raca skriver:
hvad indbefatter denne forskel som du mener der er på drenge og piger.. jeg sprøg oprigtig intrasset.
jeg har 2 børn, med forskellige interresser og sind.
og hvad hvis en pige søger hen i den blå legetøjs afdeling. så signalere det jo ret kraftigt at hun er FORKERT.. når det er så kønsspicifikt. ligså kønsopdelt tøj. hvis en pige finder en sej speiderman trøje i drengeafdelingen er det vel ok at købe den selvom det er en DRENGE afdeling, men denne opdeling fanger ungerne hurtigt, så er man en forkert pige forde man kan lide speidernam og en forkert dreng forde man gerne vil havde en bluse med my litel pony.
Nu er min lille pige jo ikke så stor endnu, så kan ikke snakke så meget ud fra erfaring. Men man ved jo at der ofte er forskel udviklingsmæssigt, piger har en andet sind en drenge og har ofte styr på alt hvad der sker omkring hende. Hvorimod drengen kan have nok i have styr på at lege med hans lastbil.
Min pige kommer helt sikkert til at lege med storebrors biler, og lur mig om ik også han vil synes at hendes dukker bliver spændende en gang. Det har jeg virkelig intet problem med.
Men nu er det jo heller ikke det TS snakker om...
Som en anden også skriver, så tror jeg at for min søns eget bedste, ville jeg aldrig give ham en Hello Kitty bluse på i BH, da han blive drillet, og det synes jeg altså er synd! Hvad han selv vælger når han bliver ældre er op til ham.
Jeg siger ikke at ungerne skal sættes i bås og være små prinser og prinsesser, slet ikke, og det bliver mine heller ikke. Meeeen jeg kan nu heller ikke se noget forkert i, at klæ dem i pige farver og drenge farver. Eller som flere foreslår, at mixe f.eks. blå bukser, med en rød body osv. Så er der jo stadig gjort forskel, og det synes jeg faktisk er rigtig fint 
Anmeld