Bonusbarn og kat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.804 visninger
43 svar
15 synes godt om
17. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg har et ret alvorligt problem der bare skal stoppes NU! Men ved ikke helt hvordan.. 

Jeg har en kat en virkelig kærlig en af slagsen og man skal virkelig være voldsom ved ham før han kan finde på at bide eller kradse.. Jeg har haft den kat i over 2 år og elsker ham så højt og han er simpelthen så toldmodig med børn så det er jo bare helt fantastisk

Dog ligger mit problem også i at han er så afslappet fordi mit bonusbarn, er ret voldsom ved ham, h*n kan ikke finde ud af at behandle ham ordentligt, og det har egentlig været et problem fra starten af, (Bonusbarnet har kendt katten i 1½ år) hvor vi har taget ham/hende i at putte katten under vasketøjskurve låg, presset katten ind i hans kradsetønde/ eller kradsetræs hule så han ikke kunne komme ud, osv osv.. Vi har slået hårdt ned på det når vi ser det.. Det har dog ikke været så voldsomt at det var hvergang h*n var på besøg.. Men vi har weekend lige nu hvor jeg har taget ham/hende i at gøre det 5 gange.. Sparket katten ned fra sofaen, slået ham med kattelegetøjet, lukket ham inde i kradsetønden eller slået ham, fordi h*n har været så voldsom ved min kat at den til sidst har været nød til at kradse for at komme væk..

Hvad skal jeg lige gøre?!

Vi prøvede at tage en snak med bonusbarnet, men det var meget svært at få det ind så det blev forstået, for 5 minutter efter var den gal igen.. Og nu må jeg simpelthen tage katten med mig hver gang jeg forlader rummet hvor bonusbarnet er for jeg vil ikke have min kat kommer tilskade.. Og bonusbarnet kan ikke forstå hvorfor det ikke må lege som det vil med katten...  Jeg er virkelig fustreret.. 

Håber ikke det her var alt for rodet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Aabye

Hvor gammelt er dit bonusbarn?

Anmeld

17. august 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Hvor gammelt er dit bonusbarn?

5½ hvilket gør mig endnu mere fustreret for barnet burde vide bedre efter al den tid..

Anmeld

17. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har et ret alvorligt problem der bare skal stoppes NU! Men ved ikke helt hvordan.. 

Jeg har en kat en virkelig kærlig en af slagsen og man skal virkelig være voldsom ved ham før han kan finde på at bide eller kradse.. Jeg har haft den kat i over 2 år og elsker ham så højt og han er simpelthen så toldmodig med børn så det er jo bare helt fantastisk

Dog ligger mit problem også i at han er så afslappet fordi mit bonusbarn, er ret voldsom ved ham, h*n kan ikke finde ud af at behandle ham ordentligt, og det har egentlig været et problem fra starten af, (Bonusbarnet har kendt katten i 1½ år) hvor vi har taget ham/hende i at putte katten under vasketøjskurve låg, presset katten ind i hans kradsetønde/ eller kradsetræs hule så han ikke kunne komme ud, osv osv.. Vi har slået hårdt ned på det når vi ser det.. Det har dog ikke været så voldsomt at det var hvergang h*n var på besøg.. Men vi har weekend lige nu hvor jeg har taget ham/hende i at gøre det 5 gange.. Sparket katten ned fra sofaen, slået ham med kattelegetøjet, lukket ham inde i kradsetønden eller slået ham, fordi h*n har været så voldsom ved min kat at den til sidst har været nød til at kradse for at komme væk..

Hvad skal jeg lige gøre?!

Vi prøvede at tage en snak med bonusbarnet, men det var meget svært at få det ind så det blev forstået, for 5 minutter efter var den gal igen.. Og nu må jeg simpelthen tage katten med mig hver gang jeg forlader rummet hvor bonusbarnet er for jeg vil ikke have min kat kommer tilskade.. Og bonusbarnet kan ikke forstå hvorfor det ikke må lege som det vil med katten...  Jeg er virkelig fustreret.. 

Håber ikke det her var alt for rodet..

Hej,

Min første tanke går lidt på hvor gammelt barnet er?

Dernæst tænker jeg om barnet mon kan have en følelse af at ømheden for katten er større end for ham/hende? - Jeg siger ikke at det er sådan, men det kan barnet måske føle.

Anmeld

17. august 2013

Mata

Hvor gammelt er det barn du fortæller om?  Ok det var der så blevet svaret på.

Anmeld

17. august 2013

Aabye

Så må i sætte nogle konsekvenser hver evig eneste gang han er ond ved katten.. I bliver NØD til at have øjne på ham 24/7 for at få det stoppet.. 

Om konsekvensen så er at ryge i "skammekrogen"/på værelset.. en timeout på en stol.. intet fredags slik, intet fjernsyn/spil what ever.. så skal i holde den samme konsekvens hver evig eneste gang.. 

Hos os bliver knægten smidt på værelset hvis han er ond ved vores dyr(og diverse folk må lige holde mund om det er rigtigt eller forkert, for her er det altså det der virker).. Han er kun 2 og tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har været ond ved de dyr vi har (1 hund og 1 kat) 

Anmeld

17. august 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej,

Min første tanke går lidt på hvor gammelt barnet er?

Dernæst tænker jeg om barnet mon kan have en følelse af at ømheden for katten er større end for ham/hende? - Jeg siger ikke at det er sådan, men det kan barnet måske føle.

Barnet er 5½ og væsentlig større end katten så det kan ikke være derfor.. Men er bange for om barnet føler en eller anden form for magt over katten fordi h*n er stærkere og større..

Anmeld

17. august 2013

Aabye

Line - med 2 boblinger skriver:

Så må i sætte nogle konsekvenser hver evig eneste gang han er ond ved katten.. I bliver NØD til at have øjne på ham 24/7 for at få det stoppet.. 

Om konsekvensen så er at ryge i "skammekrogen"/på værelset.. en timeout på en stol.. intet fredags slik, intet fjernsyn/spil what ever.. så skal i holde den samme konsekvens hver evig eneste gang.. 

Hos os bliver knægten smidt på værelset hvis han er ond ved vores dyr(og diverse folk må lige holde mund om det er rigtigt eller forkert, for her er det altså det der virker).. Han er kun 2 og tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har været ond ved de dyr vi har (1 hund og 1 kat) 

Og btw skal vores dreng sige UNDSKYLD hver gang han laver et eller anden ved dyrene som VI ikke vil finde os i at han gør.. 

Anmeld

17. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvor gammelt er barnet, og hvor tit ser det katten??

Vi har 2 unger og 2 katte, som også er de mest tålmodig katte i hele verden, og de få gange ungerne har fået "slag" af kattene, er når de selv har været ude om det. Vi siger nej og fjerne barnet, laver barnet ballede igen, bliver de flyttet, evt sat på en stol/ højstol med lidt legetøj.

Her har vi også gjort rigtig meget i at øve AAAHHH, og sat med dem på skødt, mens vi snakkede med kattene.

Havde en gammel kat, der virklig ku blive arrig, hvis ik man passede på den. Min venindes pige ku koncekvens ik lade den være, og den gav hende mange dask uden klør, og hun blev bare ved med at drille den. Til sidst blev vi enige om at ku hun ik høre efter, måtte hun jo mærke hvordan det var når den blev rigtig gal, så en dag kradsede den hende meget på hånden, så det blødte og gjorde ondt. Vi ( hendes mor ) ku jo kun sige at hun var selv ude om det, og begyndte at kæle for katten. Efter den dag var hun færdig med at drille katten. Hun var 4-5 år. Vh stine

Anmeld

17. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Barnet er 5½ og væsentlig større end katten så det kan ikke være derfor.. Men er bange for om barnet føler en eller anden form for magt over katten fordi h*n er stærkere og større..

Det handler jo ikke om størrelse, hvis barnet føler at du holder mere af katten end ham/hende..

Hvad siger faderen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.