Ka nyfødt pige ha blåt på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.527 visninger
53 svar
96 synes godt om
3. august 2013

dollygirl

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Faith

Ville ikke putte mine pige i decideret blåt tøj lige fra fødslen. Men fks. en hvid body med små blå blomster synes jeg sagtens en pige kan bruge!

Anmeld

3. august 2013

dollygirl

Faith skriver:

Ville ikke putte mine pige i decideret blåt tøj lige fra fødslen. Men fks. en hvid body med små blå blomster synes jeg sagtens en pige kan bruge!

Og blå strømper?

Hvad med blå strømper med striber?

Hvad med bukser med en tegning af lille bil på siden?

Anmeld

3. august 2013

camilla10

dollygirl skriver:

Hej piger

Vi står i samme situation og jeg forestiller mig, at jeg kan blande tingene: Et par blomstrede bukser til en drengebluse, en lyserød bluse til et par drengebukser. Desuden sommerhat og bomuldshue i pigefarver, så sætter det tonen for resten. Derudover har jeg tænkt mig at hækle nogle blomster i pigefarver, som jeg sætter på en sikkerhedsnål og kan flytte hen på en bluse, hvis den trænker til et pift af pige. Piger kan sagtens gå i blåt og der er mange blå pigeting at købe. Til gengæld går drenge i den alder ualmindeligt sjældent i lyserød, så hvis der er den mindste lyserøde del i outfittet om det så bare er en sut, synes jeg det signalerer pige.

Anmeld

3. august 2013

Mami_Ravn

jeg synes du skal putte hende i det du synes er pænt..det der gammeldags syn på blåt og lyserødt gælder vist kun den der meget fesne såkaldte babylyseblå/røde farve..

Anmeld

3. august 2013

Købmagerkonen

Jeg har ingen børn endnu, men ville ikke have nogen problemer med at give min pige blåt tøj på - selv går jeg ikke i andet end blåt, så jeg forstår ikke at det skulle være et problem bare fordi det er en baby

Anmeld

3. august 2013

dollygirl

camilla10 skriver:

Vi står i samme situation og jeg forestiller mig, at jeg kan blande tingene: Et par blomstrede bukser til en drengebluse, en lyserød bluse til et par drengebukser. Desuden sommerhat og bomuldshue i pigefarver, så sætter det tonen for resten. Derudover har jeg tænkt mig at hækle nogle blomster i pigefarver, som jeg sætter på en sikkerhedsnål og kan flytte hen på en bluse, hvis den trænker til et pift af pige. Piger kan sagtens gå i blåt og der er mange blå pigeting at købe. Til gengæld går drenge i den alder ualmindeligt sjældent i lyserød, så hvis der er den mindste lyserøde del i outfittet om det så bare er en sut, synes jeg det signalerer pige.

Okay

Men hvad med brune farver?

Anmeld

3. august 2013

ano14316

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har haft samme tanker, hvis vi får en pige næste gang..
en jeg tænker at man bare skal kombinere det... en pink body til en par blå bukser med en lille bil, åhh hvor cute..

Anmeld

3. august 2013

camilla10

dollygirl skriver:

Okay

Men hvad med brune farver?

Brune farver er da perfekt til en pige  Jeg elsker kombinationen af lyserødt og brunt til en lille pige.

Anmeld

3. august 2013

Faith

dollygirl skriver:

Og blå strømper?

Hvad med blå strømper med striber?

Hvad med bukser med en tegning af lille bil på siden?

Hmm den er sku svær.... Tror ærlig talt ikke jeg ville. Og jeg går ellers rigtig meget ind for at børn kan bruge farver udover det som er "forventet". Men med spædbørn synes jeg det er lidt noget andet, for ofte kan man jo ikke se om det er en pige eller en dreng, og så ville jeg personligt gerne have at andre kunne se at mine drenge reelt var drenge. Og omvendt hvis jeg havde piger.

Men ved du hvad.... Du skal gøre præcis som du finder rigtigt. Skid hul i hvad andre tænker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.