Bonusbarn og kat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Havre74 skriver:

Jeg ved lægen kan hjælpe med henvisning til børnepsykolog, som er gratis, når det er i sygehusregi.

For jeg mener det barn skal have noget hjælp.

Udover det, så forstår jeg ikke, at faren ikke for længst har kontaktet moderen. 1,5 år er godt nok lang tid.

Men jeg vil bare mene at det er bedre at tage børnehaven med på råd - og så den vej rundt UPPR...

På den måde, kan man jo finde ud af hvorfor barnet evt. mistrives. Det kan næppe hvis barnet alene skal konsultere end børnepsykolog - efter min mening er det vigtig, at finde ud hvorfor barnet reagere som det gør, og det skal jo helst ske i samarbejde med forældrene og børnehaven.

Vi ved reelt ikke om problemet med katten har eksiteret i 1,5 år, eller om det er nyligt opstået - eller har jeg misset noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Havre74

Mom skriver:

Men jeg vil bare mene at det er bedre at tage børnehaven med på råd - og så den vej rundt UPPR...

På den måde, kan man jo finde ud af hvorfor barnet evt. mistrives. Det kan næppe hvis barnet alene skal konsultere end børnepsykolog - efter min mening er det vigtig, at finde ud hvorfor barnet reagere som det gør, og det skal jo helst ske i samarbejde med forældrene og børnehaven.

Vi ved reelt ikke om problemet med katten har eksiteret i 1,5 år, eller om det er nyligt opstået - eller har jeg misset noget?

Som jeg læste ts første indlæg, har det stået på 1,5 år, hvor det er blevet tiltagende værre.

Jeg mener bestemt også at børnehaven skal indblandes.

Og jeg mener at man skal kigge på, om det i virkeligheden er forældrene, der har brug for hjælp til at samarbejde, for det lyder ikke til de samarbejder, når de ikke har spurgt moderen selvom det har stået på i så lang tid.

Jeg mener aldrig det er børnene det er galt med, jeg mener det er forældrene. Men via børnene kan man finde frem til, HVAD der er galt. Derfor skal der også hjælp til eks. i form af psykolog.

Anmeld

17. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Havre74 skriver:

Som jeg læste ts første indlæg, har det stået på 1,5 år, hvor det er blevet tiltagende værre.

Jeg mener bestemt også at børnehaven skal indblandes.

Og jeg mener at man skal kigge på, om det i virkeligheden er forældrene, der har brug for hjælp til at samarbejde, for det lyder ikke til de samarbejder, når de ikke har spurgt moderen selvom det har stået på i så lang tid.

Jeg mener aldrig det er børnene det er galt med, jeg mener det er forældrene. Men via børnene kan man finde frem til, HVAD der er galt. Derfor skal der også hjælp til eks. i form af psykolog.

Jeg tror vi er enige et meget langt stykke hen ad vejen - måske bare ikke lige om metoden. Men det er nok lidt same same, om man vælger at tage den igennem lægen eller gennem UPPR.

Anmeld

17. august 2013

Havre74

Mom skriver:

Jeg tror vi er enige et meget langt stykke hen ad vejen - måske bare ikke lige om metoden. Men det er nok lidt same same, om man vælger at tage den igennem lægen eller gennem UPPR.

Det er jo en vurderingssag i hvert enkelt tilfælde. Vurderingen er også nødt til at tages ud fra hvor ventetiden er mindst og det svinger jo meget fra kommune til kommune.

De to tilbud kan om nødvendigt også køre sideløbende. Det gælder jo bare om at finde den bedste model i hvert enkelt tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.