Ka nyfødt pige ha blåt på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

millesofie

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

ja delvfølgelig kan hun da det

jeg arvede tøj fra min lillebror til min datter og i dag hvor hun snart er fire har hun hele sit liv kun sovet i blåt

jeg synes feks at en langærmet blå body er pisse flot under en lilla kjole og så blå strømpebukser til

gå til den og hver kreativ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

MariaKyedDK

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

hehe jeg læste overskriften som: blåt HÅR  

og tænkte hvordan skulle det kunne lade sig gøre hehe... 

du kan give din pige lige det tøj på du vil der er endda nogle som klæder deres drenge i lyserødt og lyserøde sutter osv.... 

Og hvis jeg ser en baby med lyserød sut vil jeg automatisk sige: eij hvor er hun sød, så bliver folk fornærmet, men det er altså ikke noget man kan gøre for... 

men det er meget normalt åbenbart så det kan du sagtens

Anmeld

5. august 2013

Pikku Myy

Faith skriver:

Vi er sådan set enige. Jeg mener også det er ærgerligt at piger og drenge bliver gjort stereotype og at pink/lilla bliver betragtet som pigefarver og blå og grøn som drengefarver.

Men alligevel må jeg indrømme at hvis min 3 årige dreng sagde til mig at han gerne ville have en lyserød Hello kitty trøje på i børnehaven, ville jeg sige nej. Simpelthen fordi jeg ved han ville blive drillet, og hvorfor udsætte ham for det?

Så er det sådan set ligegyldigt at jeg har en ret afslappet holdning til såkaldte pige- og drengeting. Min søn ville ikke kunne forsvare sig overfor en flok mobbende 4-5 årige drenge i børnehaven.

Hvad han vælger at gøre når han bliver ældre, er en helt anden sag. Men så længe han er så lille og ikke selv kan forsvare sine valg, ser jeg det som mit ansvar at beskytte ham så godt jeg kan, og det kan jeg bla. gøre ved at træffe kloge valg for ham.

Min søn er aldrig blevet drillet over at han har haft lyserødt på i børnehaven

Anmeld

5. august 2013

Victoria2013

Min lille pige har da også noget drenget tøj... fx. har hun en god mørkeblå legedragt med raketter på, fordi min kæreste syntes den var sej og vi overvejer også at købe en supermand-dragt til hende

Man må da klæde sit barn i lige præcis det man godt kan lide. Jeg har også indtil flere bodyer med pirat-tema til når hun når den tøjstørrelse de har, for jeg er selv meget glad for (historiske) pirater... er altid så træt af at noget skal være pige- og drengefarver og pigeting og drengeting. En af kærestens niecer spurgte endda engang hvorfor jeg altid godt kunne lide drengeting (pirater og biler er jo drengeting) og så måtte jeg forklare, at jeg ikke syntes det er drengeting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.