Ideen om ærlighed eller omvendt psykologi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

Kløver

Mom In The Making skriver:

Benytter mig lige af Copy/paste.

Du kan ikke ændre andre mennesker hvis de ikke vil ændres uden at ødelægge noget.

Du bliver ved med at prøve og fremskynde en proces der bare ikke skal fremskyndes. Du kan muligvis godt snyde, tvinge, manipulere, trygle dig vej til at han siger "okay, så gør vi det" men jeg tror du overser en vigtig detalje, ønsker du virkelig at få et barn med en der ikke ønsker barnet lige nu? Ønsker du at sætte et barn til verden til en far der ikke har ønsket det?

Jeg forstår udemærket din lyst til at få barn, den er der intet unormalt i og jeg kan også godt forstå at du er super frustreret, fordi du ønsker det så meget, men er snyd, bedrag, ultimatummer og manipulation virkelig måden du vil sætte et barn til verden på? Hvis det var mig ville det ALTID sidde i mit baghovedet at jeg havde presset og manipuleret den mand jeg elsker til at få et barn selv om han ikke ønsker det.

Og 2 år er i mine øjne ikke lang tid at vente.
Jeg forstår godt du er frustreret og virkelig ønsker der var en måde hvorpå du kunne få ham til at ændre mening til at ville have børn lige nu.

Men som jeg skrev tidligere.. Jeg tror ikke du kan gøre det uden at ødelægge noget. Dit forhold, din mand, dit barn eller forholdet mellem mand og barn.

Hvis du ønsker at presse ham til PB så er dit brev helt fint. Men jeg synes i stedet du skulle prøve at få dig noget andet at gå op i (ved ikke om du har nogen hoppy eller noget i forvejen) for det du ar gang i nu synes jeg ikke virker sundt for hverken dig, din mand eller dit kommende barn.

Så er der sagt.

Mobil erklære mig enig

Synes dig det er ok at lave brev hvor man fortæller følelserne bag, og gerne vil have noget at forholde sig til, jeg ville feks gerne vide hvis min mand havde sagt ikke indenfor det næste år, 2 eller hvad tidshorisonten var, så jeg vidste at der behøvede jeg ikke tænke over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Miss-86

Du kan ikke ændre andre mennesker hvis de ikke vil ændres uden at ødelægge noget.

Du bliver ved med at prøve og fremskynde en proces der bare ikke skal fremskyndes. Du kan muligvis godt snyde, tvinge, manipulere, trygle dig vej til at han siger "okay, så gør vi det" men jeg tror du overser en vigtig detalje, ønsker du virkelig at få et barn med en der ikke ønsker barnet lige nu? Ønsker du at sætte et barn til verden til en far der ikke har ønsket det?

Jeg forstår udemærket din lyst til at få barn, den er der intet unormalt i og jeg kan også godt forstå at du er super frustreret, fordi du ønsker det så meget, men er snyd, bedrag, ultimatummer og manipulation virkelig måden du vil sætte et barn til verden på? Hvis det var mig ville det ALTID sidde i mit baghovedet at jeg havde presset og manipuleret den mand jeg elsker til at få et barn selv om han ikke ønsker det.

Jeg forstår godt du er frustreret og virkelig ønsker der var en måde hvorpå du kunne få ham til at ændre mening til at ville have børn lige nu.

Men som jeg skrev tidligere.. Jeg tror ikke du kan gøre det uden at ødelægge noget. Dit forhold, din mand, dit barn eller forholdet mellem mand og barn.

Hvis du ønsker at presse ham til PB så er dit brev helt fint. Men jeg synes i stedet du skulle prøve at få dig noget andet at gå op i (ved ikke om du har nogen hoppy eller noget i forvejen) for det du ar gang i nu synes jeg ikke virker sundt for hverken dig, din mand eller dit kommende barn.

Så er der sagt.

Selvom det lyder sådan på baby.dk, så har jeg det ikke i tankerne konstant.. Og det med hobby, jo det har jeg.. Og jeg har som skrevet ikke baby så meget i tankerne, andet end når jeg er herinde..
For jeg vil gerne vente på ham, selvom det er hårdt til tider. Jeg vil bare gerne prøve at fremskynde processen, at han bliver klar - Jeg er ikke ude på at presse ham, tvinge ham eller andet - Hvis det var det jeg var ude på, så var det nok lykkedes efter 2 års venten...

Jeg prøver bare ved jeres hjælp at finde ud af, hvad jeg skal og ikke skal..

Anmeld

12. august 2013

Miss-86

l.b. skriver:

Har virkelig ondt af dig, men må erklære mig enig med "mom in the making"  det nytter ikke at tvinger det ned over hoved på ham, hverken med omvendt psykologi, brev eller andre metoder. Han skal selv nå det stadie hvor han ønsker et barn, ellers vil det bare blive til "skeletter i skabet", og i værste fald gå ud over både jeres forhold og barnet. 

Jeg vil nu gerne vente på ham (for jeg ved han er det værd ), men jeg vil alligevel prøve at fremskynde processen  at han bliver klar..

Og JA, jeg holder mig til ærlighed..

Anmeld

12. august 2013

Miss-86

Så er der sagt.

2 år er ikke længe, nej men det er det for mig - Især så skruk som jeg var hele sidste år og starten af dette år.. Det er dog dalet lidt, fordi jeg har en masse andre ting at tænke på.

Men hvorfor er det kun mig der hverdag skal leve med et kompromis?
Ikke ham, der skal gå på kompromis?

Anmeld

12. august 2013

Miss-86

Maja84 skriver:

Mobil erklære mig enig

Synes dig det er ok at lave brev hvor man fortæller følelserne bag, og gerne vil have noget at forholde sig til, jeg ville feks gerne vide hvis min mand havde sagt ikke indenfor det næste år, 2 eller hvad tidshorisonten var, så jeg vidste at der behøvede jeg ikke tænke over det.

Selvfølgelig vil jeg da gerne gøre noget for at fremskynde processen for ham, så han bliver klar...

Men jeg ville sådan set rigtig gerne have en tidshorisont, men det gav han mig jo for 2 år siden, hvor han sagde "ET PAR ÅR"..
I min verden er det jo så nu eller snart!!

Anmeld

12. august 2013

Kløver

Miss-86 skriver:

Selvfølgelig vil jeg da gerne gøre noget for at fremskynde processen for ham, så han bliver klar...

Men jeg ville sådan set rigtig gerne have en tidshorisont, men det gav han mig jo for 2 år siden, hvor han sagde "ET PAR ÅR"..
I min verden er det jo så nu eller snart!!

Så må han give en ny tidshorisont, men det kan jo være svært at sige hvornår man er klar, selv vidste jeg længe, og flere år at jeg ville have børn, men flere ting gjorde det umuligt, og en dag tog vi pludselig beslutningen at nu blev det sådan. Jeg tænkte ikke så meget over det, da det ikke var en realitet, så prøvede at skyde det i baggrunden

Anmeld

12. august 2013

Miss-86

Maja84 skriver:

Så må han give en ny tidshorisont, men det kan jo være svært at sige hvornår man er klar, selv vidste jeg længe, og flere år at jeg ville have børn, men flere ting gjorde det umuligt, og en dag tog vi pludselig beslutningen at nu blev det sådan. Jeg tænkte ikke så meget over det, da det ikke var en realitet, så prøvede at skyde det i baggrunden

Han vil ikke komme med en ny tidshorisont, da han rent faktisk 2 gange har lovet mig PB, uden at holde det og der så han hvor ulykkelig det gjorde mig - Det vil han ikke igen !

Anmeld

12. august 2013

MomInTheMaking

Selvom det lyder sådan på baby.dk, så har jeg det ikke i tankerne konstant.. Og det med hobby, jo det har jeg.. Og jeg har som skrevet ikke baby så meget i tankerne, andet end når jeg er herinde..
For jeg vil gerne vente på ham, selvom det er hårdt til tider. Jeg vil bare gerne prøve at fremskynde processen, at han bliver klar - Jeg er ikke ude på at presse ham, tvinge ham eller andet - Hvis det var det jeg var ude på, så var det nok lykkedes efter 2 års venten...

Hvis det eneste sted du tænker på baby og skrukheden er når du er herinde, hvorfor udsætter du så dig selv (og din mand) for den ubehagelige følelse og går herind? Så tænker at det nok fylder andre steder end herinde..
Selvfølgelig fylder det meget når man er skruk, jeg har selv prøvet det og jeg forstår det virkelig godt. Og selv om du siger du ikke er ude på at presse eller tvinge din mand til PB så er det, det du gør hvis du prøver at "fremskynde" hans lyst  der er ikke noget DU kan gøre som kan give ham mere lyst til at få et barn, andet end at give ham tid. Du kan tvertimod gøre hans modvilje større ved at presse ham.

Du beder om en tidshorisont.. men det er da pisse svært at give.
Hvis man ikke er klar, hvordan skal man så kunne give et svar på hvornår man bliver det? Hvis han siger om 2 år og han så stadig ikke er klar om to år, så bliver du jo ulykkelig og han vil helt sikkert også føle sig som en rigtig lort, og han er ikke en lort, han er ikke klar.

Efter min mening er det eneste rigtige du kan gøre at forholde dig til hvad DU vil. Vil du være mor inden for de næste par år og er det vigtigere end at være sammen med ham du er sammen med nu?

Vil du have børn med den mand du er sammen med nu? Så må du vente.

Jeg synes det er fint at tage en snak (eller skrive det brev du har villet skrive) om hvordan du har det, HVIS du ikke allerede har fortalt
ham det.

Og så vil jeg råde dig til at sige til ham at nu fortæller du ham hvordan du har det og at du vil have lov til at snakke om børn og baby, men at du godt ved han ikke ønsker det lige nu. For du skal også have lov at være der, jeg går som udgangspunkt ikke ind for at lægge bånd på sig selv i et parforhold.

Altså.. du skal kunne snakke alt det du vil om babyer og om hvor meget du glæder dig til du engang skal være mor osv osv. og han skal forstå at du ikke gør det for at presse ham, men fordi det betyder og fylder meget for dig. (dette kræver at du ikke bebrejder ham eller presser ham osv.)

Giver det mening?

Anyways.. så er mine indlæg ikke til for at være led, men netop for at give dig hjælp, hjælp til at gøre det rigtige i stedet for hjælp til at snyde din mand.

Anmeld

12. august 2013

baby012

Miss-86 skriver:

Jeg har prøvet ultimatum før uden at jeg kunne gøre alvor af det, da det kom til stykket!

Jeg vil gerne vente på ham, jeg vil bare gerne prøve at fremskynde processen - Hvis du forstår?

Tak, for rådet med psykolog, men selvom det lyder sådan på baby.dk, så har jeg det ikke i tankerne konstant..

Men du ved jo ikke om han nogensinde bliver klar, og det lyder desværre meget på dine indlæg at han holder dig hen  

Anmeld

12. august 2013

AMM00

Hej.. HAr fulgt dig herinde med dine indlæg om din skrukhed og jeg har rigtig ondt af dig.. Det er synd for dig, for det ser ud til at du kæmper hver eneste dag med dine følelser, mens din kæreste ved at okay han vil ikke have børn nu.. Det går jo ud over dig at du ønsker så meget en baby og han ikke vil nu, men at han heller ikke kan give dig en tid om hvornår han er klar.. Du skal self fortælle ham dine følelser og tanker stedet for at skrive et brev eller andet.. Han skal vide hvordan du har det med og du skal være ærlig omkring det..

Held og lykke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.