Anonym skriver:
Jeg fjernet legetøjet fordi barnet skal ikke have lov til at lege med det legetøj som det kør katten ondt med.. Og katten skal ikke straffes for at barnet ikke kan behandle den ordentligt.. Vi bor i lejlighed og katten er indekat så hvis den skulle fjernes skulle den spærres inde i et andet rum og jeg vil ikke straffe den for noget den ikke selv er skyld i.
Det eneste rum hvor katten ikke må være hvis vi som voksne ikke er der, er inde på barnets værelse så der fjerner vi den, men det er det eneste tidspunkt hvor den skal flyttes.
Vi prøver og selv hvis jeg prøver at tale stille til barnet og siger det må barnet ikke så begynder det at græde, går ind på værelset og smækker med døren, hvorefter det begynder at sidde og brokke sig højlydt over hvor unfair vi er når barnet ikke må lege som det vil..
Nej selvfølgelig skal katten have lov til at være der og den skal have lov til at være i fred.
Jeg kan simpelthen ikke tolerere når børn (og voksne) ikke kan behandle dyr ordentligt.
Jeg synes det er bekymrende, at barnet tror katten kan lide den behandling, men uanset om barnet selv bliver behandlet dårligt, eller hvad der er galt, så er det ikke en undskyldning at gøre katten ondt. -Det kan være en grund til det.
Jeg ville heller aldrig have ventet 1,5 år med at gribe ind, for det lyder til, at det stille og roligt har fået lov til at udvikle sig. Men i må jo tage udgangspunkt i det, der er situationen nu.
Hvis mine børn skulle finde på, at behandle et dyr på den måde, ville jeg først forsøge at snakke med barnet om, "at det vil jeg IKKE have du gør". Hvis det ikke virker ville jeg skælde ud så højt, at barnet ikke ville være i tvivl om, at det er forkert.
-Hvis det heller ikke hjælper, ville jeg tage barnet til læge.