Ikke inviteret til bedste venindes søster's bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Dididid

Anonym skriver:

Hejsa.. Skriver som anonym da min veninde også er på baby.

Min bedstevenindes søster skal giftes. Jeg vil bare SÅÅÅÅÅ gerne med, måske fordi jeg aldrig har været til et brullyp. Meeen.. Jeg er altså ikke inviteret!

Vi har været bedste veninder i mange år, og kender også hendes søster, ikke som en veninde men som det forhold man nu har til sine veninders søskende. Jeg har sagt til min veninde om jeg ikke nok kunne komme med, men dertil svarer hun, at det vil hun ikke blande sig i, fordi det er ikke HENDES bryllup, og det er søsteren der bestemmer hvem der må komme med.

Så får jeg høvl fra kæresten senere, som synes at det er helt uacceptabelt at jeg ikke er inviteret, og da hans søster havde bryllup måtte han gerne tage en ven med, hvis ikke to. (af sine næreste)

Hvad skal jeg gøre??

Ikke for at være ond men kan ikke helt se hvorfor hun skulle inviterer dig med når du selv siger at i ikke er veninder. Kunne forstå hvis det var din bedste venindes bryllup men hendes søster, lyder absurd i mine øre :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Min bedstevenindes søster skal giftes. Jeg vil bare SÅÅÅÅÅ gerne med, måske fordi jeg aldrig har været til et brullyp. Meeen.. Jeg er altså ikke inviteret!

Vi har været bedste veninder i mange år, og kender også hendes søster, ikke som en veninde men som det forhold man nu har til sine veninders søskende. Jeg har sagt til min veninde om jeg ikke nok kunne komme med, men dertil svarer hun, at det vil hun ikke blande sig i, fordi det er ikke HENDES bryllup, og det er søsteren der bestemmer hvem der må komme med.

Så får jeg høvl fra kæresten senere, som synes at det er helt uacceptabelt at jeg ikke er inviteret, og da hans søster havde bryllup måtte han gerne tage en ven med, hvis ikke to. (af sine næreste)

Hvad skal jeg gøre??

Du lyder som en 12årig pige der ikke er blevet inviteret med til en fest.

Hvorfor skulle hun invitere dig?? Det er en fest med familie og venner, ikke en grillaften.

Anmeld

18. august 2013

Hyacinth

Hvilken lyd er det nu en høne siger? For hold da op en hønsegård der kan være på baby nogle gange.
Ærligt talt synes jeg du er gået over stregen ved at bede om en invitation. Jeg synes ikke, du kan forvente en invitation fra en venindes søster. Det ville være mærkeligt - med undtagelse af, at I var rigtig gode/tætte veninder. Du har måske haft en forventning om noget andet og er blevet skuffet. Det er ærgerligt, men prøv at vend situationen til, at det var dine søskendes venner/veninder, som ville inviteres til dit bryllup, hvis du i virkeligheden ikke syntes, at du havde lyst til at have dem med på denne dag. Det er jo fair nok og jeg tror virkelig ikke, du skal lægge noget videre i dét

Derudover vil jeg sige, at jeg synes, nogle svarene i tråden er decideret nedladende og grove. Det kunne sagtens have været leveret på en meget mere sober måde. Jeg oplever det desværre ret ofte, som et problem på baby, at ikke alle herinde tænker over, hvordan beskeden bliver modtaget i den anden ende.
Der blev stillet et spørgsmål - vælger man at svare, må man som det mindste skrive det pænt. Man kan godt være ærlig OG skrive pænt til andre. Det andet er enormt umodent. TS har ret til sine følelser og selvom man ikke selv ville føle sådan, kan man ikke sætte det op som om der er forkert. Man kan altså ikke "fratage" andre deres følelser.

Tænk over sprogbrug - vi herinde er alle voksne, ikke?

Anmeld

18. august 2013

hekran

Anonym skriver:

Ja, jeg føler mig såret.. Ved ik om det er forkert af mig, men synes bare på en eller anden måde at jeg også skulle med.. men det kan jeg vel godt se at jeg ikke skal.

Hver gang vi har været sammen her på det seneste, er er blevet snakket om kjoler, polkaraben og alt muligt, så ville selvfølgelig gerne med og er såret over jeg ikke bliver set som en del af familie.. (eftersom mig og min veninde har en form for familiebånd)

Du har aldrig været til et bryllup? Så kan jeg måske bedre forstå, at du gerne ville have været med til et. Problemet er nok bare, at du bliver nødt til at vente til det bliver din vennekreds' tur.

Men jeg kunne da godt finde på at tage til globryllup i kirken og reception, hvis ellers sådan en bliver holdt. Så får du da lidt med

Anmeld

18. august 2013

Bertris

kan godt forstå Du vil med, men synes ikke du kan forvente det når du ikke er direkre venner med brudeparret, da min mor blev gift kom min bedste veninde heller ikke med på trods af min mor nærmest var hendes eekstra mor er så godt som en søster, men hun var så med til glo bryllup i kirken, og fik et stykke af kagen dagen efter.

Anmeld

18. august 2013

Koen.

WOW!!!! Er målløs over nogen mennesker kan skrive sådan til andre, rulle øjne, sige hun lyder som en 12 årig og spørge om hun er seriøs?! Ville i ikke blive kede af hvis i havde skrevet et indlæg i dyb alvor og så blev latterlig gjort i sådan en grad som folk gør TS i denne tråd.. hold da op de damer i er søde (ironi kan forekomme)!!

TS. Nej jeg synes desværre ikke du kan forvente at blive inviteret med, medmindre du er rigtig gode venner med søsteren os. kan godt forstå din veninde ikke vil blande sig for så ender hun med at komme i klemme mellem hendes søster og dig du må sluge kamelen og tænke øv bøv

Anmeld

18. august 2013

Noahmor

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre??

Jeg har en bedste veninde, som jeg har kendt siden vi var 6 år (Er 32 nu).

hendes søster blev gift for nogle år siden. Jeg har festet med hende flere gange og kender hende og hendes mand godt. 

jeg blev ikke inviteret til brylluppet og havde absolut heller ikke forventet det. Som du selv siger, så er det jo ikke hende jeg er veninde med. 

Til gengæld passede jeg deres børn om aftenen, fordi alle der var tættere på var med til festen.

jeg var så med til globryllup i kirken, for ville jo rigtig gerne se hende i hendes fine kjole. 

Så synes du skal tage med til globryllup og så tænke at du bliver inviteret når din veninde engang skal giftes. 

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Tanja. skriver:

WOW!!!! Er målløs over nogen mennesker kan skrive sådan til andre, rulle øjne, sige hun lyder som en 12 årig og spørge om hun er seriøs?! Ville i ikke blive kede af hvis i havde skrevet et indlæg i dyb alvor og så blev latterlig gjort i sådan en grad som folk gør TS i denne tråd.. hold da op de damer i er søde (ironi kan forekomme)!!

TS. Nej jeg synes desværre ikke du kan forvente at blive inviteret med, medmindre du er rigtig gode venner med søsteren os. kan godt forstå din veninde ikke vil blande sig for så ender hun med at komme i klemme mellem hendes søster og dig du må sluge kamelen og tænke øv bøv

Nej ikke lige her, for jeg synes seriøst hun lyder som en 12årig. Og det er min mening, det kan godt være det lyder ondt, men helt ærligt... hvad er det for noget barnligt noget at brokke sig over??
Jeg har selv været en der har fået høvl herinde, og jeg gik væk et øjeblik, men jeg opfører mig ikke som et barn og tager folks kritik til mig, selvom at det er hårde ord.
Havde hun regnet med at vi alle ville sige; nårh hvor er det synd for dig, selvfølgelig skulle du være inviteret med?? De er jo ikke veninder..

Anmeld

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Yurie skriver:

Nej ikke lige her, for jeg synes seriøst hun lyder som en 12årig. Og det er min mening, det kan godt være det lyder ondt, men helt ærligt... hvad er det for noget barnligt noget at brokke sig over??
Jeg har selv været en der har fået høvl herinde, og jeg gik væk et øjeblik, men jeg opfører mig ikke som et barn og tager folks kritik til mig, selvom at det er hårde ord.
Havde hun regnet med at vi alle ville sige; nårh hvor er det synd for dig, selvfølgelig skulle du være inviteret med?? De er jo ikke veninder..

Helt enig.. Synes helt ærligt også det er for tåbeligt

Anmeld

18. august 2013

TNBC

ES90 skriver:

Helt enig.. Synes helt ærligt også det er for tåbeligt

Ja virkelig barnligt... også ligefrem spørge søsteren om hun kan komme være med??

Jeg har da heller ikke været til bryllup siden jeg var 1,5år men det betyder da ikke at jeg prøver at komme til folks jeg ikke kender.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.