Anonym skriver:
Der er forskel på debat og så decideret angreb på personen bare fordi man er af anden mening.
Jeg siger jo netop at man gerne må have forskellige meninger men at man nogen gange lige skal overveje, om det nødvendigvis skal luftes eller om det kunne gøres på en lidt anden måde.
Altså, det du måske ville finde en okay fin formulering ville TS måske se som et angreb fordi vedkommne er meget ked af det, sur, etc.
Fx. i den tråd omkring venindes søster og bryllup.
Man kan jo sige, "Jeg synes helt klart at du ikke har krav på at blive inviteret da du ikke kender søsteren så godt. Din veninde kan jo heller ikke bestemme på hendes søsters vegne og du gør hende måske forlegen."
I stedet for at skrive "Ej, helt ærligt, mener du det SERIØST
Du opfører dig vildt barnligt, etc."
Du er helt klart velkommen til at give din mening men hvad jeg prøver at sige er, at man kan gøre det på mere eller mindre heldige måder.
Det samme gælder for "de andre". For som du siger, nogen gange er dem, der er enige med trådstarter også gode til at svare negativt tilbage, og det hører lige så meget med under det jeg omtaler som "den sure hønsegård". Det har intet at gøre med om man er enig eller uenig med trådstartet og de andre/hinanden imellem. Det har noget at gøre med, at vi alle skal snakke ordenligt til hinande. Var det bedre formuleret? For du lyder lidt som om du tror jeg opfordrer til enten at være enig med TS eller intet sige og damn hvor ville der blive kedeligt herinde så.
Nu får du sådan et
fordi jeg gider altså ikke være med til at skabe dårlig stemning bare fordi jeg valgte at være anonym.
Jeg synes bare virkekig ofte at jeg oplever at folk føler sig personligt angrebet hvis man ikke er enig.. og det finder jeg temmelig belastende..
For ganske nylig var der en debat hvor jeg dybest set var enig med ts, men kritiseret den generelle måde at blive enige om at en anden tager fejl... Og ts blev ved med at gå på mig, som om jeg havde givet hende en direkte sviner, indtil jeg trak mig fra debatten...
Og det oplever jeg virkelig ofte så man melder sig uenig med pøblen af

for ts, så for man bare balde, og det grænser virkelig ofte til personlige angreb...