Isabellas vej til verden :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

MariaKyedDK

Nessie skriver:

Onsdag d. 21. august kl. 21.22, kom vores lille Isabella til verden

Vi var mødt ind til igangsættelse tirsdag aften, og der blev lagt et ballonkateter. Jeg havde nævnt for JM, at jeg var i tvivl, om babyen lå rigtigt.

Først næste morgen, da jeg skulle have taget blodtryk, kom jeg til at tænke på, at det da vist ikke var blevet undersøgt, hvordan hun lå, så JM mærkede efter, og måtte give mig ret i, at hun lå på tværs.

Blev skannet ved 8-tiden, og fik bekræftet, at hovedet var i venstre side, og den ene fod stod i bækkenet.
Jeg fik derefter lov til at gå ned og spise morgenmad, mens læger og JM konferede om det videre forløb.

Mens jeg spiste kom manden, og en halv times tid efter kom JM og fortalt at de ville forsøge at vende hende.

Så vi kom ind på en fødestue, lægen kom og talte med os, og jeg prøvede at ruste mig til det meget smertefulde og ubehagelige vendingsforsøg, som jeg har hørt andre omtale det som.
Lægen tog fat, var glad for at baby var nem at flytte med, men hun kunne ikke presse hende det allersidste stykke ned i bækkenet.
Lægen prøvede igen, og samtidig prøvede JM at tage vandet, så de på den måde kunne "skylle" hende ned i bækkenet, men Isabella er en stædig lille rad, så hun nægtede stadig at komme det sidste stykke ned, og JM kunne ikke komme til at tage vandet.

Nu blev det så besluttet at det skulle være kejsersnit, og da der var en del planlagte KS/operationer og alm. fødsler den dag, kom vi bagest i køen. De kunne ikke give nogen garantier, men de regnede med at det blev den dag.

Så vi ventede, og ventede og ventede. Det var en MEGET lang dag.

Endelig lidt før kl. 21, kom der en portør og hentede os, og vi løb et øjeblik lidt forvildede rundt
Og så gik det jo ganske stille og fredeligt. Jeg fik lidt kvalme, og fik lidt for at stoppe det, og kl. 21.22, blev hun taget ud.

Hun var bestemt ikke så stor, som hun var skannet til. Hun vejede 3.370 gram og var 52 cm lang
Og så har hun masser af hår, hvilket vi var meget overraskede over, da Daniel havde noget fint, tyndt, rødblondt hår, men Isabella har en masse mørkt hår, og ligner i øvrigt mig, da jeg var spæd.

Isabella havde slugt en masse fostervand, og havde kvalme de første par døgn, og ville ikke spise.
Jeg fik det dårligt af morfinen, og kan ikke huske så meget fra de første dage, så det var en lidt underlig start for os.
Hun tabte sig til grænsen af de 10% hun måtte tabe, så vi fik lov at komme hjem lørdag, men skulle til kontrolvejning søndag.
Dér havde hun så tabt sig yderligere, så vi blev indlagt igen.

Vi kørte på med ekstra mad og udmalkning, og det virkede hurtigt, hun tog fint på, og vi kom hjem onsdag.
Siden har sundhedsplejersken fulgt os tæt, men Isabella har ikke taget på siden vi kom hjem, selvom jeg har forsøgt at malke ud og holde mælkeproduktionen i gang. Så nu hedder det amning, efterfulgt af modermælkserstatning.

Udover den lidt skæve start vi fik, så går det godt, og hun er en dejlig og nem lille pige, der dog ret kraftigt fortæller at hun ikke bryder sig om at komme i bad, eller få skiftet ble. Hendes temperament fejler i hvert fald ikke noget

Og lige et par billeder af vores lille mirakel

Stort TILLYKKE med hende   d. 21.8 var også min termin men jeg gik 7 dage over tid , så det blev den 28.8 kl. 21:12 i stedet  

Men hvor er hun sød  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Nessie

Rinepigen skriver:

Stort tillykke med hende  hvor ser hun dejlig ud 

Tusind tak

Det er hun også

Anmeld

13. september 2013

Nessie

Swerg skriver:

Guuuuud hvor har jeg ventet længe på denne tråd !!!! Hvor ER hun kær !!!! Stort tillykke ! Har virkelig tænkt på dig!!

Tusind tak

Jeg har desværrre ikke rigtig haft noget overskud siden vi kom hjem fra sygehuset, men nu tror jeg det går fremad

Anmeld

13. september 2013

Nessie

ønskebarn74 skriver:

Kæmpe tillykke sødeste.. Hvor er hun bare skøn.. 

Tusind tak

Ja, det er hun

Anmeld

13. september 2013

Nessie

MariaKyedDK skriver:

Stort TILLYKKE med hende   d. 21.8 var også min termin men jeg gik 7 dage over tid , så det blev den 28.8 kl. 21:12 i stedet  

Men hvor er hun sød  

Tusind tak

Sjovt med datoerne  Jeg kom jo ind lidt før tif, fordi hun var skannet til at være en stor pige

Og tillykke med din skønne lille pige

Anmeld

13. september 2013

lycly

Hvor ser hun dejlig ud! Stort tillykke med hende

Anmeld

13. september 2013

Nessie

LuLy skriver:

Hvor ser hun dejlig ud! Stort tillykke med hende

Tusind tak

Anmeld

13. september 2013

Carina:-)

Tillykke 

Anmeld

13. september 2013

Nessie

Carina:-) skriver:

Tillykke 

Tusind tak

Anmeld

13. september 2013

MariaKyedDK

Nessie skriver:

Tusind tak

Sjovt med datoerne  Jeg kom jo ind lidt før tif, fordi hun var skannet til at være en stor pige

Og tillykke med din skønne lille pige

tusind tak  

Når okay, ja det sker jo de skønner helt forkert, de havde også skønnet vores pige til 3600 g. men hun var kun 3450  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.