejler i hvert fald ikke noget

Og lige et par billeder af vores lille mirakel

ih hvor er hun skøn. velkommen til verden isabella 

Anmeld

14. september 2013

Hailiesmom11

Ih hvor ser hun bare dejlig ud
Stort tillykke med hende søde Nessie

Anmeld

14. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tillykke med hende

Anmeld

23. september 2013

Nessie

Louise <3 Isabella skriver:

Stort tillykke med hende! Hvor er hun bare sød!

Tusind tak 

Anmeld

23. september 2013

Nessie

AnthonsMor skriver:

Det forstår jeg godt! Hvor er hun fin!! Og så dejligt med så meget hår!

Ha ha JA 

Vi blev dog temmlig overraskede, da Daniel havde tyndt og fint rødblond hår, men Isabella ligner mig som spæd, bare med lidt længere hår 

Anmeld

23. september 2013

Nessie

Frejsmor skriver:

Tillykke med hende - hvor er hun fin!!!

Har tænkt på dig en del og om hvordan det var gået!!

Tusind tak 

Vi havde en lidt hård start, men hun er endelig kommet over in fødselsvægt, så nu går det fremad 

Anmeld

23. september 2013

Nessie

MariaKyedDK skriver:

hold da op, det er godt nok meget at skønne forkert men det vigtigste er jo at hun er Helt perfekt  

Ja, det var en ret stor forskel, og jeg troede ellers at skanningerne var rimelig nøjagtige, men det er de så ikke altid 

Anmeld

23. september 2013

Nessie

Krussedulle skriver:

Stort tillykke med jeres lille pige

Hvor ser hun bare dejlig ud!!

Tusind tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.