Sur sur sur hønsegård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.010 visninger
51 svar
112 synes godt om
18. august 2013

Anonym trådstarter

Ja, det er godt nok hvad det virker til at være herinde. Det kan godt være vi er en flok hormonelle kvinder og det går galt en gang imellem men hold da fast, folk har været gevaldigt sure i næsten samtlige tråde på det sidste.

Det er næsten ligemeget hvad emnet i tråden er, eller om TS spørger om råd eller bare vil ud med noget. En eller anden skal altid liiiige stikke og prikke og skrive ondt indtil det hele går af sporet.

Jeg vil stærkt opfordre alle til at tænkte sig om en ekstra gang før I svarer på en tråd. Hvis der bliver spurgt om råd eller meninger, så kom med det/den på en sober måde. Man kan godt være uenig uden at skændes eller lyde sur og ond. Situationsfornemmelse er et godt begreb i denne situation.

Hvis der ikke bliver bedt om råd og meninger men bare "luftet ud" og I ikke er enig i TS's holdninger, etc. så være søde at overveje at holde det for jer selv. Der er ingen, der får noget ud af den stemning der er herinde for tiden.

Tænk over, at ting ofte lyder hårdere på skrift end man måske ummidelbart mener det. Tænk over, at selvom man selv synes det bare er en ærlig mening, kan det godt lyde meget hårdt for den anden. Derfor skal man gøre sig lidt mere umage på skrift for at understrege, at det er ment på en god måde.

Så, KÆRE KVINDER, kan vi forsøge at være lidt sødere mod hinanden og for vores alles skyld forsøge at skabe en god stemning herinde, så man ikke skal være bange for at skrive uden anonymitet af frygt for at blive skudt ned?

Håber at vi alle kan være med til at gøre det hyggeligere herinde igen for I er ski da en skøn flok hjælpsomme, vidunderlige mennesker i det hele taget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

EnSødMor

HØRT! ;-) 

Har også oplevet det rigtig mange gange og jeg bliver hver gang forbavset over hvordan folk kan tillade sig at skrive til hinanden...  

Der skal selvfølgelig være plads til andres meninger også, men det skader jo ikke at bruge hjernen samtidig  

Anmeld

18. august 2013

C-Dog

Hvorfor anonym? Det ville da indgyde respekt at stille sig op og ta bladet fra munden. Nu er du bare en af mange der brokker sig i mængden :-S synes dog ikke folk er så stride at det gør ondt. Det er da til at få fniller af lutter sukkersøde svar og meninger. Næ giv mig benhårde ladys, der kalder en spade for en spade, istedet for at lyde overfladisk venlige.

Anmeld

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
C-Dog skriver:

Hvorfor anonym? Det ville da indgyde respekt at stille sig op og ta bladet fra munden. Nu er du bare en af mange der brokker sig i mængden :-S synes dog ikke folk er så stride at det gør ondt. Det er da til at få fniller af lutter sukkersøde svar og meninger. Næ giv mig benhårde ladys, der kalder en spade for en spade, istedet for at lyde overfladisk venlige.

AMEN!

Anmeld

18. august 2013

Kløver

Der har været et par enkelte tråde, men synes nu også set er det, synes da de fleste herinde er søde til at komme med råd og svar, jeg ser det som en blanding af folks frustrations tråde og synspunkt herpå, og det forventede/ønskede svar. Det er altid en del anderledes at stå i situationen og se den udefra. Noget jeg også tror spiller ind, er hvis nogle spørger konstant om det samme om og om igen og det kan sætte noget igang hos dem som bruger tid på at svare. Tror meget spiller ind men selv ser jeg nu ikke der er et overskyggende problem, synes generelt folk herinde er søde og kommer med gode råd og opbakning

Anmeld

18. august 2013

TNBC

C-Dog skriver:

Sådan skal det lyde... og så dem der siger at vi er andre snakker jo så ikke pænt til os, hvordan er de så bedre??

Altså det er jo ikke en debat hvis vi altid er enige..

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Jeg var ret sikker på, at en del ville se det som et muligt angreb på dem personligt eller som at jeg måske forsøgte at piske en stemning i vejret, eller som du siger, at jeg opfordrer folk til ikke at give deres ærlige meninger.

Jeg er en af dem, der føler, at der nogen gange er blevet snakket unødvendig hårdt til mig og har ikke lyst til at sidde med den dårlige følelse igen lige nu. Det håber jeg at du kan respektere.

Hvis vi skal generalisere så er vi to grupper herinde - dem, der synes der bliver snakket for hård, og dem der ikke gør.

Jeg opfordrer ikke til at man skal lyde overfladisk venlig, der får vi sgu ingenting ud af. Men ærlighed kan også præsenteres med lidt omtanke.

Hvis man som TS står i en situation, hvor følelser er på spil, kan man godt have brug for en sødere formulering frem for bare at få det smidt i hovedet.

Personlig foretrækker jeg 99% af tiden ren, "brutal" ærlighed men har alt for ofte erfaret, at langt fra alle er på samme måde. Så jeg sørger for at formulere mig sådan at folk får min ærlige mening men uden at det lyder som om hvad de gør er forkert, etc. Jeg forsøger i hvert fald

Desuden er der altså, i mine øjne, en del herinde, der kommenterer meget negativt på tråde, hvor der ikke er blevet bedt om hverken råd eller meninger. Og hvorfor gør man det?

Hvorfor ikke bare finde noget andet at tage sig til så, når TS ikke har brug for andres personlige meninger og man ved at man alligevel ikke bidrager med noget andet end mulig negativitet?

Og jeg er ked af, at du synes jeg brokker mig. Ville bare opfordre folk til at være lidt sødere mod hinanden. Man er jo heldigvis ikke under tvang til at gøre som jeg siger

Anmeld

18. august 2013

grinny

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad det er folk forventer at en internet side fyldt med kvinder?

Selvfølgelig er der visse tråde hvor jeg også tænker at man kunne have skrevet det på en anden og pænere måde, men synes ikke at der er flere tråde hvor folk er sure. Hvornår er verden blevet til et "klap hinanden på skulderen-sted"?  

Ja ja, vi skal da haveet klap på skulderen en gang imellem, men er det virkelig derfor vi opretter tråde herinde? For at få accept af en flok kvinder vi ikke kender en dyt til, ud over deres navn og profilbilled?

Når JEG opretter en tråd er det for at få meninger. Selvfølgelig er der tidspunkter hvor man måske ikke behøver sige sin mening hvis den ikke er pæn, f.eks. billedetråde med børn eller maver. Men ellers så synes jeg at tråde er til at dele forskellige meninger, og på den måde får man jo også udvidet sit eget syn på verden. 

Det er snart blevet for normalt at disse tråde skal oprettes en gang om måneden. Baby.dk er et godt sted med en masse dejlige kvinder, men man kan altså ikke forvente at få klap på skulderen hele tiden! 

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Der har været et par enkelte tråde, men synes nu også set er det, synes da de fleste herinde er søde til at komme med råd og svar, jeg ser det som en blanding af folks frustrations tråde og synspunkt herpå, og det forventede/ønskede svar. Det er altid en del anderledes at stå i situationen og se den udefra. Noget jeg også tror spiller ind, er hvis nogle spørger konstant om det samme om og om igen og det kan sætte noget igang hos dem som bruger tid på at svare. Tror meget spiller ind men selv ser jeg nu ikke der er et overskyggende problem, synes generelt folk herinde er søde og kommer med gode råd og opbakning

Det synes jeg skam også

Det er jo dejligt hvis man selv har stirret sig totalt blind på den 12. graviditetstest og har brug for et par ekstra øjne.

Eller hvis man lige vil høre om man er pylremor fordi man overvejer at ringe til lægen pga. en lille ting, etc.

Men efterhånden har jeg bare set en del folk, der efter en af de "sure" tråde melder sig ud af baby.dk. Derfor denne tråd og opfordring.

Hvis man synes nogen spørger om noget for ofte, kan man jo heldigvis lade være med at svare. Dem, der går ind i en tråd for at sige "Nu er det også 8. gang i dag du opretter et indlæg om teste, hvor er du irriterende" kan jo i stedet finde en anden tråd at svare på.

Det er jo ikke at "være ærlig" når der sådan set ingen grund var til at svare sådan på indlægget. Forstår du hvad jeg mener?
Synes skam helt klar folk herinde generelt set er super dejlige, det er der ingen der skal være i tvivl om

Anmeld

18. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg var på baby.dk første gang jeg blev gravid og elskede at være her inde men så mistede jeg så jeg tog en pause og kom tilbage igen for nogle måneder siden og ja hold da op hvor stemningen har ændret sig har inde jeg passer på hvad jeg skriver her inde og vis jeg nu vælger at skrive min mening og der så kommer et surt svar hvor folk prøver på at hakke en ned fordi man har forskellge meninger vælger jeg ofte ikke at svare for gider det ikke det er ikke derfor jeg er her inde fortrækker folk bare skriver jeg er ikke enig skriver pænt hvorfor og ikke bare hakker en ned. Ja folk er ikke ens og self har vi forskellige meninger men derfor kan man godt skrive pænt og raspektere hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.