Må hunde ikke hilse mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.760 visninger
57 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2013

CroQuis

Jeg passer min fars hund, og i den tid jeg har passet hende, har vi selvfølgelig gået ture flere gange om dagen.

Vi møder ofte andre hunde, men oplever at ejeren trækker deres hund til sig, og nærmest går hurtigt forbi, for at hundene skal undgå kontakt  Det skal lige siges, at det er en hyrdehund, så det er ikke fordi hun ser kampfarlig ud eller lign. 

For 10 år siden da jeg boede hos mine forældre, havde vi også hund. Og når jeg gik tur med den, var det altså meget normalt at hunde fik lov at snuse/hilse på hinanden... 

Er det bare lige de ca 5 hundeejere jeg har mødt, der åbenbart ikke ønsker deres hund skal møde en anden, eller oplever i andre også en ændring?

... Jeg er godt klar over, at nogle ejere holder deres hunde fra andre, hvis de er en smule aggresive eller lign. Men det var bare lige tilfældet med at der var alle jeg havde mødt, der trak deres hund til sig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

BabyMiracle <3

Jeg trækker selv min hund til mig, jeg vil ikke have at hun hilser på andre når hun er i snor, for det eneste hun vil kunne gøre er at forsvare, da hun jo ikke kan rende væk..
Det er noget med at hvis der er en gul snor/sløjfe på hundesnoren, så vil man ikke have andre skal i kontakt med ens hund ..

Anmeld

1. august 2013

gonefishing

CroQuis skriver:

Jeg passer min fars hund, og i den tid jeg har passet hende, har vi selvfølgelig gået ture flere gange om dagen.

Vi møder ofte andre hunde, men oplever at ejeren trækker deres hund til sig, og nærmest går hurtigt forbi, for at hundene skal undgå kontakt  Det skal lige siges, at det er en hyrdehund, så det er ikke fordi hun ser kampfarlig ud eller lign. 

For 10 år siden da jeg boede hos mine forældre, havde vi også hund. Og når jeg gik tur med den, var det altså meget normalt at hunde fik lov at snuse/hilse på hinanden... 

Er det bare lige de ca 5 hundeejere jeg har mødt, der åbenbart ikke ønsker deres hund skal møde en anden, eller oplever i andre også en ændring?

... Jeg er godt klar over, at nogle ejere holder deres hunde fra andre, hvis de er en smule aggresive eller lign. Men det var bare lige tilfældet med at der var alle jeg havde mødt, der trak deres hund til sig...

Nu har det ikke så meget med andre hunde at gøre, men jeg sad og tænkte på at jeg faktisk var røv træt af at alle rendte rundt og troede at man som menneske, gerne ville klappe og hilse på deres hunde.
Jeg elsker dyr og især hunde, men jeg er bare MEGA allergisk, så hvis der kommer en hund op ad mig, eller røre min hånd, så slår jeg totalt ud og skal skynde mig hjem og ha en pille.

Og det ender altid med at man får det der blik: "hunde hader!".

Kunne være du skulle komme til Greve, der er masser af hunde der gerne vil hilse på alt og alle

Anmeld

1. august 2013

Aabye

Mine hunde får heller ikke lov til at hilse når de er i snor.. Ganske simpelt fordi at de fleste hunde reagere lidt sært når de er i snor.. Mine to kan godt være en anelse voldsomme og min tæve rejser børster når vi møder andre hunde og det er der mange der ser som om hun er agressiv.. Det er hun dog ikke.. Hun forsøger bare at vise at hun altså er den der bestemmer.. 

Jeg er også en af de der "sure kællinger" der råber til hunde ejere der går med deres hunde løs at de skal få deres kræ i snor hvis de er på vej over i ansigtet på mine.. For jeg ved godt hvem der står med skylden hvis der sker noget... 

Anmeld

1. august 2013

CroQuis

BabyMiracle <3 skriver:

Jeg trækker selv min hund til mig, jeg vil ikke have at hun hilser på andre når hun er i snor, for det eneste hun vil kunne gøre er at forsvare, da hun jo ikke kan rende væk..
Det er noget med at hvis der er en gul snor/sløjfe på hundesnoren, så vil man ikke have andre skal i kontakt med ens hund ..

Okay, det har jeg ikke hørt før  Men har nu ikke lige lagt mærke til at der var "noget" ekstra der sad på deres hundesnor 

Anmeld

1. august 2013

CroQuis

Flodkilling skriver:

Nu har det ikke så meget med andre hunde at gøre, men jeg sad og tænkte på at jeg faktisk var røv træt af at alle rendte rundt og troede at man som menneske, gerne ville klappe og hilse på deres hunde.
Jeg elsker dyr og især hunde, men jeg er bare MEGA allergisk, så hvis der kommer en hund op ad mig, eller røre min hånd, så slår jeg totalt ud og skal skynde mig hjem og ha en pille.

Og det ender altid med at man får det der blik: "hunde hader!".

Kunne være du skulle komme til Greve, der er masser af hunde der gerne vil hilse på alt og alle

Hehe, det er jo også forståeligt nok 

Men det var nu bare det dér med at hundene blev trukket væk, når jeg er vant til noget andet, da jeg voksede op 

Anmeld

1. august 2013

moraarhus

Jeg har oplevet at det var forskelligt fra område til område, men igen tiden kan også være en faktor.
Vi boede i et hyggeligt rækkehus kvarter hvor alle hilste på hinanden, både mennesker og dyr.

Nu bor vi i et villa kvarter, hvor mange har nok i sig selv. Der er mange der trækker deres hund væk.

Anmeld

1. august 2013

gonefishing

CroQuis skriver:

Hehe, det er jo også forståeligt nok 

Men det var nu bare det dér med at hundene blev trukket væk, når jeg er vant til noget andet, da jeg voksede op 

Jeg tror at mange hunde ejer er bange for at hvis der sker noget, så står politiet pludselig udenfor deres dør for at tage hunden til aflivning?
Synes i hvert fald der har været mange sager af den art.

Anmeld

1. august 2013

helle85

CroQuis skriver:

sådan er det også her jeg har en hun der er blandet mellem labrador og schæfer og der er heller ikke nogen der lader deres hunde hilse på hende selvom man kan se deres hunde gerne vil, og hun vil så gerne lege med andre hunde

den gang jeg havde en Cocker der måtte stort set alle hunde hilse men det var også hvor der var en lille skov

og nu bor vi i en lille by

Anmeld

1. august 2013

CroQuis

Line - med 2 boblinger skriver:

Mine hunde får heller ikke lov til at hilse når de er i snor.. Ganske simpelt fordi at de fleste hunde reagere lidt sært når de er i snor.. Mine to kan godt være en anelse voldsomme og min tæve rejser børster når vi møder andre hunde og det er der mange der ser som om hun er agressiv.. Det er hun dog ikke.. Hun forsøger bare at vise at hun altså er den der bestemmer.. 

Jeg er også en af de der "sure kællinger" der råber til hunde ejere der går med deres hunde løs at de skal få deres kræ i snor hvis de er på vej over i ansigtet på mine.. For jeg ved godt hvem der står med skylden hvis der sker noget... 

Det kender jeg godt. 

Hende hér er også ret dominerende, og går endda og markerer ligesom hanhunde 

Vi har altid brugt de dér liner, hvor snoren kan blive 5 m. lang, hvis man tillader det - og det var dét hundene fik lov til dengang, for der oplevede jeg folk mere imødekommende. 

Hvis ejere idag signalerer som beskrevet i mit første indlæg, holder jeg da også hunden tæt på mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.