Sur sur sur hønsegård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

grinny

Anonym skriver:

Arh, seee. Derfor er jeg anonym. I eller næsten alle gået i forsvartposition og får det til at lyde som om, at jeg mener vi kun kan skrive "Søde, dejlige skat, selvøflgeligt har du altid ret" og at alle dem, der er uenige, skal holde sig væk.

Der er altså en del herinde, der synes stemningen er skidt, et par stykker der har meldt sig ud pga. det, etc.

Hvis man opretter en tråd for at få andres meninger beder man om deres meninger, ikke at høre om hvorfor man er en dårlig person fordi de ikke er enige.

NEJ, ikke alle er på den måde og mange svarer ærligt og pænt, men nogen gør altså ikke. Man KAN godt svare ærligt uden at lyde negativ.

Og hvad med de tråde, hvor der absolut ikke bliver spurgt om råd eller meninger, hvor der alligevel bliver kommenteret negativt?

Det var jo udelukkende en opfordring til, at vi skal være søde mod hinande, ikke en opfordring til at skabe mere dårlig stemning.

Øv altså

Nu er det jeg skriver jo ikke myntet direkte til dig, men generelt. 

Det er så tit der kommer disse tråde, hvor man bare ønsker en bedre og mere positiv stemning og igen stiller jeg spørgsmålet, hvad er det vi forlanger og forventer af en INTERNETSIDE?

Tror virkelig der er alt for mange der ligger mere i det end hvad det egentlig er. Og derfor stiller jeg også spørgsmålet om vi virkelig hungrer så meget efter accept herinde? Hvorfor ikke få den i den virkelig verden.

Man skal passe på man ikke lægger for meget i det skrevne. Det du synes er hårdt skrevet, synes jeg måske ikke er hårdt osv osv. Vi vil aldrig kunne komme til en enighed i hvornår sproget er godt nok herinde for der sidder nogle virkelig skrappe damer der siger lige præcis hvad de tænker og der sidder nogle meget stille mus der helst bare gerne vil have af vide at det de gør er godt nok. Synes man skal gøre op med sig selv om man kan "klare" at være et sted hvor man ikke kender dem man skriver med og hvor man ikke ved hvad der bliver smidt i hovedet på en.

Jeg siger ikke at denne tråd skaber dårlig stemning herinde, jeg forstår bare ikke hvorfor der er brug for de her løfte pegefinger tråde.

Synes i stedet at det ville være meget bedre hvis dem der har noget på hjertet står frem og fortælller præcis hvad det er de forventer, vi andre der ikke forstår disse tråde får jo ikke noget ud af at folk vælger af være anonyme og nikke ja til det du, som TS, skriver (og nej det er ikke et tvivl spørgsmål en din anonymitet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Carina:-)

C-Dog skriver:

Hvorfor anonym? Det ville da indgyde respekt at stille sig op og ta bladet fra munden. Nu er du bare en af mange der brokker sig i mængden :-S synes dog ikke folk er så stride at det gør ondt. Det er da til at få fniller af lutter sukkersøde svar og meninger. Næ giv mig benhårde ladys, der kalder en spade for en spade, istedet for at lyde overfladisk venlige.

Hørt

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Hehe. Jaah den var været oppe og vende et par gange efterhånden.  

Men er det ikke bare sådan med os kvinder? ej jeg ligger sgu ikk så meget i det mere.  

Undskyld, det vidste jeg ikke

Har været her i omkring 1 års tid og har ikke lagt mærke til det.

Aaahh... det er jo lidt som at sige, at "Det er jo børn, så de må godt slå". Man kan ikke bruge hormon-undskyldningen til alt (ellers så ting nok en del anderledes ud herhjemme  )

Grunden til at jeg ligger noget i det er, at som TS er man ofte i forvejen et meget følsom sted og selvom man søger ærlige meninger kunne man godt bruge bare en smule blød indpakning, eller i det mindste et neutralt svar i stedet for noget negativt, som nogen - ikke alle - kommer med.

Tror dog efterhånden at jeg har gentaget mig selv en del gange så alle burde vide hvor jeg står

Hvorom alting er, så kan folk jo vælge at tænke sig lidt mere om eller lade være. Jeg tænkte bare det kunne være dejligt med en smule bedre stemning og heldigvis er ingen under tvang til at gøre som jeg siger

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Jeg undgik dem skam også til at starte med men nu er det bare blevet ret svært.

Og netop fordi her er fyldt med hormonelle kvinder opfordrede jeg til at tænke sig lidt mere om. Det var bare et håb om lidt mere god stemning (den kan man vel ikke få for meget af?  )

Og ja, man kan nemt blive misforstået. Som tidligere skrevet har jeg ofte fået at vide, at jeg lyder hård - endda i virkeligheden - fordi jeg mente at folk ville have ærlighed uden omsvøb, som mig. Men for nogen er det for meget på den måde, især med de emner, der plejer at være på baby.dk

Og ja, det er forskellig hvad man opfatter som en ordenlig tone, netop derfor jeg siger man måske skal overveje at TS (eller hvem man nu svarer) ikke opfatter det på samme måde.

Nej, vi skal ikke holde i hånd og sidde i rundkreds og snakke om følelser, men bare fordi det er et online forum må man alligevel gerne tage hensyn til andres følelser.

Men hvis man hele tiden skal tænke "ej, hvordan bliver det her nu opfattet?" Ender det da med atde bare bliver rygklapperi, for man kan jo ikke vide hvor "meget" den anden kan klare! ?

Jeg tror altså virkeligt også nogle herinde tager tingene lidt for personligt uden at der er det. Det er et internetforum! Langt de fleste vil vi aldrig møde...

Jeg har een herinde på min facebook resten har ingen anelse om hvad der ellers foregår i mit liv udover det jeg skriver herinde. Så uanset hvad der skrives til mig og hvor hidsig jeg evt lige kan blive i situationen, så er det altså ikke noget der påvirker mit liv når jeg logger af

-så måske de der føler sig ramt også nogle gange liiige skulle tænke på at det er et debatforum og at der findes en meget mindre hormonel verden udenfor

Anmeld

18. august 2013

Carina:-)

Jeg synes så tilgengæld at det er skønt at kunne være rygende uenige i en tråd-og så rørende enige i den næste.

Det er befriende at det hele ikke kun handler om babyprojekter og hvilken body man skal vælge-

Men derimod også seriøse spændende debatter.

Og ja gu kan man forvente at få et rap over nallerne indimellem,men det handler jo lige så meget om at folk bliver "tændt" og gerne vil slå deres mening fast-

Men samtidig handler det vel også om at man ikke kan se glimtet i øjet -Og nogen er måske også lidt sarte....?

Anyway så tænker jeg at self. skal vi alle kunne være her ,men vi ønsker vel ikke en side som f.eks Netbaby der efterhånden er ved at dø fordi ADMIN derinde blokerede alle der vovede at ytre sig lidt mere bramfridt end normalen.

(Og nej jeg er aldrig blevet blokeret derinde  

Anmeld

18. august 2013

Kløver

Anonym skriver:

Det synes jeg skam også

Det er jo dejligt hvis man selv har stirret sig totalt blind på den 12. graviditetstest og har brug for et par ekstra øjne.

Eller hvis man lige vil høre om man er pylremor fordi man overvejer at ringe til lægen pga. en lille ting, etc.

Men efterhånden har jeg bare set en del folk, der efter en af de "sure" tråde melder sig ud af baby.dk. Derfor denne tråd og opfordring.

Hvis man synes nogen spørger om noget for ofte, kan man jo heldigvis lade være med at svare. Dem, der går ind i en tråd for at sige "Nu er det også 8. gang i dag du opretter et indlæg om teste, hvor er du irriterende" kan jo i stedet finde en anden tråd at svare på.

Det er jo ikke at "være ærlig" når der sådan set ingen grund var til at svare sådan på indlægget. Forstår du hvad jeg mener?
Synes skam helt klar folk herinde generelt set er super dejlige, det er der ingen der skal være i tvivl om

Nogle gange har jeg så også været udenforstående for hvorfor nogle pludselig går, men det bliver også svært hvis folk ikke må sige deres mening, det er jo et forum/debatside og hvis man ikke må erklære sig uenig kan det være svært. Og generelt synes jeg langt fra vi er en flok af sure sure hønsekvinder men hormoner osv kan nogle gange også spille ind, og er langtfra første gang nogle har forladt siden over ting

Anmeld

18. august 2013

Kløver

Carina:-) skriver:

Jeg synes så tilgengæld at det er skønt at kunne være rygende uenige i en tråd-og så rørende enige i den næste.

Det er befriende at det hele ikke kun handler om babyprojekter og hvilken body man skal vælge-

Men derimod også seriøse spændende debatter.

Og ja gu kan man forvente at få et rap over nallerne indimellem,men det handler jo lige så meget om at folk bliver "tændt" og gerne vil slå deres mening fast-

Men samtidig handler det vel også om at man ikke kan se glimtet i øjet -Og nogen er måske også lidt sarte....?

Anyway så tænker jeg at self. skal vi alle kunne være her ,men vi ønsker vel ikke en side som f.eks Netbaby der efterhånden er ved at dø fordi ADMIN derinde blokerede alle der vovede at ytre sig lidt mere bramfridt end normalen.

(Og nej jeg er aldrig blevet blokeret derinde  

Enig

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Nu er det jeg skriver jo ikke myntet direkte til dig, men generelt. 

Det er så tit der kommer disse tråde, hvor man bare ønsker en bedre og mere positiv stemning og igen stiller jeg spørgsmålet, hvad er det vi forlanger og forventer af en INTERNETSIDE?

Tror virkelig der er alt for mange der ligger mere i det end hvad det egentlig er. Og derfor stiller jeg også spørgsmålet om vi virkelig hungrer så meget efter accept herinde? Hvorfor ikke få den i den virkelig verden.

Man skal passe på man ikke lægger for meget i det skrevne. Det du synes er hårdt skrevet, synes jeg måske ikke er hårdt osv osv. Vi vil aldrig kunne komme til en enighed i hvornår sproget er godt nok herinde for der sidder nogle virkelig skrappe damer der siger lige præcis hvad de tænker og der sidder nogle meget stille mus der helst bare gerne vil have af vide at det de gør er godt nok. Synes man skal gøre op med sig selv om man kan "klare" at være et sted hvor man ikke kender dem man skriver med og hvor man ikke ved hvad der bliver smidt i hovedet på en.

Jeg siger ikke at denne tråd skaber dårlig stemning herinde, jeg forstår bare ikke hvorfor der er brug for de her løfte pegefinger tråde.

Synes i stedet at det ville være meget bedre hvis dem der har noget på hjertet står frem og fortælller præcis hvad det er de forventer, vi andre der ikke forstår disse tråde får jo ikke noget ud af at folk vælger af være anonyme og nikke ja til det du, som TS, skriver (og nej det er ikke et tvivl spørgsmål en din anonymitet)

Jeg forlanger ikke, jeg forventer, at - selvom det er en internetside - at vi som voksne mennesker kan tænkte sig frem til at der sidder andre rigtige mennesker med rigtige følelser på den anden side af skærmen, og man derfor svarer dem på samme måde som man ville i virkeligheden.

Jeg synes det er en meget dårlig undskyldning at sige, at når det er på internettet må man gerne. Man ved jo godt der sidder nogen på den anden side.

Hvem siger at man hungrer efter accpet hvis man spørger om folks mening eller råd? Man må vel gerne forvente at blive ordenlig behandlet, også selvom man selv vælger at poste på en debatside? Ikke alle indlæg bliver jo opretter som debatter, men måske som et spørgsmål man søger svar på eller blot et brokke/juble indlæg.

Og ja, vi er 100% enige - nogen af os kan sagtens sige ting ligeud og tage det som det kommer, andre kan ikke. Derfor jeg sige man måske kunne bruge de 10 sekunder ekstra på at overveje, om det kunne misforstås.

Jeg synes man skal gøre op med sig selv, om man kan stå ved at behandle andre mennesker negativ bare fordi man ikke kender dem og man kan smide hvad som helst i hovedet på den - hvis vi skal vende den om

Og det er absolut ikke en løftet pegefinger, men en opfordring til folk, som man frit kan vælge at ignorere.

Der er jo en grund til at folk vælger at være anonyme. Jeg kan faktisk ikke helt forstår hvad du mener til sidst - altså, at man skulle lade være med at være anonym for at få ordenlige svar? Eller at man i hvert tråd skal starte med at skrive "jeg ønsker ingen negative svar" for at gøre det tydeligt for alle dem, der ikke forstår?

Det er et ærligt spørgsmål, da jeg ikke lige kan gennemskue formuleringen.

Mener selv at de fleste da ret fint formulerer hvad de gerne vil have svar på.

Desuden får folk jo ret ofte svar hvor man tydeligt kan se, at der er blevet forstået hvad der bliver spurgt om, men alligevel med en negativ formulering.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Men hvis man hele tiden skal tænke "ej, hvordan bliver det her nu opfattet?" Ender det da med atde bare bliver rygklapperi, for man kan jo ikke vide hvor "meget" den anden kan klare! ?

Jeg tror altså virkeligt også nogle herinde tager tingene lidt for personligt uden at der er det. Det er et internetforum! Langt de fleste vil vi aldrig møde...

Jeg har een herinde på min facebook resten har ingen anelse om hvad der ellers foregår i mit liv udover det jeg skriver herinde. Så uanset hvad der skrives til mig og hvor hidsig jeg evt lige kan blive i situationen, så er det altså ikke noget der påvirker mit liv når jeg logger af

-så måske de der føler sig ramt også nogle gange liiige skulle tænke på at det er et debatforum og at der findes en meget mindre hormonel verden udenfor

Nej nej, jeg mener da ikke man skal sidde og bruge en time på at oprette et svar på 2 sætninger. Kæft en aktivitet, der ville være herinde så

Men hvis man lige tager 10 sekunder og fx. læser hvad man lige har skrevet. Jeg har tit lige omformuleret et par ord fordi det ellers ville lyde meget grimt på skrift, selvom det ikke er sådan ment.

Og mht. det med debatforumet og internet hvor man aldrig møde folk, etc. har jeg lige skrevet i et andet svar, så kort:

Ja, det er et debatforum på internetter men er det ensbetydende med, at man ikke må forvente at blive ordenligt behandlet?

Og ja, nogen tager det for personligt, andre tager for let på det. Min pointe er jo at folk ikke opfatter det på samme måde så at vi måske alle skulle tænke os bare en smule ekstra om.

Og ja, det gælder også TS og folk der er enige med vedkommne.

Anmeld

18. august 2013

Wimmie

Synes ofte der er folk der skriver "Baby.dk har ændret sig" og "Det plejede at være et rart sted hvor man kunne skrive min mening" osv.

Jeg har været herinde i over 2 år og det har været det samme hele tiden... allerede dengang beklagede folk sig over at tonen havde ændret sig... ærligt talt, så tror jeg ikke den har ændret sig en dyt - der er nok bare kommet en større brugerflade med tiden 

Det er - og har hele tiden været - en side hovedsageligt med kvinder hvoraf mange er hormonelle, der vil ALTID være diskussioner hvor bølgerne går højt.

Når det er sagt så er jeg enig med TS i at tonen altid bør holdes god uanset hvad og at man ikke skal begynde med personlige angreb og svinere...

Men når DET er sagt, så er der ikke noget der giver mig mere fnidder end når folk bruger ordet "hønsegård" - slet ikke hvis man vil prøve at gøre tonen bedre, for der er ikke noget mere dobbeltmoralsk end når en person brokker sig over dårlig stemning ved at gå ind og rulle med øjnene og kalde det for en hønsegård -det er tværtimod konfliktoptrappende synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.