raca skriver:
ja besked kan man altid give..
men et bryllup er jo ikek bare et bryllup..
det er Nyt tøj-gave-og pholter arbent.. hvis man har et tøj gave og fornøjelses buget på 1500 kr pr mdr til alle mand..
samt et madbuget på 500-800 pr uge..
og det ved jeg virkelig mange lever for.. ja så fylder et bryllup med hele pakken bare uforholdsmessigt meget.
særligt hvis der er 2-3 brylluper i omgangskredsen pr år samt barnedåbe ol..
således man tvinges ud i at overveje..
skal mine børn havde nye vinterstøvler.. eller skal jeg tage hele bryllups pakken?
skal jeg fravælge nevøens barnedåb, eller skal jeg tage med til pholtarbent..
så for at tilgode se flest muglige kan det faktisk godt være en fornuft og ikke nærig mulighed at sparre de en billig 200kr en poltherarbent koster.. for gratis er den jo ikke.. det kna den aldrig blive.
du må endelig ikke misforstå...
for jeg kan sagtens forstå at nogen ikke har råd. og som sagt er det langt fra alle jeg havde forventet, netop fordi det er mandens venners kærester.
men havde godt nok forventet de i det mindste ville samarbejde med mine veninder om at få det ud til alle, og at nogen af dem rent faktisk kom til vores bryllup en lille smule pga. mig også...
kan da godt se allerede nu hvem der ikke skal med til sølvbryllup (det bliver en billig omgang.)
ikke alle kan samme dag og ikke alle har råd - det har jeg fuld forståelse for... men 2 dukkede op!!!! alligevel inviteret 70 mennesker, dvs. der er mindst 20 piger som fik invitation till polterabend, som jeg kunne håbe kom.. at det så måske kun blev til 5-7 pers. i alt er da fuldstændig lige meget, men 2!!!!!!!
og så minus søstre.!