Ideen om ærlighed eller omvendt psykologi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Trekløver(:

Miss-86 skriver:

Min ide var til start at skrive et brev til min kæreste omkring min skrukhed, hvor jeg skriver alle mine følelser og tanker ned omkring det og omkring, hvor svært det er at vente på ham og at han ingen tidshorisont giver mig!!
Da jeg oprettede tråden om det, var den et par stykker, der skrev at jeg kunne gøre modsat.. At jeg kunne sige til ham, jeg IKKE ville have børn alligevel!

Men som folk skriver til mig i min nye tråd, så vil han jo nok gennemskue det..
Er jeg så tilbage til ingenting???
Eller skal jeg skrive brevet om mine følelser?

HADER SKRUKHEDEN!!!!

Jeg ville være ærlig overfor ham, hvis jeg var dig Tror ikke der kommer noget godt ud af, at være uærlig. Syntes bestemt du skal skrive brevet og give ham det, når du føler tiden er den rette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Ciss

Jeg stemmer også på ærlighed.

Der er intet galt i, at du skriver det brev. Når du har det vanskeligt med, at han bare lader det hele flyde i det uvisse, så er der intet galt i på en rolig måde at prøve at få ham til at forstå, hvordan du har det, og hvad du har brug for. Et brev kan være ok for at sende et signal om, hvor vigtigt dette er for dig, og for at mindske rissikoen for misforståelser osv. Det kan være et fint udgangspunkt for en god samtale om emnet.

Hvad han så vælger at gøre derefter, må du jo bare vente at se, den bid kan du ikke styre, men jeg tror ikke, trusler hjælper noget særligt.

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Åse skriver:

Jeg forstår ikke det der med brevet. Sæt jer ned og tal sammen, sig til ham hvad du føler, men du skal også acceptere hvis han siger at han ikke føler sig klar, så kan i jo aftale at i igen kan snakke om det om et år, og hvis det er det sammen så må du jo afgøre om det er det du vil vente på.

Alle mine veninder der har presset deres kærester til at få et barn, ja de er endelige mødre nu...

Ja jeg tager også en snak med ham..
Så må vi se ad.

Og jeg er ikke ude på at presse ham til det, bare prøve at fremme lysten til baby..,

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

PT skriver:

Har du prøvet at spørge ham om, HVAD det er, der gør, han ikke er klar, og hvad der evt skulle til, før han blev klar?

Mænd tænker anderledes og mere praktisk end os kvinder, og det kunne ske, han havde visse ting, der skulle ændres/laves/gøres, inden han kan se et barn i sit liv, men at han ikke formår at sige dette til dig, eller at han er bange for at såre dig, hvis han siger det.

Jeg synes, I skal sætte jer ned en aften, hvor I har tid evt over en god middag med slukket tv og telefoner og få talt om jeres fremtid, forventninger og mål.

Du kan evt skrive nogle punkter ned på et stykke papir, så du ikke glemmer, hvad du gerne vil sige, hvis du bliver følelsesladen under samtalen.

Det her kræver en tovejs-kommunikation, og et brev er envejs, hvilket ikke vil gøre noget godt i jeres situation.

Held og lykke med det

Det er mest pga. hans job, der er krævende.. Og han er igang med overtagelse af firma..

Netop, jeg har skrevet lidt på et papir og jeg regner med at hvis alt går vel, vil jeg snakke med ham om det i aften..

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Ciss skriver:

Jeg stemmer også på ærlighed.

Der er intet galt i, at du skriver det brev. Når du har det vanskeligt med, at han bare lader det hele flyde i det uvisse, så er der intet galt i på en rolig måde at prøve at få ham til at forstå, hvordan du har det, og hvad du har brug for. Et brev kan være ok for at sende et signal om, hvor vigtigt dette er for dig, og for at mindske rissikoen for misforståelser osv. Det kan være et fint udgangspunkt for en god samtale om emnet.

Hvad han så vælger at gøre derefter, må du jo bare vente at se, den bid kan du ikke styre, men jeg tror ikke, trusler hjælper noget særligt.

jeg er også gået væk fra brevet ..

Jeg snakker med ham om det i aften, hvis alt går vel og ser hvad der sker..

Anmeld

17. august 2013

Miss-86

Mor1991 skriver:

Jeg ville være ærlig overfor ham, hvis jeg var dig Tror ikke der kommer noget godt ud af, at være uærlig. Syntes bestemt du skal skrive brevet og give ham det, når du føler tiden er den rette.

Ja, jeg vil også være ærlig.

Jeg snakker nok med ham i aften om det og ser ad..

Anmeld

17. august 2013

Havre74

Miss-86 skriver:

Nej, men det er det jeg faktisk gør..

Ja, men du vælger at gå på kompromis, med ikke at få et barn.

At få et barn, bør aldrig være et kompromis, derfor din kæreste siger nej.

Anmeld

17. august 2013

Havre74

Miss-86 skriver:

Ja jeg tager også en snak med ham..
Så må vi se ad.

Og jeg er ikke ude på at presse ham til det, bare prøve at fremme lysten til baby..,

Hvordan tror du man kan fremme lysten til en baby, hos een der ikke ønsker en baby ?

Jeg ved at jeg stille og roligt ville bakke ud af forholdet, hvis jeg skulle presses til noget. For JO, det er at presse ham. Han har (ud fra det du skriver) sagt, at han godt vil have børn, bare ikke nu. Alligevel skal han blive ved og ved og ved med at høre du presser ham.

Anmeld

18. august 2013

Miss-86

Havre74 skriver:

Ja, men du vælger at gå på kompromis, med ikke at få et barn.

At få et barn, bør aldrig være et kompromis, derfor din kæreste siger nej.

Nej, det er ikke et kompromis der handler om at vi ikke får børn - Det handler om at vi er uenige om tidspunktet at få dem på!

Anmeld

18. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Miss-86 skriver:

jeg er også gået væk fra brevet ..

Jeg snakker med ham om det i aften, hvis alt går vel og ser hvad der sker..

fik du snakket med ham igår aftes? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.