CroQuis skriver:
Jeg passer min fars hund, og i den tid jeg har passet hende, har vi selvfølgelig gået ture flere gange om dagen.
Vi møder ofte andre hunde, men oplever at ejeren trækker deres hund til sig, og nærmest går hurtigt forbi, for at hundene skal undgå kontakt
Det skal lige siges, at det er en hyrdehund, så det er ikke fordi hun ser kampfarlig ud eller lign. 
For 10 år siden da jeg boede hos mine forældre, havde vi også hund. Og når jeg gik tur med den, var det altså meget normalt at hunde fik lov at snuse/hilse på hinanden... 
Er det bare lige de ca 5 hundeejere jeg har mødt, der åbenbart ikke ønsker deres hund skal møde en anden, eller oplever i andre også en ændring?
... Jeg er godt klar over, at nogle ejere holder deres hunde fra andre, hvis de er en smule aggresive eller lign. Men det var bare lige tilfældet med at der var alle jeg havde mødt, der trak deres hund til sig...
Det er 100% ejerne der bestemmer om de vil have deres dyr til at møde andre. Der kan være mange grunde.
Hunden kan blive ophidset/legesyg på en uhensigts mæssig måde.
Hunden kan blive utryg ved andre hunde.
Ejeren vil gerne gå en rolig tur med deres hund.
Hunden er i løbetid.
Der er mange grunde, fx min mors hund ham går jeg direkte uden om andre hunde med selvom der er nogle folk der simpelthen ikke forstår det og går imod mig for HEY de skal da lige snakke 
Ved ham er det bare sådan at han bliver nærmest ikke til at holde i rent kjæller skab.. Og han går ellers fint hvis folk bare forstå at holde afstand.