Må hunde ikke hilse mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

Camilla <3

MortilElias2010 skriver:

Jeg har kun een ting at sige og det er HUNDELOVEN! 

Og bor du i Holsterbro og har hund, så pas på! En vis betjent har sørget for at hans brors hund er blevet aflivet. Han hentede den selv og så den blive aflivet. Han har hentet sin fætters hund og fået den aflivet. Han har MANGE hunde på samvittigheden og tro ikke at de allesammen har muskelhunde-gener. Han gør det udelukkende for at vise sin magt! Pt. så står to hunde til at blive aflivet imorgen fordi denne betjent MENER de indeholder en ulovlig race. Ikke fordi de har været oppe at toppes eller været ude i anden dårlighed, de var ude at gå en tur med ejer!!!!  Han tager alt hvad han kan få fra folk for at såre dem mest muligt. 

Og bor du i Nordsjælland så gælder samme advarsel! 

Pas på ALLE jeres hunde. ALLE hunde, ALLE! kan pt ifh. Til hundeloven aflives hvis DU ikke kan bevise at din hund ikke har en forbudt race i sig eller bare en blandingshund uden stamtavle - skyder de din hund til at have et eller anden i sig, risikere du aflivning og din hund kan godt blive frikendt - men nogen gange sker det EFTER hunden er blevet aflivet!!!!!! 

Jeg og min mand vil rigtig gerne selv have hund, MEN pt. tør jeg ikke. For jeg vil ikke nødvendigvis have en med stamtavle, hvis det er en Rundkørsel jeg forelsker  mig i 

Har deltaget i alle demoer mod hundeloven undtagen een. Og jeg går med igen D. 13.10.13 i KBH! 

Føj! Hvor modbydeligt!! 

Sådan noget gør mig bare SÅ ked af det og vred! 

Havde godt hørt noget med, at der var noget med Holstebro politi,

men kendte ikke lige historien bag.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Okay....nu er jeg ikke hundeejer men er opvokset med hund hele min barndom og har også passet min mors hund. Jeg bliver faktisk lidt ked af at læse at de fleste af jer ikke lader jeres hund hilse på andre hunde Husk på at hunde er flokdyr og de har også brug for et socialt liv ligesom mennesket. At de lige vil hilse på hinanden kan jeg slet ikke se noget forkert i overhovedet!!?? Selvfølgelig hvis det var en aggressiv hund man møder så kan jeg godt forstå at man ikke vil lade sin hund hilse på den.
Men synes det er utrolig synd at man ikke lader sin hund hilse på andre. Og den der med at "jeg er ikke ude med min hund for at den kan møde andre hunde" attitude kan jeg slet ikke forstå. Come on....det tager da kun et par sekunder så har hundene hilst på hinanden. Længere tager det ikke.... Hvad er problemet??

Anmeld

2. august 2013

CroQuis

MortilElias2010 skriver:

Og bor du i Holsterbro og har hund, så pas på! En vis betjent har sørget for at hans brors hund er blevet aflivet. Han hentede den selv og så den blive aflivet. Han har hentet sin fætters hund og fået den aflivet. Han har MANGE hunde på samvittigheden og tro ikke at de allesammen har muskelhunde-gener. Han gør det udelukkende for at vise sin magt! Pt. så står to hunde til at blive aflivet imorgen fordi denne betjent MENER de indeholder en ulovlig race. Ikke fordi de har været oppe at toppes eller været ude i anden dårlighed, de var ude at gå en tur med ejer!!!!  Han tager alt hvad han kan få fra folk for at såre dem mest muligt. 

Pas på ALLE jeres hunde. ALLE hunde, ALLE! kan pt ifh. Til hundeloven aflives hvis DU ikke kan bevise at din hund ikke har en forbudt race i sig eller bare en blandingshund uden stamtavle - skyder de din hund til at have et eller anden i sig, risikere du aflivning og din hund kan godt blive frikendt - men nogen gange sker det EFTER hunden er blevet aflivet!!!!!! 

Jeg og min mand vil rigtig gerne selv have hund, MEN pt. tør jeg ikke. For jeg vil ikke nødvendigvis have en med stamtavle, hvis det er en Rundkørsel jeg forelsker  mig i 

Har deltaget i alle demoer mod hundeloven undtagen een. Og jeg går med igen D. 13.10.13 i KBH! 

Uha nej hvor forfærdeligt!! 

Skal til Holstebro her i weekenden, så må da hellere være ekstra obs på min fars hund 

Tak for advaslen, for det kendte jeg intet til 

Anmeld

2. august 2013

MortilElias2010

Føj! Hvor modbydeligt!! 

Sådan noget gør mig bare SÅ ked af det og vred! 

Havde godt hørt noget med, at der var noget med Holstebro politi,

men kendte ikke lige historien bag.  

Han er oppe på 50 hunde pt. som er hans personlige mål! Idag får han måske 52 hvis de ikke på mirakuløs vis bliver/er blevet fjernet i løbet af natten. Rex og Silvia. 

Og det er ikke KUN muskelhunde det gælder. Din hund kan blive aflivet hvis den forsvarer sig selv Og den bider med hul til følge som skal syes også selvom dette skete i selvforsvar. Derfor blev Schæferen Store Thor bortført Af Lars Bo Lomholt. Thor var i snor, han blev forskrækket af en løsgående hund og bed fra sig = dømt til døden! 

Så få snor på jeres hunde for NEJ I har aldrig nogensinde 100% kontrol over jeres hunde og som det er idag så behøver I slet ikke for jeres hund kan stadigvæk risikere at blive aflivet pågrund af skambidsparagraffen!!! Det kan ikke siges Tydeligt nok! I risikere alle at miste jeres hunde. 

Sæt en gul snor på jeres hunde når ai er ude at gå, i snor så I på denmmåde kan fortælle at jeres hunde IKKE. Er interesseret i at hilse på andre hunde. Ikke fordi din hund vil bide, men af ren og skær foranstaltning. For hvad nu hvis?!!!!! 

Anmeld

2. august 2013

Camilla <3

Jeg er efterhånden også bare ved at være så paranoid, når vi går tur med vores hunde.  Normalt går vi i parken, hvor flere kommer med deres hunde, og lader dem lege med andre hunde. Men tør snart ikke mere .. og det er bare SÅ synd for hundene! For de ELSKER det jo! De kan kende hinanden på lang afstand, når vi går derover. 

Men for lige at svare TS, vores hunde må hjertens gerne snakke med andre hunde! Hundene elsker det, og hver gang vi møder en hund, uanset str. så ligger Freya sig ned på jorden.

Så selvfølgelig må de hilse.  

Anmeld

2. august 2013

Havre74

MortilElias2010 skriver:

Hold da op, hvor det lyder vanvittigt.

Ved du hvor jeg kan læse noget om de sager ?

Anmeld

2. august 2013

Havre74

MortilElias2010 skriver:

Jeg har lige i Nyhederene, at de er blevet aflivet.

Det de sagde i Nyhederne var, at sagen var endt i Retten, men hundene blev aflivet INDEN Retten blev sat.

Det er jo forkasteligt.

Anmeld

2. august 2013

LilleChelle

Som hovedregel hilser vores hund IKKE på andre hunde, på vores gåture. Ganske enkelt fordi vi træner og kræver fokus fra hende. 

Og dette fokus bliver brudt lige så snart hun får lov at snakke med andre hunde. 

Hun får lov at hilse, når vi giver lov - hun skal ikke selv søge de forbigående hunde/mennesker når vi går tur. 

Når vi går tur er hunden automatisk en del af vores flok - så at sige den har behov for at snakke med de andre hunde på gåturen, er noget vås !!!! 

Og jeg er også en af dem der pænt råber til folk at de skal tage deres hund i snor, hvis de svarer at den ikke gør noget, får de pænt at vide at det gør vores altså !! - hun er slædehund og ved altså godt hvordan man finder mad - og kan absolut godt se hvornår hun skal forsvarer sig og ikke mindst os. 

Anmeld

2. august 2013

Aabye

Omsorgsgiver skriver:

Okay....nu er jeg ikke hundeejer men er opvokset med hund hele min barndom og har også passet min mors hund. Jeg bliver faktisk lidt ked af at læse at de fleste af jer ikke lader jeres hund hilse på andre hunde Husk på at hunde er flokdyr og de har også brug for et socialt liv ligesom mennesket. At de lige vil hilse på hinanden kan jeg slet ikke se noget forkert i overhovedet!!?? Selvfølgelig hvis det var en aggressiv hund man møder så kan jeg godt forstå at man ikke vil lade sin hund hilse på den.
Men synes det er utrolig synd at man ikke lader sin hund hilse på andre. Og den der med at "jeg er ikke ude med min hund for at den kan møde andre hunde" attitude kan jeg slet ikke forstå. Come on....det tager da kun et par sekunder så har hundene hilst på hinanden. Længere tager det ikke.... Hvad er problemet??

Det tager også kun et par sekunder for andre at misforstå min hunds signaler.. Og et split sekund for min tæve at blive tosset hvis en anden hund skaber sig.. Og så starter balladen.. Jeg understreger lige igen at min hund på INGEN måde er agressiv.. Men hun har nogle andre signaler end andre gængse racer, og hun bliver misforstået af både mennesker og andre hunde medmindre det er en hund af samme race eller samme type som hende selv..

Desuden... Det er ikke ALLE hunde der synes det er super fedt at der render en hund hen i hovedet på den uanset om hunden der render hen har en ejer hængende i den anden ende af snoren.. 

Hunde er flokdyr.. JA.. Det kan vi kun være enige om.. Men hunde er ikke med i ALLES flok.. Mine hunde er med i "min flok".. og ikke i flok med fru olsens gravhund eller hansens blandingshund.. 

Anmeld

2. august 2013

Aabye

MortilElias2010 skriver:

Han er oppe på 50 hunde pt. som er hans personlige mål! Idag får han måske 52 hvis de ikke på mirakuløs vis bliver/er blevet fjernet i løbet af natten. Rex og Silvia. 

Og det er ikke KUN muskelhunde det gælder. Din hund kan blive aflivet hvis den forsvarer sig selv Og den bider med hul til følge som skal syes også selvom dette skete i selvforsvar. Derfor blev Schæferen Store Thor bortført Af Lars Bo Lomholt. Thor var i snor, han blev forskrækket af en løsgående hund og bed fra sig = dømt til døden! 

Så få snor på jeres hunde for NEJ I har aldrig nogensinde 100% kontrol over jeres hunde og som det er idag så behøver I slet ikke for jeres hund kan stadigvæk risikere at blive aflivet pågrund af skambidsparagraffen!!! Det kan ikke siges Tydeligt nok! I risikere alle at miste jeres hunde. 

Sæt en gul snor på jeres hunde når ai er ude at gå, i snor så I på denmmåde kan fortælle at jeres hunde IKKE. Er interesseret i at hilse på andre hunde. Ikke fordi din hund vil bide, men af ren og skær foranstaltning. For hvad nu hvis?!!!!! 

Her i området er der sku ikke nogen der kigger efter et gult bånd på en hundesnor eller på hunden.. 

Så det fungerer ikke bare at sætte et gult bånd fast på kræ/snor.. Og jeg har heller ikke mødt nogen andre det virker for.. Så det er ikke så nemt bare at gøre sådan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.