Billemyre skriver:
Hæhæhæ... Præcis!
Jeg kan simpelthen ikke forstå det ræs der. Det er bare farver, de kan ikke gøre ondt.
(Og jeg kan virkelig godt forstå, man kan blive træt af at skulle korrigere folk, hvis de tager fejl af kønnet, men igen er det jo det, der sker, fordi folk netop er - og bliver - vant til at tænke i farver. Hvis ikke vi var det, ville fremmede nok bare lægge ud med at spørge til kønnet, frem for at forudindtage.)
Til TS: Du kan nok regne ud, at jeg vil sige: Ja, jeg synes sagtens, hun kan ha' blåt på 
Undskylder lige på forhånd dette sidespor:
Da jeg var lille havde jeg en bog med Grimms samlede eventyr; hvidt omslag og flotte farverige håndtegnede illustrationer.
For et par år siden så jeg pludselig samme samling i Kvickly - denne gang var der bare to udgaver; En lyserød med Askepot, Snehvide, Tornerose, Rødhætte etc., og en blå med Den bestøvlede kat, Fyrtøjet, Den standhaftige tinsoldat, Klodshans og Svinedrengen osv.
Det prikker altså til noget i mig - vi er et ih og åh, så moderne samfund, men kønsopdeling lever virkelig i bedste velgående.
Igen sorry for dette 'sidetrack'

jeg har det på helt samme måde..
jeg forstår ikke at halt til piger skal soves ind i pink-lilla-lyserød skalaen.. tilsat glimmer og kroner
og alt til drenge skal være i blå-grøn skalen.. og tilsat seje prints.
forstå mig ret jeg elsker seje print på tøjet, jeg elsker farver, så derfor finder jeg det fast låst og gammeldag at definere børn ud fra kønnet, hved hjælp af farver og valg af legetøj..
jeg får også små bitte røde knupper når legetøjet er i enten blå eller lyserøde æsker, ligeås kanterne på legetøjs kataloget, således man ikke er i tvivil om om legetøjet kan anvendes til en dreng eller pige..
jeg vil ikke begrænset af hvad indholdet i mine underbukser er udfra et steriotypt kønsrollemønster, men ud fra det menneske jeg er,
og derfor mener jeg også det er så inderligt forkert at stoppe børn ind i de roller fra de er nyfødte.