Skuffet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

Anonym trådstarter

Yessir skriver:

Kan desværre kun sige en ting: man finder hurtigt ud af hvem ens rigtige venner er når man bliver gravid eller skal fortage store beslutninger i ens liv.
De fortjener slet ikke at komme med til brylluppet selvom det er kort varsel, men at de ikke kan finde ud af at stille op til en polterabend, så kan de rende og hop. Det er jo en vigtig dag!
Men for din egen skyld, hav gode tanker og tænk hvor dejligt dine to veninder var, at give dig en uforglemmelig dag selvom den ikke bestod af så mange du havde håbet

må nok indrømme jeg har den sygeste lyst til at skære gevaldigt i gæstelisten... kan desværre ikke aflyse helt pga. musik og lokaler der er bestilt (det vil i hvert fald koste for meget).

hvad faen skal jeg bruge 50.000 på en fed dag for os og vores venner, når de bare skider på en?

Jeg regner sku da kun med at skal giftes EN gang i mit liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

raca

vi mælder konsekevnt fra til polterarbner.

jeg syntes det er belvet opblæst og dyrt og tja vi har sku ikke råd til først at bruge

500-1500 kr på polterarbent, også bryllupsgave samt nyt tøj.

vi har simpelt hen ikke de 3000-6000 kr ekstra i bugettet det kræver. særligt ikke hvis der er 2-3 brylluper på et år,

og nej det er ikke skide fedt at menlde fra.. men det er heller ikke skide fedt at sidde til planligningen og trække i land forde man kan se det bliver for dyrt.

og jo jeg holder af mine veninder men, men hvis valgtet står mellem vinter overtøj til ungenre og en poltherarben.. ja så bliver det alstå ordenligt vintertøj til ungerne.

jeg tror poltherarbendt har overlevet sig selv og den fik dødstødet da krisen startede.

Anmeld

12. august 2013

Dididid

Anonym skriver:

må nok indrømme jeg har den sygeste lyst til at skære gevaldigt i gæstelisten... kan desværre ikke aflyse helt pga. musik og lokaler der er bestilt (det vil i hvert fald koste for meget).

hvad faen skal jeg bruge 50.000 på en fed dag for os og vores venner, når de bare skider på en?

Da jeg blev gravid var der visse mennesker man havde troet ville stå der denne dag i dag og har ikke en gang født endnu, men tror det er når der sker noget voksent i ens liv som at blive forældre og giftes og at de er et helt andet sted i livet, de tænker i andre baner og det skal der også være plads til men, at de ikke kan se alvoren i det og sløser på den måde og ikke kommer til en vigtig dag i dit liv virker ikke til at være ordenlig veninder. Synes du skal konfrontere det med dem inden brylluppet da dårlige venner ikke fortjener at komme med til noget så vigtigt som jeres store dag
Som sagt havde de flere måneder til at give besked og selvfølgelig har de set indslaget, de burde skamme sig!!!

Anmeld

12. august 2013

raca

Anonym skriver:

det har intet med at være rigtige venner ikke og kunne/ville deltage i polther arbent.

at holde stor bryllup er dit behov. og at du havde forstillet dig en poltherarben men får noget andet, tror jeg bar er tiden.

hvor er dine veninder i livet..har de små børn, nykøbt hus, under uddannelse? for hvis de er det, er dette nok forklaringen.

jeg ville ALDRIG både tage til bryllup uden børn og tage med til poltherarbent, heller ikke i dag hvor mine børn er 4 og 8 år, min tid sammen med børne er vor værdigfuld til at jeg vil gå glip af 2 weekender sammen med dem.

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

vi mælder konsekevnt fra til polterarbner.

jeg syntes det er belvet opblæst og dyrt og tja vi har sku ikke råd til først at bruge

500-1500 kr på polterarbent, også bryllupsgave samt nyt tøj.

vi har simpelt hen ikke de 3000-6000 kr ekstra i bugettet det kræver. særligt ikke hvis der er 2-3 brylluper på et år,

og nej det er ikke skide fedt at menlde fra.. men det er heller ikke skide fedt at sidde til planligningen og trække i land forde man kan se det bliver for dyrt.

og jo jeg holder af mine veninder men, men hvis valgtet står mellem vinter overtøj til ungenre og en poltherarben.. ja så bliver det alstå ordenligt vintertøj til ungerne.

jeg tror poltherarbendt har overlevet sig selv og den fik dødstødet da krisen startede.

jeg har fuld forståelse for det med økonomidelen. Nu forventede jeg ikke noget der kostede noget, bare folk ville møde op, men det kan de jo ikke vide..

men hvis der bliver holdt noget for din søster vil du så heller ikke deltage?

de to veninder der holdte noget for mig er de eneste veninder jeg rigtig har (der var et par stykker mere jeg regnede med) resten er inviteret udelukkende pga. deres mænd. dem havde jeg ikke regnet med.

men mine to søstre??? dem havde jeg sådan set troet var dem der ville stå for det. samtidig er jeg jo gravid, så det begrænser jo en hel del i sig selv. havde da bare regnet med at blive hentet om formiddagen og så ellers hygge max med dem jeg holder af.

manden ville vi skulle skrive polterabend frabedes, men JEG fik ham overtalt til at det skulle der ikke fordi JEG glædede mig sådan til den dag. så er det ham der får en polterabend... yeah.

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

det har intet med at være rigtige venner ikke og kunne/ville deltage i polther arbent.

at holde stor bryllup er dit behov. og at du havde forstillet dig en poltherarben men får noget andet, tror jeg bar er tiden.

hvor er dine veninder i livet..har de små børn, nykøbt hus, under uddannelse? for hvis de er det, er dette nok forklaringen.

jeg ville ALDRIG både tage til bryllup uden børn og tage med til poltherarbent, heller ikke i dag hvor mine børn er 4 og 8 år, min tid sammen med børne er vor værdigfuld til at jeg vil gå glip af 2 weekender sammen med dem.

den veninde der stod for det har to små børn - som den eneste i den vennekreds. de fleste af dem der ikke kom (som jeg ikke havde regnet med fordi de er inviteret pga. deres mænd) var i byen den dag... altså ude og drikke til noget træf...

mine søstre har børn - MEN DET ER MINE SØSTRE!

Anmeld

12. august 2013

raca

jeg har fuld forståelse for det med økonomidelen. Nu forventede jeg ikke noget der kostede noget, bare folk ville møde op, men det kan de jo ikke vide..

men hvis der bliver holdt noget for din søster vil du så heller ikke deltage?

de to veninder der holdte noget for mig er de eneste veninder jeg rigtig har (der var et par stykker mere jeg regnede med) resten er inviteret udelukkende pga. deres mænd. dem havde jeg ikke regnet med.

men mine to søstre??? dem havde jeg sådan set troet var dem der ville stå for det. samtidig er jeg jo gravid, så det begrænser jo en hel del i sig selv. havde da bare regnet med at blive hentet om formiddagen og så ellers hygge max med dem jeg holder af.

manden ville vi skulle skrive polterabend frabedes, men JEG fik ham overtalt til at det skulle der ikke fordi JEG glædede mig sådan til den dag. så er det ham der får en polterabend... yeah.

nej jeg tror faktisk ikke jeg ville komme til min søsters, vi har et fint forhold.. men aldersforskellen er stor og jeg ville komme til at fungere som den gamle moster/ eller raservemoren. 

det er bare den rolle jeg har, det er svært at få et støsterforhold til en 16 år yngre søster..

så jeg tror realt set hun er bedre tjænt med jeg ikke er der... jeg gad jo heller ikke havde min mor eller morster med til min poltherarbent. 

for hende var det sejt at være lidt med til vores forde hun så op til os.. men der er bare en anden dynamik den anden vej.

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

nej jeg tror faktisk ikke jeg ville komme til min søsters, vi har et fint forhold.. men aldersforskellen er stor og jeg ville komme til at fungere som den gamle moster/ eller raservemoren. 

det er bare den rolle jeg har, det er svært at få et støsterforhold til en 16 år yngre søster..

så jeg tror realt set hun er bedre tjænt med jeg ikke er der... jeg gad jo heller ikke havde min mor eller morster med til min poltherarbent. 

min yngste storesøster er 12 år ældre end mig. det kan da være det er det de har tænkt.

men den tanke har jeg på ingen måde haft. især når jeg er gravid og det dermed ikke bliver lagt op til druk den dag... troede også deres mænd skulle være med ´til mandens for at sige "velkommen i familien agtig".

men kan da godt være det bare er mig der er smålig. når der ikke ligefrem er frabedt polterabend forventes det da at der bliver holdt et eller andet. om ikke andet så en grill eftermiddag/aften...

åh der skulle bare så lidt til at glæde mig, havde ikke gjort mig de helt store forventninger bortset fra at folk mødte op for min skyld.

Anmeld

12. august 2013

raca

Anonym skriver:

den veninde der stod for det har to små børn - som den eneste i den vennekreds. de fleste af dem der ikke kom (som jeg ikke havde regnet med fordi de er inviteret pga. deres mænd) var i byen den dag... altså ude og drikke til noget træf...

mine søstre har børn - MEN DET ER MINE SØSTRE!

så du er skuffet over at nogle du ikke havde regnet med at ville komme ikke kom..

hvis i har inviteret 20 og mange af dem ikke kender hinannen. men er indviteret pga mændende, og der så sidder 4-5 gode veninder der også var indviteret.. hvorfor var det så ikke bare holdt til det, hvis man kun invitere 5-6 stykker føler de sig nok mere forpligtiget til at komme..

men på den anden side hvis de er der hvoir de stadig går i byen og du er gravid og skal giftes.. så er i nok bare vokset for hinannen

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

så du er skuffet over at nogle du ikke havde regnet med at ville komme ikke kom..

hvis i har inviteret 20 og mange af dem ikke kender hinannen. men er indviteret pga mændende, og der så sidder 4-5 gode veninder der også var indviteret.. hvorfor var det så ikke bare holdt til det, hvis man kun invitere 5-6 stykker føler de sig nok mere forpligtiget til at komme..

men på den anden side hvis de er der hvoir de stadig går i byen og du er gravid og skal giftes.. så er i nok bare vokset for hinannen

det er mandens to vennekredse der er inviteret med påhæng, så alle kvinder kender hinanden...

men jeg er sådan set ligeglad med de piger. det er mine søstre jeg er voldsomt skuffede over.

forventede de to der så holdte noget kom og så tre mere, men der kan jo altid komme noget i vejen, det har jeg fuld forståelse for, men mine søstre er jeg DYBT skuffede over (nok også fordi jeg altid har følt jeg ikke var god nok, hvilket så er bekræftet nu hvor de ikke kunne afsætte en dag til mig).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.