Sur sur sur hønsegård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

LinLin

Jeg har været herinde i snart 4 år () og helt ærligt.. Så tror jeg bare det altid vil være sådan på et forum fyldt med hormonelle kvinder den her tråd er i hvert fald kommet op mere end en gang i min tid (og sjovt nok som anonym lige så snart det blev muligt...)

Jeg gider ikke drama... Har et par kæpheste jeg holder fast i, men ellers undgår jeg simpelthen de overophedede tråde, for det gider jeg sgu ikke bruge min tid på...

Man kan gøre meget ved tonefaldet med smileys, men selv der har jeg da prøvet at blive misforstået mere end een gang!

Men enig i at man godt kan svare ordentligt - det er jo så bare forskelligt hvilken tone man opfatter som "ordenlig"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Sådan skal det lyde... og så dem der siger at vi er andre snakker jo så ikke pænt til os, hvordan er de så bedre??

Altså det er jo ikke en debat hvis vi altid er enige..

Der er forskel på debat og så decideret angreb på personen bare fordi man er af anden mening.

Jeg siger jo netop at man gerne må have forskellige meninger men at man nogen gange lige skal overveje, om det nødvendigvis skal luftes eller om det kunne gøres på en lidt anden måde.

Altså, det du måske ville finde en okay fin formulering ville TS måske se som et angreb fordi vedkommne er meget ked af det, sur, etc.

Fx. i den tråd omkring venindes søster og bryllup.

Man kan jo sige, "Jeg synes helt klart at du ikke har krav på at blive inviteret da du ikke kender søsteren så godt. Din veninde kan jo heller ikke bestemme på hendes søsters vegne og du gør hende måske forlegen."
I stedet for at skrive "Ej, helt ærligt, mener du det SERIØST  Du opfører dig vildt barnligt, etc."

Du er helt klart velkommen til at give din mening men hvad jeg prøver at sige er, at man kan gøre det på mere eller mindre heldige måder.

Det samme gælder for "de andre". For som du siger, nogen gange er dem, der er enige med trådstarter også gode til at svare negativt tilbage, og det hører lige så meget med under det jeg omtaler som "den sure hønsegård". Det har intet at gøre med om man er enig eller uenig med trådstartet og de andre/hinanden imellem. Det har noget at gøre med, at vi alle skal snakke ordenligt til hinande. Var det bedre formuleret? For du lyder lidt som om du tror jeg opfordrer til enten at være enig med TS eller intet sige og damn hvor ville der blive kedeligt herinde så.

Nu får du sådan et fordi jeg gider altså ikke være med til at skabe dårlig stemning bare fordi jeg valgte at være anonym.

Anmeld

18. august 2013

Morgensol

Men hvis folk skal tænkte over hvordan de skriver fordi det forståes hårdere end man mener, så skal læseren vel også lige tage en slapper og faktisk læse det der står. Det går vel begge veje?

Jeg er ikke rygklapper, jeg skriver hvad jeg mener og det bliver jeg ved med...

Anmeld

18. august 2013

MyLove E

HUSK: Det skrevne sprog er svært. For man kan ikke høre tonen der bliver sagt med. Det vil jo også sige man selv kan "bestemme" hvordan det bliver sagt når man læser det......

Smil til verden så smiler den til dig

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad det er folk forventer at en internet side fyldt med kvinder?

Selvfølgelig er der visse tråde hvor jeg også tænker at man kunne have skrevet det på en anden og pænere måde, men synes ikke at der er flere tråde hvor folk er sure. Hvornår er verden blevet til et "klap hinanden på skulderen-sted"?  

Ja ja, vi skal da haveet klap på skulderen en gang imellem, men er det virkelig derfor vi opretter tråde herinde? For at få accept af en flok kvinder vi ikke kender en dyt til, ud over deres navn og profilbilled?

Når JEG opretter en tråd er det for at få meninger. Selvfølgelig er der tidspunkter hvor man måske ikke behøver sige sin mening hvis den ikke er pæn, f.eks. billedetråde med børn eller maver. Men ellers så synes jeg at tråde er til at dele forskellige meninger, og på den måde får man jo også udvidet sit eget syn på verden. 

Det er snart blevet for normalt at disse tråde skal oprettes en gang om måneden. Baby.dk er et godt sted med en masse dejlige kvinder, men man kan altså ikke forvente at få klap på skulderen hele tiden! 

Arh, seee. Derfor er jeg anonym. I eller næsten alle gået i forsvartposition og får det til at lyde som om, at jeg mener vi kun kan skrive "Søde, dejlige skat, selvøflgeligt har du altid ret" og at alle dem, der er uenige, skal holde sig væk.

Der er altså en del herinde, der synes stemningen er skidt, et par stykker der har meldt sig ud pga. det, etc.

Hvis man opretter en tråd for at få andres meninger beder man om deres meninger, ikke at høre om hvorfor man er en dårlig person fordi de ikke er enige.

NEJ, ikke alle er på den måde og mange svarer ærligt og pænt, men nogen gør altså ikke. Man KAN godt svare ærligt uden at lyde negativ.

Og hvad med de tråde, hvor der absolut ikke bliver spurgt om råd eller meninger, hvor der alligevel bliver kommenteret negativt?

Det var jo udelukkende en opfordring til, at vi skal være søde mod hinande, ikke en opfordring til at skabe mere dårlig stemning.

Øv altså

Anmeld

18. august 2013

Julie F

Anonym skriver:

Ja, det er godt nok hvad det virker til at være herinde. Det kan godt være vi er en flok hormonelle kvinder og det går galt en gang imellem men hold da fast, folk har været gevaldigt sure i næsten samtlige tråde på det sidste.

Det er næsten ligemeget hvad emnet i tråden er, eller om TS spørger om råd eller bare vil ud med noget. En eller anden skal altid liiiige stikke og prikke og skrive ondt indtil det hele går af sporet.

Jeg vil stærkt opfordre alle til at tænkte sig om en ekstra gang før I svarer på en tråd. Hvis der bliver spurgt om råd eller meninger, så kom med det/den på en sober måde. Man kan godt være uenig uden at skændes eller lyde sur og ond. Situationsfornemmelse er et godt begreb i denne situation.

Hvis der ikke bliver bedt om råd og meninger men bare "luftet ud" og I ikke er enig i TS's holdninger, etc. så være søde at overveje at holde det for jer selv. Der er ingen, der får noget ud af den stemning der er herinde for tiden.

Tænk over, at ting ofte lyder hårdere på skrift end man måske ummidelbart mener det. Tænk over, at selvom man selv synes det bare er en ærlig mening, kan det godt lyde meget hårdt for den anden. Derfor skal man gøre sig lidt mere umage på skrift for at understrege, at det er ment på en god måde.

Så, KÆRE KVINDER, kan vi forsøge at være lidt sødere mod hinanden og for vores alles skyld forsøge at skabe en god stemning herinde, så man ikke skal være bange for at skrive uden anonymitet af frygt for at blive skudt ned?

Håber at vi alle kan være med til at gøre det hyggeligere herinde igen for I er ski da en skøn flok hjælpsomme, vidunderlige mennesker i det hele taget.

Anmeld

18. august 2013

Julie F

Anonym skriver:

Ja, det er godt nok hvad det virker til at være herinde. Det kan godt være vi er en flok hormonelle kvinder og det går galt en gang imellem men hold da fast, folk har været gevaldigt sure i næsten samtlige tråde på det sidste.

Det er næsten ligemeget hvad emnet i tråden er, eller om TS spørger om råd eller bare vil ud med noget. En eller anden skal altid liiiige stikke og prikke og skrive ondt indtil det hele går af sporet.

Jeg vil stærkt opfordre alle til at tænkte sig om en ekstra gang før I svarer på en tråd. Hvis der bliver spurgt om råd eller meninger, så kom med det/den på en sober måde. Man kan godt være uenig uden at skændes eller lyde sur og ond. Situationsfornemmelse er et godt begreb i denne situation.

Hvis der ikke bliver bedt om råd og meninger men bare "luftet ud" og I ikke er enig i TS's holdninger, etc. så være søde at overveje at holde det for jer selv. Der er ingen, der får noget ud af den stemning der er herinde for tiden.

Tænk over, at ting ofte lyder hårdere på skrift end man måske ummidelbart mener det. Tænk over, at selvom man selv synes det bare er en ærlig mening, kan det godt lyde meget hårdt for den anden. Derfor skal man gøre sig lidt mere umage på skrift for at understrege, at det er ment på en god måde.

Så, KÆRE KVINDER, kan vi forsøge at være lidt sødere mod hinanden og for vores alles skyld forsøge at skabe en god stemning herinde, så man ikke skal være bange for at skrive uden anonymitet af frygt for at blive skudt ned?

Håber at vi alle kan være med til at gøre det hyggeligere herinde igen for I er ski da en skøn flok hjælpsomme, vidunderlige mennesker i det hele taget.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg har været herinde i snart 4 år () og helt ærligt.. Så tror jeg bare det altid vil være sådan på et forum fyldt med hormonelle kvinder den her tråd er i hvert fald kommet op mere end en gang i min tid (og sjovt nok som anonym lige så snart det blev muligt...)

Jeg gider ikke drama... Har et par kæpheste jeg holder fast i, men ellers undgår jeg simpelthen de overophedede tråde, for det gider jeg sgu ikke bruge min tid på...

Man kan gøre meget ved tonefaldet med smileys, men selv der har jeg da prøvet at blive misforstået mere end een gang!

Men enig i at man godt kan svare ordentligt - det er jo så bare forskelligt hvilken tone man opfatter som "ordenlig"

Jeg undgik dem skam også til at starte med men nu er det bare blevet ret svært.

Og netop fordi her er fyldt med hormonelle kvinder opfordrede jeg til at tænke sig lidt mere om. Det var bare et håb om lidt mere god stemning (den kan man vel ikke få for meget af?  )

Og ja, man kan nemt blive misforstået. Som tidligere skrevet har jeg ofte fået at vide, at jeg lyder hård - endda i virkeligheden - fordi jeg mente at folk ville have ærlighed uden omsvøb, som mig. Men for nogen er det for meget på den måde, især med de emner, der plejer at være på baby.dk

Og ja, det er forskellig hvad man opfatter som en ordenlig tone, netop derfor jeg siger man måske skal overveje at TS (eller hvem man nu svarer) ikke opfatter det på samme måde.

Nej, vi skal ikke holde i hånd og sidde i rundkreds og snakke om følelser, men bare fordi det er et online forum må man alligevel gerne tage hensyn til andres følelser.

Anmeld

18. august 2013

twinny

Hehe. Jaah den var været oppe og vende et par gange efterhånden.  

Men er det ikke bare sådan med os kvinder? ej jeg ligger sgu ikk så meget i det mere.  

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Morgensol skriver:

Men hvis folk skal tænkte over hvordan de skriver fordi det forståes hårdere end man mener, så skal læseren vel også lige tage en slapper og faktisk læse det der står. Det går vel begge veje?

Jeg er ikke rygklapper, jeg skriver hvad jeg mener og det bliver jeg ved med...

Absolut.

Det er jo svært at læse hvad folk mener, når man ikke kan høre deres tonefald, se deres ansigt, etc.

Vi skal ALLE tænke os om når det er på skrift.

Jeg er tit super ironisk og det kan man altså ikke altid lige gennemskue på skrift, så har da redder mig selv ind i nogen ret "sjove" situationer.

Men det er lidt derfor jeg siger, man skal tænke sig om. Netop fordi i mange tilfælde er TS's følelse på spil og de fleste overreagerer jo med det samme når det kommer til ting som parforhold, børn, graviditet, osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.