Ikke inviteret til bedste venindes søster's bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Faith

Kan overhovedet ikke se hvorfor hun skulle invitere dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Kløver

LuLy skriver:

Prøv at hav lidt situationsfornemmelse. Her er en pige som åbenbart føler sig såret over ikke at være inviteret til et bryllup som vi andre ikke mener hun burde blive inviterer til. Tror du så ikke der er en risiko for at hun bliver såret over det du skriver? At hun ikke bare kan smile af det, bare fordi du kan?

Her er bare INGEN empati herinde i øjeblikket, ingen viser ret meget hensyn og har bare et kæmpe behov for at hævde sig selv ved at fortælle andre hvor galt de er på den.

Jeg skrev selv som jeg gjorde, da jeg ikke tror ts havde tænkt over hvad det vil koste at holde bryllup og hvor stort et bryllup ville blive hvis alle skulle inviteres
Kom til at tænke på nogle kulturer hvor man inviterer alt og alle med fra nærmeste familie til bageren, postbudet, og venners venners venner, hvor man har hørt om bryllupper på 800-900 gæster

Anmeld

18. august 2013

Faith

Faith skriver:

Kan overhovedet ikke se hvorfor hun skulle invitere dig

Har lige læst hele tråden igennem, og mit svar var vidst fuldstændig overflødigt. Der er vidst blevet sagt nok ikke så pæne ord i denne tråd. Min er hermed trukket tilbage

Til ts: Synes ikke du kan forvente at blive inviteret. Men som en anden skriver: Tag til globryllup! Det er også super hyggeligt. Du får ikke festen med, men mon ik der snart er en i din tætte vennekreds som skal giftes. Så kan du se frem til det i stedet.

Anmeld

18. august 2013

klmf

Hvis jeg blev spurgt af en af min søskendes venner om hun måtte komme med til mit bryllup, så ville jeg synes det var meget akavet og aldeles upassende. Så det var meget nemt at besvare dit spørgsmål, for jeg synes det er et meget upassende spørgsmål og du risikerer at gøre hende forlegen - hvilket hun slet ikke skal være. Synes du kan tage med til globryllup og give dem en fin buket blomster hvis du har lyst.

Anmeld

18. august 2013

Hyacinth

Yurie skriver:

At skrive hun er som en 12årig er grimt??? Tro mig det er ikke slemt.. det er jeg blevet kaldt tit eller bare at jeg opfører mig som et et barn... det har ikke skadet mig.. så nej jeg synes ikke jeg svarer grimt, og brug for at hæve mig over ændre. Men jeg fortæller hende hvordan jeg synes hun opfører sig.. så må du synes jeg er ond, snakker grimt.. men det synes jeg ikke..

Ja, det er det faktisk, hvis du spørger de kloge som ved hvad god kommunikation er.

At skrive/tale grimt er ikke blot at bruge skældsord eller lign.
Det er live så meget tonen i sproget/de skrevne ord og det er ordene du vælger at bruge.
Det kan jo være, at jeg tolker dit sprogbrug som, at du faktisk har "taget skade" af at andre har talt sådan til dig.
Ligesom at et barn der bliver slået, er i risiko for selv at slå sine børn/andre. Det er en skade. Også selvom man måske ikke selv ville mene det.

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Hyacinth skriver:

Ja, det er det faktisk, hvis du spørger de kloge som ved hvad god kommunikation er.

Det er live så meget tonen i sproget/de skrevne ord og det er ordene du vælger at bruge.
Det kan jo være, at jeg tolker dit sprogbrug som, at du faktisk har "taget skade" af at andre har talt sådan til dig.
Ligesom at et barn der bliver slået, er i risiko for selv at slå sine børn/andre. Det er en skade. Også selvom man måske ikke selv ville mene det.

Fint så du mener at jeg er skadet... det er så din mening, men jeg er ligeglad med hvad du mener... for jeg er ikke skadet, men jeg siger min mening.. jeg bander hvis jeg bliver sur, men jeg går ikke og bander hele tiden. Jeg er rigtig følsom, så kan da godt selv mærke hvis jeg synes at det jeg skriver eller siger er for voldsomt, for så får jeg det selv dårligt..
Jeg er jo ikke en is dronning.

Men hvis jeg synes nogen opfører sig dumt eller som et barn har jeg ikke noget imod at sige det.. og jeg gør det jo ikke for at gøre dem kede af det, men at få dem til at se at den opførsel bare ikke er i orden.
Ja hun er måske såret, men hun kan ikke forvente kun at få positive svare.
Jeg kunne ligesom godt have skrevet; lad vær med at tud som en lille pige.. det havde været ondt... men jeg skrev bare at hun var som en 12årig(et barn) og at hun bør se på det med voksne øjne.

Anmeld

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hyacinth skriver:

Måske er det mere en respons til måden der skrives på  For den er umoden, hvis du spørger mig. De fleste modne mennesker er vel i stand til at svare ordentligt - uanset hvad man mener, er det grimt at svare andre på den måde og det er en utrolig ærgerlig måde at fremstå på, for det handler i virkeligheden om, at have brug for at hævde sig - måske endda i flokmentalitet. Det er virkelig ikke pænt og en kritik mange af jer herinde bør tage til jer - evt også i det virkelige liv.

Må jeg da være fri.

Jeg har ikke set en eneste der har svaret grimt. Vi har svaret på hendes spørgsmål, samt givet mulige begrundelser på hvorfor TS ikke er blevet inviteret med.
Ydermere er der blevet sagt, at det er upassende at hun har ''bedt'' veninden om, at få søsteren til at invitere TS med.

Jeg synes virkelig man er tyndhudet, hvis man ikke kan klare, at få et svar som der er blevet skrevet i denne tråd.

Jeg kunne forstå det var en problemstilling som skulle tages alvoligt, hvis TS var 5 år og ikke måtte komme med til en børnefødselsdag.. Men et bryllup! Og i ramme alvor føle sig forbigået! Jeg er målløs.

Anmeld

18. august 2013

Hyacinth

Må jeg da være fri.

Jeg har ikke set en eneste der har svaret grimt. Vi har svaret på hendes spørgsmål, samt givet mulige begrundelser på hvorfor TS ikke er blevet inviteret med.
Ydermere er der blevet sagt, at det er upassende at hun har ''bedt'' veninden om, at få søsteren til at invitere TS med.

Jeg synes virkelig man er tyndhudet, hvis man ikke kan klare, at få et svar som der er blevet skrevet i denne tråd.

Jeg kunne forstå det var en problemstilling som skulle tages alvoligt, hvis TS var 5 år og ikke måtte komme med til en børnefødselsdag.. Men et bryllup! Og i ramme alvor føle sig forbigået! Jeg er målløs.

Jeg henviser til mit forrige svar;

Det er lige så meget tonen i sproget/de skrevne ord og det er ordene du vælger at bruge.

Det er i virkeligheden ikke særligt relevant om du synes, det er tyndhudet, hvis andre tager dine ord nært/negativt. I denne problemstilling bør du tænke over dit sprog og ikke om du havde ret i det du sagde. Vi kan alle komme til at skrive knapt så pænt, men så må man også være den voksne til at beklage og forklare det ordentligt - at levere dit svar sobert. Det er så simpelt

Anmeld

18. august 2013

Hyacinth

Yurie skriver:

Fint så du mener at jeg er skadet... det er så din mening, men jeg er ligeglad med hvad du mener... for jeg er ikke skadet, men jeg siger min mening.. jeg bander hvis jeg bliver sur, men jeg går ikke og bander hele tiden. Jeg er rigtig følsom, så kan da godt selv mærke hvis jeg synes at det jeg skriver eller siger er for voldsomt, for så får jeg det selv dårligt..
Jeg er jo ikke en is dronning.

Men hvis jeg synes nogen opfører sig dumt eller som et barn har jeg ikke noget imod at sige det.. og jeg gør det jo ikke for at gøre dem kede af det, men at få dem til at se at den opførsel bare ikke er i orden.
Ja hun er måske såret, men hun kan ikke forvente kun at få positive svare.
Jeg kunne ligesom godt have skrevet; lad vær med at tud som en lille pige.. det havde været ondt... men jeg skrev bare at hun var som en 12årig(et barn) og at hun bør se på det med voksne øjne.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at du ikke er følsom eller kritiseret bandeord. Jeg kan selv komme til at bande.
Det jeg vil frem til, er at man bør skrive tingene ordentligt.
Forholde sig til TS følelse og give et svar til, hvordan man selv oplever en lign. situation. At man giver et konstruktivt svar.
Et konstruktivt svar er IKKE at skrive til folk, at de har mentalitet som en 12-årig. Hvis du virkelig ikke kan se, at du er gået over stregen, så ja - så har du et stort problem, hvis du spørger mig.

Jeg vil gætte mig til, at der nok ikke er første gang du møder modstand i dine omgivelser, baserer på dit sprogbrug.

Anmeld

18. august 2013

AMM00

Der er vidst nogen der mener at ts opfører sig som en 12 årig. Men det er vidst visse folk herinde der opfører sig som 12 årige. Hvad mister i af at svare ordentlig? Føj siger jeg bare..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.