Ka nyfødt pige ha blåt på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

MissTas

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

jeg ville aldrig putte min pige i drengetøj, beklager, men synes jeg ikke man kan der er forskel på drengetøj og pigetøj der er blåt.. men drengetøj, ALDRIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

lineog4

Sagtens. 

Mine piger har været i blåt og mine drenge i rødt og lilla (ikke lyserødt for kan jeg ikke lide til hverken piger eller drenge).

Jeg synes det var skønt at lege påklædningsdukke en gang imellem, men de fæeste dage var bekvemmelighed, rent osv vigtigere og da en dag sagtens kunne betyde flere omgange tøjskift var økonomi også en faktor.

hvad med at beholde som reserver - det er måske det der bliver vaægt som det sidste men når der ikke er mere tilbage mon så ikke det er fint nok ;-) 

Har forresten også købt tøj til mine drenge i pigeafdelingen - er ligeglad men ikke alle omkring mig der er :-(

Anmeld

4. august 2013

wamse

Jeg ville ikke putte min pige i drengefarvet tøj  Jeg har ikke en rationel holdning bag dette, kun at jeg bare ikke synes det er pænt. 

Men hvis du synes det er pænt, så skal du selvfølgelig gøre det 

Anmeld

4. august 2013

Maja88

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

Gør som du synes for folk tolker alligevel det de vil tolke..

Jeg havde min datter på 4måneder med i svømmehallen.. hun var pilskaldet..

Med et par lyselilla smækbukser på og så havde hun en sort body på... og folk troede hun var en dreng

Anmeld

5. august 2013

lille-fisen

Jeg ville kombinere det mere neutrale drengetøj med pigetøj/"mere pigede farver" fx basistøj i blå, brun, sort, hvid, grøn osv. Ville jeg også bruge til pige. 

Ville nok ikke bruge tøj der er tydeligt drengetøj som fx er dekoreret med en masse biler osv. 

Egentlig synes jeg lidt det er noget pjat og at du da bare skal putte hende i det du synes. Men ærligt ville jeg nok sortere en stor del af det drengede tøj fra og købe en del piget tøj

Anmeld

5. august 2013

Mum33

Ja da hvorfor ikke? Ville da være dejligt, at se en frisk pige der ikke var tværet ind i lyserød og lilla 

Anmeld

5. august 2013

Loa

Min pige havde mange drengede farver på, også helt fra start.

Jeg var/er ikke meget til det helt nusse pussede lyserøde, så hun kunne sagtens have grønt/brunt stribet heldragt eller lign på.

Jeg er fuldstændig ligeglad med om det har den ene eller anden farve, det er jo børn altså

Anmeld

5. august 2013

foto på lærred

Jeg havde avet en masse drengetøj fra min søster da jeg var gravid. Da vi fandt ud af, at jeg ventede en pige tænkte min mand og jeg, at vi da sagtens kunne give hende noget drengetøj på, da man jo ofte bare er hjemme når de er helt små og at det med farver er så gl.dages osv osv. Men da hun kom ud og vi gav hende forskellige blå heldragter/natdragter på, må jeg altså indrømme, at det virkede helt forkert på mig. Ikke fordi jeg synes, at det så forkert ud med farverne, men fordi når de er helt spæd så er der ikke meget der kan indikere kønnet og når jeg gav hende de blåt tøj på, så blev jeg på en eller anden måde helt "forvirret". Jeg endte derfor med kun at give hende lidt blåt på af gangen og resten i lyserødt. Åndsvagt måske, men sådan var det i hvertfald her hos os.

Anmeld

5. august 2013

M&N

Jeg ville ikke give min datter blåt på medmindre det var blomster eller sådan noget 

Anmeld

5. august 2013

sus82

Jeg har en pige i forvejen og venter nu en dreng. Jeg har farvet en del af det tøj jeg havde i forvejen mørke blåt, brunt og mørke grøn, det er bare blevet så fint. Jeg havde en del hvide bodier som var blevet gullige i kraven og det kan man overhovedet ikke se efter de er blevet farvet. Tænker det nok er svære at farve drenge tøj om til pigefarver, da drengetøj tit er mørkere, men måske kan det lade sig gøre med noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.