Yurie skriver:
Tak for krammet...
Du lyder fornuftig, så jeg spørg lige dig. Jeg skrev i den med brylluppet at jeg synes Ts lød som en 12årig der ikke var blevet inviteret med til fest.
Og straks havde jeg sagt at hun havde mentalitet som et barn og at sådan kunne man ikke snakke til folk.. og sådan noget.
Jeg kan bare ikke se det slemme i det og når jeg skriver fest, handler det jo bare lige om den situation, hvor hun faktisk lød som en preeteen, og det behøver jo ikke være dårligt, men bare en sammenligning.
Hvis det var mig, havde jeg nok formuleret mig anderledes. Ikke fordi dit svar var super ondt eller noget. Men indrømmet tænkte jeg lidt, "Ej, den var sgu ikke heldig formuleret" fordi det altså lyder som om du synes hun er super barnlig og skaber sig fordi hun ikke må. Man kan diskutere om du har ret eller ej
men det var jo ikke det, der skulle diskuteres da hun jo ikke spurgte om hun var barnlig og krævende, men hvad hun skulle gøre.
Og der ville jeg selv nok bare have svaret, at det ikke var så meget at gøre fordi søsteren selv bestemmer hvem hun inviterer, og hun ingen grund har til at invitere TS - hvilket du jo også skriver. I min verden er der så ingen grund til at påpege, at man synes hun er barnlig. MEN det kan jeg så selvfølgeligt ikke bestemme om andre synes eller ej.
Synes bare at mange af svarene ikke tager stilling til selve spørgsmålet men begynder på at fortælle, at "Ej, come on,er du seriøs" i stedet for egenligt bare at svare, "Du kan intet gøre for du har ikke krav på at komme med" (firkantet formuleret for begge eksempler). TS spørger vel forhåbenligt for at høre om hun "må" komme med eller ej, og hvis ja, hvordan. Og selvom nogen opretter tråde hvor man tydeligt kan se de kun vil have ét svar eller intet, ville jeg så vælge ikke at svare fordi jeg ved det ikke vil blive brugt til noget som helst fornuftigt.
Og der er meget værre indlæg herinde, dit var slet, slet ikke det jeg hentydede til, ligesom tråden ikke er opretttr pga. et specifik indlæg men stemningen generelt. Og det er jo ikke fordi jeg personligt skal sige, hvis indlæg er negative og hvis ikke er. Måske skulle jeg have formuleret mig bedre i mint første indlæg og understreget, at TS (on andrer, der svarer) også burde læse ting ordenligt igennem og måske spørge ind til ting i stedet for at angribe. Altså, at vi alle har et ansvar for at holde tonen god.
Håber du ved den ikke var møntet specifikt på det, det var bare lige et eksempel
Jeg ved ikke om jeg fik det formuleret ordenligt, ellers må du lige sige til.
Anmeld