Må hunde ikke hilse mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

lucas<3

Jeg havde min mors gamle puddel hund på 14 på besøg, og vi gik tur, og når  vi mødte andre hunde der var nys, gik vi over til den så de lige kunne snuse og der var ingenting ved de 2 vi Mødte.. 

Jeg plejer altid hvis vi går forbi en anden hund at de lihe snuser hvis den anden hund ikke gør. Og "dræber" agtig.,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Lukas&Liam<3

Sådan er det også der hvor vi bor, tager så tit i hundrskoven med Loui så han kan hilse på andre hunde. Men synes det er så forkert at de ikke får lov. Det ender jo netop med ingen hunde kan sammen fordi de bliver trukket væk.

Anmeld

1. august 2013

Chili

CroQuis skriver:

Jeg passer min fars hund, og i den tid jeg har passet hende, har vi selvfølgelig gået ture flere gange om dagen.

Vi møder ofte andre hunde, men oplever at ejeren trækker deres hund til sig, og nærmest går hurtigt forbi, for at hundene skal undgå kontakt  Det skal lige siges, at det er en hyrdehund, så det er ikke fordi hun ser kampfarlig ud eller lign. 

For 10 år siden da jeg boede hos mine forældre, havde vi også hund. Og når jeg gik tur med den, var det altså meget normalt at hunde fik lov at snuse/hilse på hinanden... 

Er det bare lige de ca 5 hundeejere jeg har mødt, der åbenbart ikke ønsker deres hund skal møde en anden, eller oplever i andre også en ændring?

... Jeg er godt klar over, at nogle ejere holder deres hunde fra andre, hvis de er en smule aggresive eller lign. Men det var bare lige tilfældet med at der var alle jeg havde mødt, der trak deres hund til sig...

Vi oplever det samme. Nogle gange går folk over på den anden side af vejen!
Vi har en labrador blanding og hun er så sød! hun har så en sele hvor der står gangster, så måske det er den folk studser lidt over...
Når vi går i hundeskov eller lign er der ingen problemer

Anmeld

1. august 2013

C-Dog

Jeg kalder min hund på plads fordi vi oplevede en dame med en lidt større hund ville hilse, dum som jeg er tænker jeg at hun da kun lader sin hund hilse på min lille hund hvis hun kan styre sin hund, og vupti har den bidt min hund der hyler og nærmest kravler op af benet på mig. Skynder mig videre og får ikke så meget som et undskyld eller et er den okay? Nu er det bare slut, hilser kun på dem vi kender. :-)

Anmeld

1. august 2013

Masig

CroQuis skriver:

Jeg passer min fars hund, og i den tid jeg har passet hende, har vi selvfølgelig gået ture flere gange om dagen.

Vi møder ofte andre hunde, men oplever at ejeren trækker deres hund til sig, og nærmest går hurtigt forbi, for at hundene skal undgå kontakt  Det skal lige siges, at det er en hyrdehund, så det er ikke fordi hun ser kampfarlig ud eller lign. 

For 10 år siden da jeg boede hos mine forældre, havde vi også hund. Og når jeg gik tur med den, var det altså meget normalt at hunde fik lov at snuse/hilse på hinanden... 

Er det bare lige de ca 5 hundeejere jeg har mødt, der åbenbart ikke ønsker deres hund skal møde en anden, eller oplever i andre også en ændring?

... Jeg er godt klar over, at nogle ejere holder deres hunde fra andre, hvis de er en smule aggresive eller lign. Men det var bare lige tilfældet med at der var alle jeg havde mødt, der trak deres hund til sig...

Det kan jo også tænkes at de andre havde halvtravlt og ikke havde tid til at hilse.... På nogle af vores ture får hunden lov at hilse på andre hvis det er ok med de andre ejere, mens andre ture er enten bare tisse-ture eller kondi-ture, altså ture hvor vi går powerwalk, løber eller cykler og der får han ikke lov at hilse, da der er et andet formål med turen end hygge og mentalaktivering af hunden, og der trækker jeg ham til mig og går videre når vi møder andre hunde...

Anmeld

1. august 2013

CroQuis

helle85 skriver:

sådan er det også her jeg har en hun der er blandet mellem labrador og schæfer og der er heller ikke nogen der lader deres hunde hilse på hende selvom man kan se deres hunde gerne vil, og hun vil så gerne lege med andre hunde

den gang jeg havde en Cocker der måtte stort set alle hunde hilse men det var også hvor der var en lille skov

og nu bor vi i en lille by

Ja, jeg synes nemlig også at det er rigtig hyggeligt når de får tid til at snuse og lege sammen 

Anmeld

1. august 2013

SjeBets

Min får ikke lov at hilse, og jeg hader fleksliner, min er en han hund, han er skide rar og elsker andre hunde, men det er sker mere en engang at en eller anden anden stor hanhund, sidste gang var det en labrador, trak for vild i den her fleksline og sprang den og rendte hen til min, konstateret min var en han og så sad den i flæsket på min, men da min er noget større og ofte stærkere så vil han ofte være den der ender oven på, og så ender vi med at få skylden OG DET GIDER JEG BARE IKKE MERE:

Fleksliner bør være forbudt til hunde over 10 kg. Så nej min hund får ikke lov at hilse på andre. Og jeg lufter ham helst kun på vores egen farm, min svigerforældres skov og ved egen hus, fordi så ved jeg at grunden er privat, og andre skal holde sig af den grund.

Jeg gider ikke ende med at få aflivet min hund fordi andre ikke kan styre deres.

Anmeld

1. august 2013

CroQuis

lucas<3 skriver:

Jeg havde min mors gamle puddel hund på 14 på besøg, og vi gik tur, og når  vi mødte andre hunde der var nys, gik vi over til den så de lige kunne snuse og der var ingenting ved de 2 vi Mødte.. 

Jeg plejer altid hvis vi går forbi en anden hund at de lihe snuser hvis den anden hund ikke gør. Og "dræber" agtig.,

Hehe ja, vi har også en genbo, hvis hund gør konstant, så den holder vi os også fra 

Anmeld

1. august 2013

CroQuis

Maria&Lukas skriver:

Sådan er det også der hvor vi bor, tager så tit i hundrskoven med Loui så han kan hilse på andre hunde. Men synes det er så forkert at de ikke får lov. Det ender jo netop med ingen hunde kan sammen fordi de bliver trukket væk.

Ja man kunne jo godt være bange for, at flere og flere hunde ikke lærer at hilse på andre, og dermed ikke kan finde ud af det senere hen 

Anmeld

1. august 2013

Anonym

CroQuis skriver:

hejsa
det er ikke fordi min hund ikke må snakkes med andet hund men hun tro du er lille i nu og hun er 6 år og hun køre lige hele op så jeg ikke kan hold dame her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.