Sur sur sur hønsegård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

ano14316

Anonym skriver:

Der er forskel på debat og så decideret angreb på personen bare fordi man er af anden mening.

Jeg siger jo netop at man gerne må have forskellige meninger men at man nogen gange lige skal overveje, om det nødvendigvis skal luftes eller om det kunne gøres på en lidt anden måde.

Altså, det du måske ville finde en okay fin formulering ville TS måske se som et angreb fordi vedkommne er meget ked af det, sur, etc.

Fx. i den tråd omkring venindes søster og bryllup.

Man kan jo sige, "Jeg synes helt klart at du ikke har krav på at blive inviteret da du ikke kender søsteren så godt. Din veninde kan jo heller ikke bestemme på hendes søsters vegne og du gør hende måske forlegen."
I stedet for at skrive "Ej, helt ærligt, mener du det SERIØST  Du opfører dig vildt barnligt, etc."

Du er helt klart velkommen til at give din mening men hvad jeg prøver at sige er, at man kan gøre det på mere eller mindre heldige måder.

Det samme gælder for "de andre". For som du siger, nogen gange er dem, der er enige med trådstarter også gode til at svare negativt tilbage, og det hører lige så meget med under det jeg omtaler som "den sure hønsegård". Det har intet at gøre med om man er enig eller uenig med trådstartet og de andre/hinanden imellem. Det har noget at gøre med, at vi alle skal snakke ordenligt til hinande. Var det bedre formuleret? For du lyder lidt som om du tror jeg opfordrer til enten at være enig med TS eller intet sige og damn hvor ville der blive kedeligt herinde så.

Nu får du sådan et fordi jeg gider altså ikke være med til at skabe dårlig stemning bare fordi jeg valgte at være anonym.

Jeg synes bare virkekig ofte at jeg oplever at folk føler sig personligt angrebet hvis man ikke er enig.. og det finder jeg temmelig belastende..

For ganske nylig var der en debat hvor jeg dybest set var enig med ts, men kritiseret den generelle måde at blive enige om at en anden tager fejl... Og ts blev ved med at gå på mig, som om jeg havde givet hende en direkte sviner, indtil jeg trak mig fra debatten...

Og det oplever jeg virkelig ofte så man melder sig uenig med pøblen af for ts, så for man bare balde, og det grænser virkelig ofte til personlige angreb...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Jeg ville blive smidt ud hvis jeg gjorde det samme, er lidt for hård i min formulering normalt

Jeg plejer selv enten at spørge ind til et indlæg, jeg synes er negativt, eller ignorere det.

Men det er ikke alle der kan det (og nej, vi er individuelt ikke TS's mødre og skal ikke holde dem i hånden) og nogen gange er hele tråde fyldt med sådanne indlæg.

Og ja, man kan aldrig fikse det helt, men håber da heller ikke jeg har ødelagt noget ved at førsøge en smule

Nej det skulle da ikke gerne ødelægge noget, jeg undrer mig bare over, at du ikke vil give dig til kende. -Men sådan er der så meget jeg undrer mig over.

Jeg synes blot det letteste er at gå til kilden selv, eks. kunne du både starte denne debat og skrive pb til dem du mener der går over stregen, så får de/jeg mulighed for at svare direkte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.