Ikke inviteret til bedste venindes søster's bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hyacinth skriver:

Jeg henviser til mit forrige svar;

At skrive/tale grimt er ikke blot at bruge skældsord eller lign.
Det er lige så meget tonen i sproget/de skrevne ord og det er ordene du vælger at bruge.

Det er i virkeligheden ikke særligt relevant om du synes, det er tyndhudet, hvis andre tager dine ord nært/negativt. I denne problemstilling bør du tænke over dit sprog og ikke om du havde ret i det du sagde. Vi kan alle komme til at skrive knapt så pænt, men så må man også være den voksne til at beklage og forklare det ordentligt - at levere dit svar sobert. Det er så simpelt

Så bør du måske blot tage de negative briller af.

Jeg skriver ikke grimt. Jeg skriver min mening, og endda på en ordentlig måde.

Der er virkelig en del brugere herinde der er voldsomt nærtagende.
Jeg er ikke opdraget med at holde folk i hånden, sidde i rundkreds og tale om følelser. Jeg er opdraget til at sige min mening, og når noget er helt på månen, så siger jeg det.

Hvis jeg havde skrevet ''få dig dog et liv i stedet for at gå op i din venindes søsters bryllup'', så kunne jeg forstå det. Men det har hverken jeg eller nogen andre, så vidt jeg har læst.

At DU synes det foregår i en forkert tone, det kan jeg ikke ændre på. JEG synes det er en fin tone.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hyacinth skriver:

Ja, det er det faktisk, hvis du spørger de kloge som ved hvad god kommunikation er.

At skrive/tale grimt er ikke blot at bruge skældsord eller lign.
Det er live så meget tonen i sproget/de skrevne ord og det er ordene du vælger at bruge.
Det kan jo være, at jeg tolker dit sprogbrug som, at du faktisk har "taget skade" af at andre har talt sådan til dig.
Ligesom at et barn der bliver slået, er i risiko for selv at slå sine børn/andre. Det er en skade. Også selvom man måske ikke selv ville mene det.

Hvad er det i øvrigt for noget, at hentyde til at en bruger har taget skade af hvad andre har sagt til hende tidligere?

Så meget for god tone og pli, hva

Anmeld

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hyacinth skriver:

Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at du ikke er følsom eller kritiseret bandeord. Jeg kan selv komme til at bande.
Det jeg vil frem til, er at man bør skrive tingene ordentligt.
Forholde sig til TS følelse og give et svar til, hvordan man selv oplever en lign. situation. At man giver et konstruktivt svar.
Et konstruktivt svar er IKKE at skrive til folk, at de har mentalitet som en 12-årig. Hvis du virkelig ikke kan se, at du er gået over stregen, så ja - så har du et stort problem, hvis du spørger mig.

Jeg vil gætte mig til, at der nok ikke er første gang du møder modstand i dine omgivelser, baserer på dit sprogbrug.

Her er den igen.. ''[...]Så har du et stort problem, hvis du spørger mig''.
Fej lige for egen dør, gider du

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Hyacinth skriver:

Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at du ikke er følsom eller kritiseret bandeord. Jeg kan selv komme til at bande.
Det jeg vil frem til, er at man bør skrive tingene ordentligt.
Forholde sig til TS følelse og give et svar til, hvordan man selv oplever en lign. situation. At man giver et konstruktivt svar.
Et konstruktivt svar er IKKE at skrive til folk, at de har mentalitet som en 12-årig. Hvis du virkelig ikke kan se, at du er gået over stregen, så ja - så har du et stort problem, hvis du spørger mig.

Jeg vil gætte mig til, at der nok ikke er første gang du møder modstand i dine omgivelser, baserer på dit sprogbrug.

Jeg siger jo ikke at hun opfører sig som en 12årig hele tiden, kun lige i den her situation.. for det synes jeg. Siger ikke at hun er et barn, men hun opfører sig som en.

Anmeld

18. august 2013

aarhusmor

Kan godt forstå du er ked af ikke at blive inviteret med, når du føler dig som en del af den familie. Men som andre også er inde på, så kan man ikke regne med at blive inviteret. Personligt havde jeg ikke engang alle af mine 6 søskende med til mit. Jeg har en kæmpe familie. Jeg havde en onkel og en moster med, ud af 12.

Min mand havde hele hans familie med, da de ikke er så mange. Han havde dog ikke farens grandfætter med, da jeg syntes det var for langt ude og når jeg ikke engang havde råd til at have mine nærmeste med. Det er nu mange mange mange år siden og de taler stadig ikke til os.

Nå men hvor om alting er, så er der nogen der foreslår at du tager til globryllup. Gør det og vær med i en gave. Glæd dig over at hun skal giftes. Sig tillykke. Og du skal nok komme med til et bryllup engang.

Anmeld

18. august 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Endnu engang må jeg lige bede om kammertonen. 

Det er jvf. retningslinjerne IKKE tilladt at blive så personlige i debatten på den måde som der er gået til den på de sidste par sider. 

Hold jer til emnet, gå efter bolden. Og tal pænt, og brug smiley'er til at sætte tonen i det i skriver da det er let at misforstå hinanden via skrift pga. Den manglende "lyd" i tonen. Det er ikke sikkert at modtager hører tonen rigtigt når de læser svar fra andre. Og tonen virker ret hård i denne tråd, selvom det måske ikke er meningen. Tænk over hvordan i skriver og gør tonen tydelig med smiley'er.

Jeg vil nødig til at skulle dele advarsler ud.

Anmeld

18. august 2013

MyLove E

Anonym skriver:

Hejsa.. Skriver som anonym da min veninde også er på baby.

Min bedstevenindes søster skal giftes. Jeg vil bare SÅÅÅÅÅ gerne med, måske fordi jeg aldrig har været til et brullyp. Meeen.. Jeg er altså ikke inviteret!

Vi har været bedste veninder i mange år, og kender også hendes søster, ikke som en veninde men som det forhold man nu har til sine veninders søskende. Jeg har sagt til min veninde om jeg ikke nok kunne komme med, men dertil svarer hun, at det vil hun ikke blande sig i, fordi det er ikke HENDES bryllup, og det er søsteren der bestemmer hvem der må komme med.

Så får jeg høvl fra kæresten senere, som synes at det er helt uacceptabelt at jeg ikke er inviteret, og da hans søster havde bryllup måtte han gerne tage en ven med, hvis ikke to. (af sine næreste)

Hvad skal jeg gøre??

Hej. .

Først vil jeg lige sige at jeg har stemt nej.
MEN er det et dansk traditionel bryllup? Eller er det et udlandsk bryllup?

Der er jo stor forskel. Her hjemme er vi jo vant at det er meget intimt med nærmeste venner og familie. Hvor fx tyrkiske eller vietnamesisk tit kan være store bryllupper med 300-400 mennesker

Jeg gik i klasse med to tyrkiske pige for mange år siden. De kendte ikke hinanden inden skolene. Den ene skulle så til bryllup og spørg så hende den anden om hun ikke ville med. .. Sådan er deres tradition.
Er det sådan bryllup ja så ville jeg nok stemme ja..

Anmeld

18. august 2013

Hyacinth

Så bør du måske blot tage de negative briller af.

Jeg skriver ikke grimt. Jeg skriver min mening, og endda på en ordentlig måde.

Der er virkelig en del brugere herinde der er voldsomt nærtagende.
Jeg er ikke opdraget med at holde folk i hånden, sidde i rundkreds og tale om følelser. Jeg er opdraget til at sige min mening, og når noget er helt på månen, så siger jeg det.

Hvis jeg havde skrevet ''få dig dog et liv i stedet for at gå op i din venindes søsters bryllup'', så kunne jeg forstå det. Men det har hverken jeg eller nogen andre, så vidt jeg har læst.

At DU synes det foregår i en forkert tone, det kan jeg ikke ændre på. JEG synes det er en fin tone.

Jeg er også opdraget til at sige min mening og det er jeg sandelig også i stand til. Men ydermere er jeg også opdraget til at gøre det pænt.
Jeg har allerede fejet for egen dør, da jeg hverken skriver nedladende eller grimt.
Måske du bør læse dine svar én gang mere, for som jeg tolker det, er det ikke konstruktivt at skrive til en bruger, at hun skal drikke en kop te og gå i seng. Hvad i alverden skal hun dog bruge det til?
Og ja, jeg mener man har et problem, hvis man ikke er i stand til at se, når man er gået over stregen - det er en vigtig del af livet - selverkendelse.

Vi bliver nok ikke enige i, hvorvidt du eller andre har skrevet nedladende eller unødvendigt grimt.
Så jeg synes, vi bør lade den ligge her

Anmeld

18. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hyacinth skriver:

Jeg er også opdraget til at sige min mening og det er jeg sandelig også i stand til. Men ydermere er jeg også opdraget til at gøre det pænt.
Jeg har allerede fejet for egen dør, da jeg hverken skriver nedladende eller grimt.
Måske du bør læse din svar én gang mere, for som jeg tolker der, er det ikke konstruktivt at skrive til eb bruger, at h*n skal drikke en kop te og gå i seng. Hvad i alverden skal hun dog bruge det til?
Og ja, jeg mener man har et problem, hvis man ikke er i stand til at se, når man er gået over stregen - det er en vigtig del af livet - selverkendelse.

Vi bliver nok ikke enige i, hvorvidt du eller andre har skrevet nedladende eller unødvendigt grimt.
Så jeg synes, vi bør lade den ligge her

TS spurgte hvad hun skulle gøre. Jeg skrev at hun skulle drikke en kop te og gå i seng.. Underforstået, at der ikke er så meget andet at gøre.

Men ja, vi bliver ikke enige, og det skal vi heller ikke blive.
Men tag de negative briller af.
God dag

Anmeld

18. august 2013

Nessie

Jeg må tilslutte mig de andre og sige nej, du skal ikke inviteres med 

Jeg har et par veninder som jeg har kendt i RIGTIG mange år, men jeg har altså aldrig overvejet at invitere deres søskende med til bryllup, barnedåb eller fødselsdage, selvom de er en form for familie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.