Anonym skriver:
Jeg forlanger ikke, jeg forventer, at - selvom det er en internetside - at vi som voksne mennesker kan tænkte sig frem til at der sidder andre rigtige mennesker med rigtige følelser på den anden side af skærmen, og man derfor svarer dem på samme måde som man ville i virkeligheden.
Jeg synes det er en meget dårlig undskyldning at sige, at når det er på internettet må man gerne. Man ved jo godt der sidder nogen på den anden side.
Hvem siger at man hungrer efter accpet hvis man spørger om folks mening eller råd? Man må vel gerne forvente at blive ordenlig behandlet, også selvom man selv vælger at poste på en debatside? Ikke alle indlæg bliver jo opretter som debatter, men måske som et spørgsmål man søger svar på eller blot et brokke/juble indlæg.
Og ja, vi er 100% enige - nogen af os kan sagtens sige ting ligeud og tage det som det kommer, andre kan ikke. Derfor jeg sige man måske kunne bruge de 10 sekunder ekstra på at overveje, om det kunne misforstås.
Jeg synes man skal gøre op med sig selv, om man kan stå ved at behandle andre mennesker negativ bare fordi man ikke kender dem og man kan smide hvad som helst i hovedet på den - hvis vi skal vende den om 
Og det er absolut ikke en løftet pegefinger, men en opfordring til folk, som man frit kan vælge at ignorere.
Der er jo en grund til at folk vælger at være anonyme. Jeg kan faktisk ikke helt forstår hvad du mener til sidst - altså, at man skulle lade være med at være anonym for at få ordenlige svar? Eller at man i hvert tråd skal starte med at skrive "jeg ønsker ingen negative svar" for at gøre det tydeligt for alle dem, der ikke forstår?
Det er et ærligt spørgsmål, da jeg ikke lige kan gennemskue formuleringen.
Mener selv at de fleste da ret fint formulerer hvad de gerne vil have svar på.
Desuden får folk jo ret ofte svar hvor man tydeligt kan se, at der er blevet forstået hvad der bliver spurgt om, men alligevel med en negativ formulering.
Jeg siger ikke at de er en undskyldning, det jeg prøver at komme frem til er at lige meget hvem og hvad der sidder på den anden side kan svaret altid blive set negativt selvom personen der skriver svaret ikke mener det hårdt. Vi kan og skal ikke bestemme hvornår folk er for negative, den måde jeg svarer på er også den måde jeg ville svare ansigt til ansigt, men da dem på den anden side af skærmen ikke kan se min mimik, kan de ikke vide hvad jeg ligger i det, og jeg kan ikke se om de tager svaret for hårdt.
Og der mener jeg så at man ikke kan være på en internetside hvis man ikke kan skelne mellem det man gider læse/svare på og det man let og elegant kan springe over. Du og alle os andre kan ikke forvente at den der skriver svaret tænker over at personen på den anden side måske er meget følsom, og derfor ikke kan tåle den rå sandhed.
Men sådan er vi jo forskellige, jeg kan ikke se det gale i at folk skriver hvad de lyster, i mine debatter hopper jeg da bare videre eller læser det og bruger en del af det til at se emnet/debatten i et andet lys - sådan er jeg bare 
Meningen med det sidste jeg skrev er, at der tit i disse tråde dukker en masse anonyme svar frem hvor man giver TS ret i stedet bliver man nød til at stå ved det og fortælle lige præcis hvad det er. Jeg ved faktisk ikke hvilke tråde lige præcis denne tråd handler om, og der er flere der nok har det sådan - så stå frem! Og fortæl det i stedet for bare at tie og håbe på de her "månedstråde" hjælper på det 
Og igen, dette er jo slet ikke til dig da jeg for det første ikke ved hvem du er, og som sagt heller ikke helt ved hvilke tråde der er tale om - det er bare et svar til selve det skrevne i debatten