Må hunde ikke hilse mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

MortilElias2010

Line - med 2 boblinger skriver:

Her i området er der sku ikke nogen der kigger efter et gult bånd på en hundesnor eller på hunden.. 

Så det fungerer ikke bare at sætte et gult bånd fast på kræ/snor.. Og jeg har heller ikke mødt nogen andre det virker for.. Så det er ikke så nemt bare at gøre sådan..

Jeg ved ikke hvordan det fungerer - derude. Fandt dog både kampagnen og ideen god. Tænker ikke den er udbredt og desværre er mange stadigvæk fuldstændig ligeglade. 

Helgarderer sig kan man ikke, men forsøge er ihvertfald en hunds liv værd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

MortilElias2010

Havre74 skriver:

Hold da op, hvor det lyder vanvittigt.

Ved du hvor jeg kan læse noget om de sager ?

Facebook: Hundelov - for alle hunde - gruppen blandt andet. Støt Lars Bo Lomholt og ellers er der mulighed for at google 

Anmeld

3. august 2013

MortilElias2010

Havre74 skriver:

Jeg har lige i Nyhederene, at de er blevet aflivet.

Det de sagde i Nyhederne var, at sagen var endt i Retten, men hundene blev aflivet INDEN Retten blev sat.

Det er jo forkasteligt.

Ja de blev aflivet kl. 11.10 Igår 

Anmeld

3. august 2013

kesuh

Når jeg gik tur herude i Vollsmose med min Ruhåret, så var der ingen der turde hilse på hende.. Hun var jo en fremmed hunderace i bybilledet 

Ellers så spurgte jeg altid vedkommende om det var i orden de hilste på hinanden. Jeg giver ikke bare min hund lang line, så hun kan hilse på den anden.

Ellers brugte jeg det andet alternativ som Hundeskoven, men det kræver at ens hund er under 99.9% kontrol.

100% bliver de sgu aldrig, fordi jeg selv har set de mest lydige hunde give ejeren "poten" og så bare løbe med de andre hunde derude. Hvilket jeg synes er vældig morsomt  

Der er intet bedre når hundene kan finde ud af det og pjatte og lege.

Men ja til TS..
Jo der er faktisk sket en ændring  igennem tiden med, at hilse på hinanden i snor. Folk er blevet meget beskyttende overfor deres hunde og jeg forstår dem sådan set godt med de nye love og bekendtgørelser igennem tiden.

Og til dem som ikke kender til det ovre i vestjylland->   http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=26542

Anmeld

3. august 2013

Havre74

MortilElias2010 skriver:

Facebook: Hundelov - for alle hunde - gruppen blandt andet. Støt Lars Bo Lomholt og ellers er der mulighed for at google 

Tak. Jeg har allerede googlet det igår aftes. Jeg kan kun harmes.

Jeg har selv hund og er med i Dyrenes Beskyttelse, men lige den her sag var gået forbi mig.

Der er nogle, der ikke kan finde ud af at have hund, men som altid i Danmark, skyder man med spredehagl, i stedet for at gå efter synderen. Det er trist.

Anmeld

3. august 2013

Havre74

MortilElias2010 skriver:

Ja de blev aflivet kl. 11.10 Igår 

Hvad er det da også for et land vi bor i`? Sagen er blevet sendt i Retten, men det venter man ikke på.

Jeg forarges.

Anmeld

3. august 2013

Aabye

MortilElias2010 skriver:

Jeg ved ikke hvordan det fungerer - derude. Fandt dog både kampagnen og ideen god. Tænker ikke den er udbredt og desværre er mange stadigvæk fuldstændig ligeglade. 

Helgarderer sig kan man ikke, men forsøge er ihvertfald en hunds liv værd. 

Ja ideen er rigtig god.. Og kampangen kørte i lang tid.. Men folk bruger det ikke.. Og hvis folk gør er andre folk hammer ligeglade fordi at de ikke ved det eller simpelthen er ligeglade.. 

Anmeld

3. august 2013

annec

CroQuis skriver:

Jeg passer min fars hund, og i den tid jeg har passet hende, har vi selvfølgelig gået ture flere gange om dagen.

Vi møder ofte andre hunde, men oplever at ejeren trækker deres hund til sig, og nærmest går hurtigt forbi, for at hundene skal undgå kontakt  Det skal lige siges, at det er en hyrdehund, så det er ikke fordi hun ser kampfarlig ud eller lign. 

For 10 år siden da jeg boede hos mine forældre, havde vi også hund. Og når jeg gik tur med den, var det altså meget normalt at hunde fik lov at snuse/hilse på hinanden... 

Er det bare lige de ca 5 hundeejere jeg har mødt, der åbenbart ikke ønsker deres hund skal møde en anden, eller oplever i andre også en ændring?

... Jeg er godt klar over, at nogle ejere holder deres hunde fra andre, hvis de er en smule aggresive eller lign. Men det var bare lige tilfældet med at der var alle jeg havde mødt, der trak deres hund til sig...

Min hund må altid hilse :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.