Vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Lykke:)

sulo skriver:

Jeg havde taget 12 kg til min 2 lægeundersøgelse for knap 2 uger siden, der var jeg 25+3, har ikke været på vægten siden.

Er også ret chokket over hvor meget jeg har taget på, var rund i kanten i forvejen da jeg blev gravid

Synes godt nok også det var NOGET af et chok lige pludselig! Men altså, det er nok ikke så slemt alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

gullfisken skriver:

Jeg er præsis 28 uger og har taget ca 7 kilo på jeg vejede i forvejen nogle ca 10 kilo formeget. 

Jeg håber ikke at tage for meget på, i starten sagde jeg max 10 kilo, men jeg tror nok ikke jeg kun tager 3 kilo på resten af graviditeten. Men jeg spiser ikke særlig meget, men det jeg spiser er ikke specielt sundt, så det er nok min egen skyld at kommer til at tage mere på. 

Du har ret! Det er helt sikkert min egen skyld, at jeg spiser liiidt for usundt engang imellem men tror nu det er ret normalt efter hvad jeg ellers kan læse mig frem til.

Anmeld

28. august 2013

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

jeg er også i uge 26+ og har også taget 10 kg på! 

Så er det nok meget normalt. Fik bare et KÆMPE chok da heg steg på vægten!

Anmeld

28. august 2013

Bettina90 skriver:

Tror ikke der er noget i vejen med det  Kommer jo også an på hvordan din vægt var inden du blev gravid, altså om du var undervægtig, normal eller overvægtig 

Jeg er 23+1 og har taget ca. 8 kg på. Kan da godt se at jeg har fået lidt ekstra sul på sidebenene, men er stadig normalvægtig - så mon ikke det går 

Vejede nok en 5 kilo for meget i forhold til hvad jeg burde. Var lidt buttet men synes ikke rigtig min krop har forandret sig specielt - udover fodbolden på maven

Anmeld

28. august 2013

Sabone

Jeg er 30+0 i dag og har taget 12-13 kg på..

Jeg føler mig skisme også som en hval, men jeg spiser ikke anderledes end jeg gjorde, før jeg blev gravid..

Der er vel ikke andet at gøre end at gå en masse ture med barnevognen, når vi har født At gå på kur er i hvert fald ikke vejen frem

Anmeld

28. august 2013

Karla skriver:

Tror det er meget individuelt med den vægt
Jeg lå lige på grænsen for normalvægtig inden graviditeten - vejede omkring 50 kg. Til 16+ tog jeg ikke på. Der lå min vægt på 48-50 kg. 17+ begyndte jeg så at tage på, og det gik stærkt 1 kg om ugen de første uger efterfølgende. Er nu 26+ og har taget 7-7,5 kg på. Vægten stiger langt fra i samme hast som før

Men altså så længe baby vokser som den skal, og vægten sidder mest i mave-bryster, er det vel lidt ligemeget

Jeg tror du har helt ret! Så længe han har det godt, så er det fint med mig
Snakkede lige med min mor om det, hun tog 30 kilo på, og min mormor tog næsten 40 på! Så måske det ligger det familien

Anmeld

28. august 2013

DianaRJS skriver:

tror det er emget individuelt hvor meget man tager på, og også hvor meget der egetnligt er dig

nu venter jeg godt nok twins, men jeg har kun tager 2½ kg på, og 1½ kg af dem er babyer + fostervand og moderkage. dog er jeg kun i uge 25

MEN. Ved den ældste af mine tog jeg 30x så meget på, alt i alt havde jeg tager 36 kg på ved ham, dog var det med vand i hele kroppen, og en uge efter fødslen vejede jeg 2 kg mere end før graviditeten, og ved den yngste tog jeg 15 kg på, men vejede til gengæld 7 kg mere end da jeg blev gravid....

så det er meget forskelligt, og meget svært at sige hvad der er baby og hvad der er vand, og hvad der er dig

Tror du har helt ret!

Snakkede lige med min mor om det, hun tog 30 kilo på, og min mormor tog næsten 40 på! Så måske det ligger det familien

Anmeld

28. august 2013

M&J87 skriver:

26+0 idag og vægten siger +10 kg, jeg er også i chok. Men du er ikke alene :-)

Det er altid noget, at jeg ikke er den eneste!

Anmeld

28. august 2013

BigHope13 skriver:

Når man er normalvægtig siger man den gyldne linje er mellem 10-15 kg.
Jeg har et bmi på 35 og fik at vide at jeg maks måtte tage 10 kg på. da jeg var 26 uger henne ca havde jeg taget omkring 4,5 kg på og nu i uge 30 har jeg taget 6,5 kg på.

men tror altså ikke det noget man skaæ gå og være super nervøs for. kan da godt høre 10 kg lyder af meget, men det er jo baby, fedtdepoter, væske moderkage osv. og måske du har mere væske i kroppen end du lige kan se.

Du har helt ret.
Det var bare lige et KÆMPE chok jeg fik mig!
Men så længe han har det godt, er det fint nok for mig

Anmeld

28. august 2013

Victoria2013 skriver:

Jeg nåede i alt at tage 20 kg på da jeg var gravid... vil gætte på at i uge 26 var de første 10 kg i hvert fald kommet. Jeg tog sådan lidt på gradvist i hele graviditeten - nogle tager jo noget på i ryk.

Jeg har nu, 11 uger efter fødslen, tabt de første 15 kg. De første 10 kg røg i den første måned, siden da er det gået lidt langsommere

Det lyder til, at det er meget normalt, så er jeg ikke sø nervøs mere
Og det beroliger mig ret meget at de fleste kilo ryger ret hurtigt igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.