Vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Bettina90

Lykke:) skriver:

Hvor meget havde i taget på i 26. uge?
Jeg har taget 10 kilo på nu, og fik ærlig talt et chok da jeg trådte op på vægten! er det normalt, eller lyder det voldsomt?

Tror ikke der er noget i vejen med det  Kommer jo også an på hvordan din vægt var inden du blev gravid, altså om du var undervægtig, normal eller overvægtig 

Jeg er 23+1 og har taget ca. 8 kg på. Kan da godt se at jeg har fået lidt ekstra sul på sidebenene, men er stadig normalvægtig - så mon ikke det går 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Karla

Jeg har taget 10 kilo på nu, og fik ærlig talt et chok da jeg trådte op på vægten! er det normalt, eller lyder det voldsomt?

Tror det er meget individuelt med den vægt
Jeg lå lige på grænsen for normalvægtig inden graviditeten - vejede omkring 50 kg. Til 16+ tog jeg ikke på. Der lå min vægt på 48-50 kg. 17+ begyndte jeg så at tage på, og det gik stærkt 1 kg om ugen de første uger efterfølgende. Er nu 26+ og har taget 7-7,5 kg på. Vægten stiger langt fra i samme hast som før

Men altså så længe baby vokser som den skal, og vægten sidder mest i mave-bryster, er det vel lidt ligemeget

Anmeld

28. august 2013

DianaRJS

tror det er emget individuelt hvor meget man tager på, og også hvor meget der egetnligt er dig

nu venter jeg godt nok twins, men jeg har kun tager 2½ kg på, og 1½ kg af dem er babyer + fostervand og moderkage. dog er jeg kun i uge 25

MEN. Ved den ældste af mine tog jeg 30x så meget på, alt i alt havde jeg tager 36 kg på ved ham, dog var det med vand i hele kroppen, og en uge efter fødslen vejede jeg 2 kg mere end før graviditeten, og ved den yngste tog jeg 15 kg på, men vejede til gengæld 7 kg mere end da jeg blev gravid....

så det er meget forskelligt, og meget svært at sige hvad der er baby og hvad der er vand, og hvad der er dig

Anmeld

28. august 2013

M&J87

26+0 idag og vægten siger +10 kg, jeg er også i chok. Men du er ikke alene :-)

Anmeld

28. august 2013

BigHope13

Når man er normalvægtig siger man den gyldne linje er mellem 10-15 kg.
Jeg har et bmi på 35 og fik at vide at jeg maks måtte tage 10 kg på. da jeg var 26 uger henne ca havde jeg taget omkring 4,5 kg på og nu i uge 30 har jeg taget 6,5 kg på.

men tror altså ikke det noget man skaæ gå og være super nervøs for. kan da godt høre 10 kg lyder af meget, men det er jo baby, fedtdepoter, væske moderkage osv. og måske du har mere væske i kroppen end du lige kan se.

Anmeld

28. august 2013

BigHope13

Når man er normalvægtig siger man den gyldne linje er mellem 10-15 kg.
Jeg har et bmi på 35 og fik at vide at jeg maks måtte tage 10 kg på. da jeg var 26 uger henne ca havde jeg taget omkring 4,5 kg på og nu i uge 30 har jeg taget 6,5 kg på.

men tror altså ikke det noget man skaæ gå og være super nervøs for. kan da godt høre 10 kg lyder af meget, men det er jo baby, fedtdepoter, væske moderkage osv. og måske du har mere væske i kroppen end du lige kan se.

Anmeld

28. august 2013

Victoria2013

Jeg nåede i alt at tage 20 kg på da jeg var gravid... vil gætte på at i uge 26 var de første 10 kg i hvert fald kommet. Jeg tog sådan lidt på gradvist i hele graviditeten - nogle tager jo noget på i ryk.

Jeg har nu, 11 uger efter fødslen, tabt de første 15 kg. De første 10 kg røg i den første måned, siden da er det gået lidt langsommere

Anmeld

28. august 2013

Menne

Jeg er 26+5 i dag og har taget 7,5 kg på. Jeg vejede også for meget før graviditet og har derfor været noget nervøs for vægtstigning.. Min jordemoder siger, at min vægtstigning indtil nu er helt fin og at man ikke skal sammenligne sig med andre gravide, da det er meget individuelt...

Anmeld

28. august 2013

Lykke:)

pcoramt skriver:

Det er super individuelt.. Nogen tager ikke rigtig på og for andre eksplodere vægten.. Tror det er vigtigst at tænke på at spise sundt og varieret, så skal det hele nok gå. Var selv overvægtig da jeg blev gravid, jeg har indtil videre taget 9,2 kg på (34+3 med tvillinger) 

Ja, det har du helt sikkert ret i!
Snakkede lige med min mor om det, hun tog 30 kilo på, og min mormor tog næsten 40 på! Så måske det ligger det familien

Anmeld

28. august 2013

Lykke:)

emmagirl skriver:

Jeg havde taget 7-8 kg på..

Okay, så er det nok ikke så slemt alligevel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.