Selvom det lyder sådan på baby.dk, så har jeg det ikke i tankerne konstant.. Og det med hobby, jo det har jeg.. Og jeg har som skrevet ikke baby så meget i tankerne, andet end når jeg er herinde..
For jeg vil gerne vente på ham, selvom det er hårdt til tider. Jeg vil bare gerne prøve at fremskynde processen, at han bliver klar - Jeg er ikke ude på at presse ham, tvinge ham eller andet - Hvis det var det jeg var ude på, så var det nok lykkedes efter 2 års venten...
Jeg prøver bare ved jeres hjælp at finde ud af, hvad jeg skal og ikke skal..
Hvis det eneste sted du tænker på baby og skrukheden er når du er herinde, hvorfor udsætter du så dig selv (og din mand) for den ubehagelige følelse og går herind? Så tænker at det nok fylder andre steder end herinde..
Selvfølgelig fylder det meget når man er skruk, jeg har selv prøvet det og jeg forstår det virkelig godt. Og selv om du siger du ikke er ude på at presse eller tvinge din mand til PB så er det, det du gør hvis du prøver at "fremskynde" hans lyst der er ikke noget DU kan gøre som kan give ham mere lyst til at få et barn, andet end at give ham tid. Du kan tvertimod gøre hans modvilje større ved at presse ham.
Du beder om en tidshorisont.. men det er da pisse svært at give.
Hvis man ikke er klar, hvordan skal man så kunne give et svar på hvornår man bliver det? Hvis han siger om 2 år og han så stadig ikke er klar om to år, så bliver du jo ulykkelig og han vil helt sikkert også føle sig som en rigtig lort, og han er ikke en lort, han er ikke klar.
Efter min mening er det eneste rigtige du kan gøre at forholde dig til hvad DU vil. Vil du være mor inden for de næste par år og er det vigtigere end at være sammen med ham du er sammen med nu?
Vil du have børn med den mand du er sammen med nu? Så må du vente.
Jeg synes det er fint at tage en snak (eller skrive det brev du har villet skrive) om hvordan du har det, HVIS du ikke allerede har fortalt
ham det.
Og så vil jeg råde dig til at sige til ham at nu fortæller du ham hvordan du har det og at du vil have lov til at snakke om børn og baby, men at du godt ved han ikke ønsker det lige nu. For du skal også have lov at være der, jeg går som udgangspunkt ikke ind for at lægge bånd på sig selv i et parforhold.
Altså.. du skal kunne snakke alt det du vil om babyer og om hvor meget du glæder dig til du engang skal være mor osv osv. og han skal forstå at du ikke gør det for at presse ham, men fordi det betyder og fylder meget for dig. (dette kræver at du ikke bebrejder ham eller presser ham osv.)
Giver det mening?
Anyways.. så er mine indlæg ikke til for at være led, men netop for at give dig hjælp, hjælp til at gøre det rigtige i stedet for hjælp til at snyde din mand.
Anmeld