Ka nyfødt pige ha blåt på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

lycly

Jeg ville personligt ikke gøre det men jeg har også flere gange oplevet at min datter har siddet fuldstændig klædt i lyserød og alligevel kommer folk og spørger "nåh, hvor gammel er han?" Eller "er det en dreng eller en pige?"
Så folk er åbenbart forvirrede nok i forvejen. Så min datter går i lyserød/lilla og min søn har blåt og grønt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

raca

er tøjet helt rent og passer til årstiden så ja..

piger sover ganske udemærket og trives ganske udemærket i blåt tøj, de lider ingen form for overlast.

og hvis du har det beds med det kan du jo altid købe et par sæt pigetøj til når i skal nogle steder..

Anmeld

3. august 2013

raca

dollygirl skriver:

Okay

Men hvad med brune farver?

den er brun... den kan da siddes alt til, lyseblå-lyserød-lilla-gul-grøn- orange.. 

Anmeld

3. august 2013

Faith

raca skriver:

er tøjet helt rent og passer til årstiden så ja..

piger sover ganske udemærket og trives ganske udemærket i blåt tøj, de lider ingen form for overlast.

og hvis du har det beds med det kan du jo altid købe et par sæt pigetøj til når i skal nogle steder..

Det har da intet at gøre med om barnet lider overlast eller mistrives

Anmeld

3. august 2013

LilleSmølf

Faith skriver:

Jeg tror hun mener lige præcis det - at det trods alt bare er en farve og hvis TS vil bruge den til sin pige sker der absolut ikke noget ved det

Anmeld

3. august 2013

raca

Faith skriver:

jammen jeg forstår nok bare ikke spørgsmålet om farve på tøjet til nyfødte børn.. det er da så uendelig ligegyldigt.

så self kan det havde blåt tøj på... og grønt gult brunt orange lilla pink.. find selv på flere farver..

Anmeld

3. august 2013

Karina84

Jeg har selv stået i samme situation, storebror er 2 og lillesøster er knap 4mdr. Og jeg må indrømme at jeg kun har gemt de hvide bodyer, og måske noget sort/hvid noget. 
Jeg synes også, at når de er små kan det være svært nok i forvejen at se om det er en dreng eller pige. Så her har hun kun pige-farver på, eller kjoler som måske ikke lige er i pigefarver, men som jo så er kjoler.

Hmm kan huske vi en gang gav min søn en orange/lakse- farvet polo, den var super smart, og han var så sej. Men må stadig høre fra noget familie (vi ik ser særlig tit) at de ikke kan forstå at vi gav ham en lyserød trøje på 

Jeg synes så også at det er super hyggeligt at kunne shoppe pige tøj, og pige farver, nu man kun har kigget i drengeafdelingen de første par år 

Anmeld

3. august 2013

esioul

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

Jeg ville ikke selv gøre det.

Men hvad andre gør, er helt op til dem selv

Anmeld

3. august 2013

L&V

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har meget tøj fra min søn og nu venter vi en pige.

Men hvor går grænsen for at hvilke tøj ser drenget ud?

Vi havde en pige i forvejen og har lige fået en dreng. Det eneste der gik videre er hvide bodyer.
Jeg vil ik gi ham tøse farver på og heller ik omvendt

Anmeld

3. august 2013

Ciss

Jeg kunne godt finde på at give vores pige blå bukser og lyserød body på. - Bare for at lade folk spekulere lidt.

Jeg synes, de farvekoder er noget pjat egentlig, så jeg har altid forsøgt at bruge alle regnbuens farver til børnene. Det jeg oplever er, at tolleransen for en pige i drengefarver er langt større end for en dreng i pigefarver. Totalt uretfærdig, men det lader til at være meget almindeligt. Stort set kan du have hvilken farve som helst på en pigebaby, og hvis du evn ønsker at signalisere køn, kan du bruge en lyserød hue eller sut f eks.

Det eneste, som slet ikke går, er vel bodyer med tekst a la "fars store dreng" osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.