Sur sur sur hønsegård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg synes så tilgengæld at det er skønt at kunne være rygende uenige i en tråd-og så rørende enige i den næste.

Det er befriende at det hele ikke kun handler om babyprojekter og hvilken body man skal vælge-

Men derimod også seriøse spændende debatter.

Og ja gu kan man forvente at få et rap over nallerne indimellem,men det handler jo lige så meget om at folk bliver "tændt" og gerne vil slå deres mening fast-

Men samtidig handler det vel også om at man ikke kan se glimtet i øjet -Og nogen er måske også lidt sarte....?

Anyway så tænker jeg at self. skal vi alle kunne være her ,men vi ønsker vel ikke en side som f.eks Netbaby der efterhånden er ved at dø fordi ADMIN derinde blokerede alle der vovede at ytre sig lidt mere bramfridt end normalen.

(Og nej jeg er aldrig blevet blokeret derinde  

Jeg har været top i klassen hver gang det kom til at debattere, for hvor er det bare fedt!

Og når det er en rigtig debat er jeg sgu da med på den. Og ja, når man er uenig og/eller forsøger at få sin mening frem så de andre forstår den, kan man sagtens få et rap over nallerne.

Det er jo super fedt at se nye synsvinkler, lære noget nyt...

MEN det er jo ikke alle indlæg herinde der er debatter. Og ikke alle indlæg har brug for modsigende kommentarer, hvis der fx. ikke er blevet bedt om råd/meninger men man bare skal ud med noget.

Kan du se hvor jeg vil hen med alt det her?

Og selv om man debatterer kan man jo sagtens holde en sober tone.

Hvis man er sart kan man holde sig ude af debatterne. Men hvis man som TS er sart er det jo lidt svært. Og der er vel ikke kun os, der kan tage det, der har lov til at poste herinde?

Jeg er ikke sart normalt men når det fx. kommer til baby eller parforhold har jeg en meget kortere lunte og bliver hurtigt sur, så når jeg opretter tråde tager jeg også lige for god ordens skyld en dyb indånding og spørger ind til det, hvis jeg ikke er sikker på, om et svar er ment på den ene eller anden måde.

Uanset om det er en internetside og debatside eller ej, handler det jo stadig om folks følelser og problemer, og de bliver jo ikke mindre vigtige af, at man er sart eller at det er online.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nogle gange har jeg så også været udenforstående for hvorfor nogle pludselig går, men det bliver også svært hvis folk ikke må sige deres mening, det er jo et forum/debatside og hvis man ikke må erklære sig uenig kan det være svært. Og generelt synes jeg langt fra vi er en flok af sure sure hønsekvinder men hormoner osv kan nogle gange også spille ind, og er langtfra første gang nogle har forladt siden over ting

Jeg synes skam også vi generelt set er en dejlig folk herinde  Men på det sidste har jeg bare en ret dårlig følelse hver gang jeg går herind.

Og man må gerne erklære sig uenig så meget man vil (og heldigvis for det), og ja, vi bliver aldrig alle enige om hvor meget der skal til før det er en negativ tone.

Men nogen gange synes jeg altså man godt lige kan overveje om modtageren vil opfatte svaret på en dårlige måde om om det er negativt formuleret.

Og desuden er der jo folk, der poster decideret unødvendige negative svar hvor jeg virkeligt ikke kan tro på, at man "ikke selv synes det var negativt".

Fx. hvis man går ind i en tråd og skriver, "Nu er det 8. gang du har postet billeder af tests "

Men ja, alt i alt - det var bare en venligt ment opfordring, der helt klart er tilladt at debatere. For dem, der vil følge den, super. For dem, der ikke vil, super. For dem, der føler sig ramt - overvej at følge den...

Anmeld

18. august 2013

grinny

Anonym skriver:

Jeg forlanger ikke, jeg forventer, at - selvom det er en internetside - at vi som voksne mennesker kan tænkte sig frem til at der sidder andre rigtige mennesker med rigtige følelser på den anden side af skærmen, og man derfor svarer dem på samme måde som man ville i virkeligheden.

Jeg synes det er en meget dårlig undskyldning at sige, at når det er på internettet må man gerne. Man ved jo godt der sidder nogen på den anden side.

Hvem siger at man hungrer efter accpet hvis man spørger om folks mening eller råd? Man må vel gerne forvente at blive ordenlig behandlet, også selvom man selv vælger at poste på en debatside? Ikke alle indlæg bliver jo opretter som debatter, men måske som et spørgsmål man søger svar på eller blot et brokke/juble indlæg.

Og ja, vi er 100% enige - nogen af os kan sagtens sige ting ligeud og tage det som det kommer, andre kan ikke. Derfor jeg sige man måske kunne bruge de 10 sekunder ekstra på at overveje, om det kunne misforstås.

Jeg synes man skal gøre op med sig selv, om man kan stå ved at behandle andre mennesker negativ bare fordi man ikke kender dem og man kan smide hvad som helst i hovedet på den - hvis vi skal vende den om

Og det er absolut ikke en løftet pegefinger, men en opfordring til folk, som man frit kan vælge at ignorere.

Der er jo en grund til at folk vælger at være anonyme. Jeg kan faktisk ikke helt forstår hvad du mener til sidst - altså, at man skulle lade være med at være anonym for at få ordenlige svar? Eller at man i hvert tråd skal starte med at skrive "jeg ønsker ingen negative svar" for at gøre det tydeligt for alle dem, der ikke forstår?

Det er et ærligt spørgsmål, da jeg ikke lige kan gennemskue formuleringen.

Mener selv at de fleste da ret fint formulerer hvad de gerne vil have svar på.

Desuden får folk jo ret ofte svar hvor man tydeligt kan se, at der er blevet forstået hvad der bliver spurgt om, men alligevel med en negativ formulering.

Jeg siger ikke at de er en undskyldning, det jeg prøver at komme frem til er at lige meget hvem og hvad der sidder på den anden side kan svaret altid blive set negativt selvom personen der skriver svaret ikke mener det hårdt. Vi kan og skal ikke bestemme hvornår folk er for negative, den måde jeg svarer på er også den måde jeg ville svare ansigt til ansigt, men da dem på den anden side af skærmen ikke kan se min mimik, kan de ikke vide hvad jeg ligger i det, og jeg kan ikke se om de tager svaret for hårdt.

Og der mener jeg så at man ikke kan være på en internetside hvis man ikke kan skelne mellem det man gider læse/svare på og det man let og elegant kan springe over. Du og alle os andre kan ikke forvente at den der skriver svaret tænker over at personen på den anden side måske er meget følsom, og derfor ikke kan tåle den rå sandhed.

Men sådan er vi jo forskellige, jeg kan ikke se det gale i at folk skriver hvad de lyster, i mine debatter hopper jeg da bare videre eller læser det og bruger en del af det til at se emnet/debatten i et andet lys - sådan er jeg bare

Meningen med det sidste jeg skrev er, at der tit i disse tråde dukker en masse anonyme svar frem hvor man giver TS ret i stedet bliver man nød til at stå ved det og fortælle lige præcis hvad det er. Jeg ved faktisk ikke hvilke tråde lige præcis denne tråd handler om, og der er flere der nok har det sådan - så stå frem! Og fortæl det i stedet for bare at tie og håbe på de her "månedstråde" hjælper på det 

Og igen, dette er jo slet ikke til dig da jeg for det første ikke ved hvem du er, og som sagt heller ikke helt ved hvilke tråde der er tale om - det er bare et svar til selve det skrevne i debatten  

Anmeld

18. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Jeg forlanger ikke, jeg forventer, at - selvom det er en internetside - at vi som voksne mennesker kan tænkte sig frem til at der sidder andre rigtige mennesker med rigtige følelser på den anden side af skærmen, og man derfor svarer dem på samme måde som man ville i virkeligheden.

Jeg synes det er en meget dårlig undskyldning at sige, at når det er på internettet må man gerne. Man ved jo godt der sidder nogen på den anden side.

Hvem siger at man hungrer efter accpet hvis man spørger om folks mening eller råd? Man må vel gerne forvente at blive ordenlig behandlet, også selvom man selv vælger at poste på en debatside? Ikke alle indlæg bliver jo opretter som debatter, men måske som et spørgsmål man søger svar på eller blot et brokke/juble indlæg.

Og ja, vi er 100% enige - nogen af os kan sagtens sige ting ligeud og tage det som det kommer, andre kan ikke. Derfor jeg sige man måske kunne bruge de 10 sekunder ekstra på at overveje, om det kunne misforstås.

Jeg synes man skal gøre op med sig selv, om man kan stå ved at behandle andre mennesker negativ bare fordi man ikke kender dem og man kan smide hvad som helst i hovedet på den - hvis vi skal vende den om

Og det er absolut ikke en løftet pegefinger, men en opfordring til folk, som man frit kan vælge at ignorere.

Der er jo en grund til at folk vælger at være anonyme. Jeg kan faktisk ikke helt forstår hvad du mener til sidst - altså, at man skulle lade være med at være anonym for at få ordenlige svar? Eller at man i hvert tråd skal starte med at skrive "jeg ønsker ingen negative svar" for at gøre det tydeligt for alle dem, der ikke forstår?

Det er et ærligt spørgsmål, da jeg ikke lige kan gennemskue formuleringen.

Mener selv at de fleste da ret fint formulerer hvad de gerne vil have svar på.

Desuden får folk jo ret ofte svar hvor man tydeligt kan se, at der er blevet forstået hvad der bliver spurgt om, men alligevel med en negativ formulering.

Jeg skriver herinde, som jeg snakker i den virkelige verden.

Hvis nogen synes jeg er for hård, for blød, eller for meget midt i mellem, så håber jeg de skriver det i en pb til mig. Så kan jeg fortælle hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Eller spørg i tråden "hvorfor skriver du sådan", det gør jeg også selv ind i mellem, det gør det meget lettere at forstå.

Der vil altid være nogle enkelte, der har behov for at hævde sig over for andre, og dem tror jeg ikke man kan gøre noget ved. -De er så heldigvis ret hurtigt, let genkendelige. -Der må man så også som læser tage en beslutning om, at lade det suse ind af det ene øje og ud af det andet.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Synes ofte der er folk der skriver "Baby.dk har ændret sig" og "Det plejede at være et rart sted hvor man kunne skrive min mening" osv.

Jeg har været herinde i over 2 år og det har været det samme hele tiden... allerede dengang beklagede folk sig over at tonen havde ændret sig... ærligt talt, så tror jeg ikke den har ændret sig en dyt - der er nok bare kommet en større brugerflade med tiden 

Det er - og har hele tiden været - en side hovedsageligt med kvinder hvoraf mange er hormonelle, der vil ALTID være diskussioner hvor bølgerne går højt.

Når det er sagt så er jeg enig med TS i at tonen altid bør holdes god uanset hvad og at man ikke skal begynde med personlige angreb og svinere...

Men når DET er sagt, så er der ikke noget der giver mig mere fnidder end når folk bruger ordet "hønsegård" - slet ikke hvis man vil prøve at gøre tonen bedre, for der er ikke noget mere dobbeltmoralsk end når en person brokker sig over dårlig stemning ved at gå ind og rulle med øjnene og kalde det for en hønsegård -det er tværtimod konfliktoptrappende synes jeg.

Aner ikke om det har ændret sig vildt meget i det lange løb eftersom jeg har været her i ca. 1 år, men kan da tydeligt mærke forskel de sidste par måneder.

Og der er forskel på om bølgerne går højt fordi man er uenig eller fordi man er negativ, i min verden.

Og se, det der er et godt eksempel på, at jeg ikke har overvejet at andre kunne opfatte ordet hønsegård på den måde.

Jeg mente det jo ikke som at rulle med øjnene, men mere som at vi altså er en stor folk kvinder samlet herinde - en "hønsegård", på en god måde.

Nu skal jeg vidst give mig selv et rap over fingrene for ikke at tænke mig om

Folk bliver aldrig enige om hvad der er nok og hvad der er for meget når det kommer til sproget på skrift og ens ærlige mening, men det var jo bare min mening at her er lidt surt herinde for tiden og om ikke folk kunne overveje at tænke sig lidt ekstra om for måske at forbedre det.

Heldigvis har jeg lov til det og heldigvis har I lov til at ignorere det Som min pointe var helt fra start - men behøver jo ikke kommenterer på enhver ting, især hvis man ved man ikke kan svare ordenligt. Men man må gerne. Derfra ordet opfrodring, ikke tvang

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg siger ikke at de er en undskyldning, det jeg prøver at komme frem til er at lige meget hvem og hvad der sidder på den anden side kan svaret altid blive set negativt selvom personen der skriver svaret ikke mener det hårdt. Vi kan og skal ikke bestemme hvornår folk er for negative, den måde jeg svarer på er også den måde jeg ville svare ansigt til ansigt, men da dem på den anden side af skærmen ikke kan se min mimik, kan de ikke vide hvad jeg ligger i det, og jeg kan ikke se om de tager svaret for hårdt.

Og der mener jeg så at man ikke kan være på en internetside hvis man ikke kan skelne mellem det man gider læse/svare på og det man let og elegant kan springe over. Du og alle os andre kan ikke forvente at den der skriver svaret tænker over at personen på den anden side måske er meget følsom, og derfor ikke kan tåle den rå sandhed.

Men sådan er vi jo forskellige, jeg kan ikke se det gale i at folk skriver hvad de lyster, i mine debatter hopper jeg da bare videre eller læser det og bruger en del af det til at se emnet/debatten i et andet lys - sådan er jeg bare

Meningen med det sidste jeg skrev er, at der tit i disse tråde dukker en masse anonyme svar frem hvor man giver TS ret i stedet bliver man nød til at stå ved det og fortælle lige præcis hvad det er. Jeg ved faktisk ikke hvilke tråde lige præcis denne tråd handler om, og der er flere der nok har det sådan - så stå frem! Og fortæl det i stedet for bare at tie og håbe på de her "månedstråde" hjælper på det 

Og igen, dette er jo slet ikke til dig da jeg for det første ikke ved hvem du er, og som sagt heller ikke helt ved hvilke tråde der er tale om - det er bare et svar til selve det skrevne i debatten  

Jamen, så er vi da egenligt ret enige

Jeg siger jo heller ikke at det kun er dem, der svarer, der svarer negativt. TS kan jo også sagtens opfatte det negativt og svare dårligt igen.

Og når folk ikke kan høre din stemme og se din minik, er det så ikke der man skal svare på en anden måde end man ville i virkeligheden?
Hvis jeg svarede som jeg gør uden i den virkelige verden, ville jeg nok være blevet blokeret herfra - jeg siger tit ting meget rent ud og det er folk sjovt nok ikke altid super glade for. Og det er endnu værre på skrift.

Jeg synes så faktisk godt at man kan forvente, at når man kommunikerer med en anden person, at man så forsøger at formulere sig på en okay måde. Ikke sagt på den måde at "Nårh ja, måske er TS super følsom så nu skal jeg pakke det ind i sukker eller bare intet sige." Men måske bare lige tænke, hey, er det okay formuleret eller plejer jeg at formulere mig hårdt og måske kunne indsætte en smuley" eller lignende.

Og ja, man kan sagtens springe over det, men det er jo nogen indlæg der er negatvie bare for at være det. Og hvis hele tråden er fyldt med "DU TAGER FEJL" indlæg når man måske bed om et ret enkelt ja/nej svar, er det jo lidt svært.

For det første oprettede jeg denne tråd som anonym efter lang tids overvejelse fordi jeg er en af dem, der ret ofte får meget negative svar når jeg står frem og meget fine svar når jeg er anonym. Men det er jo som det er.

Til det andet vil jeg så mene, at man vel har lov til at være både enig og uenig med TS som anonym - så længe man ikke bruger anonymitetet som dække for at være ond eller sige ting, man ellers ikke ville gøre fordi man ved de er negative. Hvis man nu bruger den fordi man er usikker på sig selv er det vel i orden, tænker jeg.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Jeg skriver herinde, som jeg snakker i den virkelige verden.

Hvis nogen synes jeg er for hård, for blød, eller for meget midt i mellem, så håber jeg de skriver det i en pb til mig. Så kan jeg fortælle hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Eller spørg i tråden "hvorfor skriver du sådan", det gør jeg også selv ind i mellem, det gør det meget lettere at forstå.

Der vil altid være nogle enkelte, der har behov for at hævde sig over for andre, og dem tror jeg ikke man kan gøre noget ved. -De er så heldigvis ret hurtigt, let genkendelige. -Der må man så også som læser tage en beslutning om, at lade det suse ind af det ene øje og ud af det andet.

Jeg ville blive smidt ud hvis jeg gjorde det samme, er lidt for hård i min formulering normalt

Jeg plejer selv enten at spørge ind til et indlæg, jeg synes er negativt, eller ignorere det.

Men det er ikke alle der kan det (og nej, vi er individuelt ikke TS's mødre og skal ikke holde dem i hånden) og nogen gange er hele tråde fyldt med sådanne indlæg.

Og ja, man kan aldrig fikse det helt, men håber da heller ikke jeg har ødelagt noget ved at førsøge en smule

Anmeld

18. august 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Ja, det er godt nok hvad det virker til at være herinde. Det kan godt være vi er en flok hormonelle kvinder og det går galt en gang imellem men hold da fast, folk har været gevaldigt sure i næsten samtlige tråde på det sidste.

Det er næsten ligemeget hvad emnet i tråden er, eller om TS spørger om råd eller bare vil ud med noget. En eller anden skal altid liiiige stikke og prikke og skrive ondt indtil det hele går af sporet.

Jeg vil stærkt opfordre alle til at tænkte sig om en ekstra gang før I svarer på en tråd. Hvis der bliver spurgt om råd eller meninger, så kom med det/den på en sober måde. Man kan godt være uenig uden at skændes eller lyde sur og ond. Situationsfornemmelse er et godt begreb i denne situation.

Hvis der ikke bliver bedt om råd og meninger men bare "luftet ud" og I ikke er enig i TS's holdninger, etc. så være søde at overveje at holde det for jer selv. Der er ingen, der får noget ud af den stemning der er herinde for tiden.

Tænk over, at ting ofte lyder hårdere på skrift end man måske ummidelbart mener det. Tænk over, at selvom man selv synes det bare er en ærlig mening, kan det godt lyde meget hårdt for den anden. Derfor skal man gøre sig lidt mere umage på skrift for at understrege, at det er ment på en god måde.

Så, KÆRE KVINDER, kan vi forsøge at være lidt sødere mod hinanden og for vores alles skyld forsøge at skabe en god stemning herinde, så man ikke skal være bange for at skrive uden anonymitet af frygt for at blive skudt ned?

Håber at vi alle kan være med til at gøre det hyggeligere herinde igen for I er ski da en skøn flok hjælpsomme, vidunderlige mennesker i det hele taget.

Altså jeg har efterhånden bare accepteret, at det er sådan det er, og at det nok ikke bliver anderledes. Bølgerne går højt i perioder, og de perioder har der været MANGE af i den tid jeg har været her! Jeg siger ikke det er okay, men jeg har opgivet håbet om det bliver anderledes Jeg tænker i stedet, at "det starter med mig selv", og så sørger jeg for selv at tale pænt til folk, og andet kan man vel ikke rigtig gøre. Og i de perioder hvor jeg får for meget af hønsegården, sletter jeg mig for en periode.

Jeg ved ikke om det er størrelsen på siden eller aldersgruppen, for jeg er på en anden side jeg ligeledes har været på i cirka et par år, og jeg har aldrig oplevet hønsegård derinde.

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Der er forskel på debat og så decideret angreb på personen bare fordi man er af anden mening.

Jeg siger jo netop at man gerne må have forskellige meninger men at man nogen gange lige skal overveje, om det nødvendigvis skal luftes eller om det kunne gøres på en lidt anden måde.

Altså, det du måske ville finde en okay fin formulering ville TS måske se som et angreb fordi vedkommne er meget ked af det, sur, etc.

Fx. i den tråd omkring venindes søster og bryllup.

Man kan jo sige, "Jeg synes helt klart at du ikke har krav på at blive inviteret da du ikke kender søsteren så godt. Din veninde kan jo heller ikke bestemme på hendes søsters vegne og du gør hende måske forlegen."
I stedet for at skrive "Ej, helt ærligt, mener du det SERIØST  Du opfører dig vildt barnligt, etc."

Du er helt klart velkommen til at give din mening men hvad jeg prøver at sige er, at man kan gøre det på mere eller mindre heldige måder.

Det samme gælder for "de andre". For som du siger, nogen gange er dem, der er enige med trådstarter også gode til at svare negativt tilbage, og det hører lige så meget med under det jeg omtaler som "den sure hønsegård". Det har intet at gøre med om man er enig eller uenig med trådstartet og de andre/hinanden imellem. Det har noget at gøre med, at vi alle skal snakke ordenligt til hinande. Var det bedre formuleret? For du lyder lidt som om du tror jeg opfordrer til enten at være enig med TS eller intet sige og damn hvor ville der blive kedeligt herinde så.

Nu får du sådan et fordi jeg gider altså ikke være med til at skabe dårlig stemning bare fordi jeg valgte at være anonym.

Tak for krammet...

Du lyder fornuftig, så jeg spørg lige dig. Jeg skrev i den med brylluppet at jeg synes Ts lød som en 12årig der ikke var blevet inviteret med til fest.
Og straks havde jeg sagt at hun havde mentalitet som et barn og at sådan kunne man ikke snakke til folk.. og sådan noget.
Jeg kan bare ikke se det slemme i det og når jeg skriver fest, handler det jo bare lige om den situation, hvor hun faktisk lød som en preeteen, og det behøver jo ikke være dårligt, men bare en sammenligning.

Anmeld

18. august 2013

Kløver

Wimmie skriver:

Synes ofte der er folk der skriver "Baby.dk har ændret sig" og "Det plejede at være et rart sted hvor man kunne skrive min mening" osv.

Jeg har været herinde i over 2 år og det har været det samme hele tiden... allerede dengang beklagede folk sig over at tonen havde ændret sig... ærligt talt, så tror jeg ikke den har ændret sig en dyt - der er nok bare kommet en større brugerflade med tiden 

Det er - og har hele tiden været - en side hovedsageligt med kvinder hvoraf mange er hormonelle, der vil ALTID være diskussioner hvor bølgerne går højt.

Når det er sagt så er jeg enig med TS i at tonen altid bør holdes god uanset hvad og at man ikke skal begynde med personlige angreb og svinere...

Men når DET er sagt, så er der ikke noget der giver mig mere fnidder end når folk bruger ordet "hønsegård" - slet ikke hvis man vil prøve at gøre tonen bedre, for der er ikke noget mere dobbeltmoralsk end når en person brokker sig over dårlig stemning ved at gå ind og rulle med øjnene og kalde det for en hønsegård -det er tværtimod konfliktoptrappende synes jeg.

Enig hørte det samme da jeg oprettede min profil for snart 5 år siden, og dengang var der også folk som forlod siden fordi de blev fornærmet over et eller andet eller følte sig trådt på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.